%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش تجسم محصول Modo: مدل‌سازی کفش (با زیرنویس فارسی AI)
Modo Product Visualization: Shoe Modeling
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL6525-2832062
لیندا _ آموزش تجسم محصول Modo: مدل‌سازی کفش (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Modo Product Visualization: Shoe Modeling
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
103,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Richard Yot - ریچارد یوت
تاریخ انتشار
1399/10/18
2021-01-07
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 27دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
47 ویدیو
حجم فایل‌ها
908 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
15 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 4067
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

در این دوره، اولین قسمت از یک مجموعه دو بخشی، بیاموزید که چگونه یک کفش را از ابتدا با استفاده از Modo، پلتفرم قدرتمند برای مدل سازی، ارائه و ساخت سه بعدی، مدل کنید.
Modo به هنرمندان یک پلتفرم قدرتمند 3D برای مدل سازی، رندر، بافت و انیمیشن می‌دهد. در مجموعه تجسمی محصول دو بخشی Modo، مربی Richard Yot از روند ارائه یک کفش از ابتدا برای معرفی مفاهیم اصلی که Modo را از سایر ابزارهای 3D متفاوت می‌کند، و همچنین گردش کار کلیدی برای مدل سازی، نورپردازی و ارائه اشیا 3D زیبا استفاده می‌کند. در این دوره، اولین قسمت از مجموعه، او شما را از طریق نمونه سازی، از وارد کردن طرح‌ها تا ارائه نمونه اولیه با سایه بان، راهنمایی می‌کند. از آنجا که این پروژه به عنوان مثال یک کفش را مدل‌سازی می‌کند، سپس او به شما نشان می‌دهد که چگونه کف پا را از جمله اختصاص مواد به آن، مدل کنید. پس از مدل‌سازی کف، او به سمت مدل‌سازی و ضخیم شدن اشکال اصلی و سپس پانل‌ها می‌رود. در مرحله بعدی، او نحوه مدل سازی، ویرایش و افزودن جزئیات به نگهدارنده‌های بند و خود بند را پوشش می‌دهد. بعلاوه، او نشان می‌دهد که چگونه آنچه را که با استفاده از نقشه برداری UV مدل‌سازی کرد‌ه‌اید، باز کنید. برای قسمت بعدی این مجموعه تنظیم کنید تا یاد بگیرید چگونه پروژه‌ای را که در این دوره شروع کرد‌ه‌اید ارائه دهید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 طراحی کفش از مدل تا اتمام

01 نمونه‌سازی اولیه
_ | 01_01 وارد کردن طرح‌ها و ایجاد پس زمینه
_ | 01_02 جلوگیری از شکل اصلی کفش
_ | 01_03 اصلاح شکل اصلی
_ | 01_04 مجسمه‌سازی شکل کفش اصلی
_ | 01_05 مسدود کردن دره
_ | 01_06 نهایی کردن فرم ها
_ | 01_07 نقشه ماورا UV بنفش از نمونه‌های اولیه نمونه برداری می‌کند
_ | 01_08 طرح ریزی رنگ کفش و زیره
_ | 01_09 ارائه نمونه اولیه: استفاده از سایه بان

02 مدل‌سازی زیره
_ | 02_01 برنامه ریزی توپولوژی
_ | 02_02 بستن مجدد در قسمت زیرین
_ | 02_03 جمع آوری مجدد طرفین
_ | 02_04 ایجاد یک شیب رویه ای
_ | 02_05 تبدیل به subD و سخت شدن لبه ها
_ | 02_06 ایجاد سوراخ
_ | 02_07 اختصاص مواد

03 مدل‌سازی شکل اصلی
_ | 03_01
_ | 03_02 ایجاد آستین
_ | 03_03 ضخیم شدن
_ | 03_04 مدل‌سازی زبان

04 مدل‌سازی پانل ها
_ | 04_01 سازمان صحنه
_ | 04_02 پنل انگشتان پا
_ | 04_03 پانل پاشنه
_ | 04_04 پانل‌های جانبی

05 مدل دارنده‌های توری
_ | 05_01 ایجاد پایه نگهدارنده توری
_ | 05_02 تکرار شکل
_ | 05_03 نگهدارنده توری
_ | 05_04 ایجاد چاله ها
_ | 05_05 تکرار چشمک ها
_ | 05_06 ایجاد حلقه‌هایی که سوراخ‌ها را به بندهای پایین متصل می‌کند

06 مدلسازی بندها
_ | 06_01 رسم بندها با ابزار Pen و ابزار Topology
_ | 06_02 از بین بردن شکاف ها
_ | 06_03 مدل‌سازی انتها
_ | 06_04 اکسترود کردن بندها از نظر رویه
_ | 06_05 ویرایش بندها

07 مدل‌سازی جزئیات
_ | 07_01 ایجاد گیر عقب
_ | 07_02 ایجاد زبان گرفتن
_ | 07_03 افزودن جزئیات دوخت
_ | 07_04 ایجاد دسته‌های توری چین دار
_ | 07_05 کپی حلقه‌های توری

08 نقشه برداری UV
_ | 08_01 نقشه برداری از کف UV
_ | 08_02 نقشه اصلی UV شکل اصلی
_ | 08_03 نقشه برداری UV از سوراخ ها
_ | 08_04 نقشه برداری UV از بندها
_ | 08_05 نقشه برداری UV از پانل ها

09 نتیجه گیری
_ | 09_01 مراحل بعدی

00 Introduction
_ 00_01 Shoe design from model to completion

01 Prototyping
_ 01_01 Importing sketches and creating backdrops
_ 01_02 Blocking out the main shoe shape
_ 01_03 Refining the main shape
_ 01_04 Sculpting the form of the main shoe
_ 01_05 Blocking out the sole
_ 01_06 Finalizing the forms
_ 01_07 UV mapping the prototype meshes
_ 01_08 Projection painting the shoe and the sole
_ 01_09 Prototype rendering; Using cel shading

02 Modeling the Sole
_ 02_01 Planning the topology
_ 02_02 Retopologizing the underside
_ 02_03 Retopologizing the sides
_ 02_04 Creating a procedural bevel
_ 02_05 Converting to subD and hardening edges
_ 02_06 Creating the hole
_ 02_07 Assigning materials

03 Modeling the Main Shape
_ 03_01 Retopology
_ 03_02 Creating the sleeves
_ 03_03 Thickening
_ 03_04 Modeling the tongue

04 Modeling the Panels
_ 04_01 Scene organization
_ 04_02 Toe panel
_ 04_03 Heel panel
_ 04_04 Side panels

05 Modeling the Lace Holders
_ 05_01 Creating the basic lace holder
_ 05_02 Duplicating the shape
_ 05_03 Extruding the lace holder
_ 05_04 Creating the eyelets
_ 05_05 Duplicating the eyelets
_ 05_06 Creating the loops that connect the eyelets to the bottom laces

06 Modeling the Laces
_ 06_01 Drawing the laces with the Pen tool and the Topology tool
_ 06_02 Bridging the gaps
_ 06_03 Modeling the ends
_ 06_04 Extruding the laces procedurally
_ 06_05 Editing the laces

07 Modeling the Details
_ 07_01 Creating the rear grip
_ 07_02 Creating the tongue grips
_ 07_03 Adding stitching detail
_ 07_04 Creating the crimped lace grips
_ 07_05 Duplicating the lace loops

08 UV Mapping
_ 08_01 UV mapping the sole
_ 08_02 UV mapping the main shape
_ 08_03 UV mapping the eyelets
_ 08_04 UV mapping the laces
_ 08_05 UV mapping the panels

09 Conclusion
_ 09_01 Next steps

مدرس: Richard Yot - ریچارد یوت

تعداد دوره های آموزشی: 3

ریچارد یوت، یک تصویرگر ، طراح شخصیت و یک متخصص نورپردازی و رندر است.
ریچارد بیش از 20 سال تجربه تصویرگری دارد. او با بسیاری از آژانس های تبلیغاتی همکاری داشته است. او به عنوان مدیر نورپردازی روی فیلم انیمیشن Jack and the Cuckoo Clock Heart کار کرده است. او یک متخصص در زمینه ارائه ، نورپردازی ، سایه زنی و texturing در MODO است. ریچارد به خوبی در طراحی شخصیت ، مدل سازی سه بعدی و مجسمه سازی دیجیتال مهارت دارد. او در استفاده از ZBrush ، Substance Painter ، Substance Designer و Adobe Photoshop حرفه ای است. ریچارد هم مهارت‌های نقاشی سنتی را دارد که در طول سال‌ها کار کردن به عنوان یک هنرمند storyboard و یک هنرمند طراحی شناخته شده ‌بود. او نویسنده کتاب Light for Visual Artists ، کتاب محبوب در زمینه نورپردازی برای افرادی است که در زمینه های تصویری کار می کنند ، از عکاسی گرفته تا نقاشی و سه‌بعدی.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس