%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش Figma: تیم ها ، سهامداران و بررسی های طراحی (با زیرنویس فارسی AI)
Figma: Teams, Stakeholders, and Design Reviews
کد محصول: FL7196-2880206
لیندا _ آموزش Figma: تیم ها ، سهامداران و بررسی های طراحی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Figma: Teams, Stakeholders, and Design Reviews
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
113,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Tom Green - تام گرین
تاریخ انتشار
1400/3/25
2021-06-15
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 46دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
56 ویدیو
حجم فایل‌ها
607 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
10 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 6175
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

روند طراحی UX خود را ساده کنید. بیاموزید که چگونه از فیگما برای سازماندهی تیم های خود ، ساخت طرح های خود و توزیع آنها برای بررسی توسط ذینفعان غیر فنی استفاده کنید. در این دوره مربی Tom Green نشان می دهد که چگونه ویژگی های Figma می تواند به شما کمک کند تا یک مرکز اصلی برای همکاری و ایده پردازی طرح های کل تیم خود ایجاد کنید. او با مروری بر روند طراحی UX شروع می کند و نحوه ایجاد و مدیریت تیم ها را در Figma نشان می دهد. در مرحله بعدی ، بیاموزید که چگونه تحقیقات کاربر خود را در Figma ، از جمله شخصیت ها ، نقشه های سفر ، نقاط تماس و جریان های کاربر انجام دهید و گزارش دهید. سپس بیاموزید که چگونه با استفاده از ابزارهایی مانند FigJam ، برنامه وایت برد Figma ، طراحی خود را ایده پردازی کنید. قاب های سیم و حتی طرح های کاغذی. سپس او نشان می دهد که چگونه می توان وایر فریم خود را به یک مدل کاربردی تبدیل کرد و تعامل را اضافه کرد. در فصل های آخر ، او نشان می دهد که چگونه آزمایش کاربر را انجام می دهد تا طرح شما اعتبار سنجی شود و پروژه شما را به اشتراک بگذارد و تحویل دهد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[FARSI]

01 معرفی
01-01 Figma برای تیم ها ، سهامداران و بررسی های طراحی
01-02 پرونده های ورزشی

02 روند UX
02-01 طراحی UX چیست؟
02-02 روند UX
02-03 با سهامداران دیدار کنید
02-04 مسئولیت های سهامداران
02-05 ارائه بازخورد
02-06 یادگیری بیشتر

03 تیم سازی
03-01 گروه را ملاقات کن
03-02 پروژه تیم را ایجاد کنید
03-03 ایجاد کتابخانه تیمی
03-04 به اشتراک گذاری و همکاری
03-05 یادگیری بیشتر

04 ساخت پرونده
04-01 ساخت پرونده تجاری
04-02 تحقیق خود را انجام می دهید
04-03 پرسونا چیست؟
04-04 مرور شخصیت ها در Figma
04-05 نقشه سفر چیست؟
04-06 مرور نقشه سفر
04-07 نقاط لمسی چیست؟
04-08 مرور نقاط لمسی در Figma
04-09 جریان کاربر چیست؟
04-10 مرور جریان کاربر
04-11 یادگیری بیشتر

05 تصور کردن
05-01 تکنیک های مفهوم سازی
05-02 کاغذ
05-03 مربای انجیر
05-04 جریان کار چیست؟
05-05 بررسی نمودار جریان کار
05-06 وفاداری چیست؟
05-07 وایر فریم ها چیست؟
05-08 مرور سیم های فریم
05-09 یادگیری بیشتر

06 Wireframe به Mockup
06-01 نقش تیم طراحی
06-02 ماکت با وفاداری متوسط
06-03 ایجاد یک ماکت با وفاداری متوسط
06-04 عامل X تصاویر
06-05 سیستم طراحی چیست؟
06-06 از سیستم طراحی در Figma استفاده کنید
06-07 انجام یک بررسی طراحی
06-08 یادگیری بیشتر

07 افزودن تعامل
07-01 نقش تعامل
07-02 ایجاد م componentsلفه ها
07-03 افزودن دکمه ها و پیوندها
07-04 نمای کلی حرکت
07-05 افزودن حرکت
07-06 مرور تعاملی
07-07 بررسی طراحی
07-08 یادگیری بیشتر

08 اشتراک گذاری ، همکاری ، صادر کردن
08-01 پیش نمایش یک پروژه
08-02 پیش نمایش دستگاه
08-03 صادرات یک پروژه فیگما
08-04 تحویل توسعه دهنده
08-05 تست کاربر
08-06 یادگیری بیشتر

09 نتیجه
09-01 خداحافظ



[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Figma for teams, stakeholders, and design reviews
01-02 Exercise files

02 The UX Process
02-01 What is UX design?
02-02 The UX process
02-03 Meet the stakeholders
02-04 Stakeholder responsibilities
02-05 Providing feedback
02-06 Further learning

03 Building the Team
03-01 Meet the team
03-02 Create the team project
03-03 Creating a team library
03-04 Sharing and collaboration
03-05 Further learning

04 Making the Case
04-01 Making the business case
04-02 Doing your research
04-03 What are personas?
04-04 Reviewing personas in Figma
04-05 What is a journey map?
04-06 Reviewing a journey map
04-07 What are touch points?
04-08 Reviewing touch points in Figma
04-09 What is a user flow?
04-10 Reviewing a user flow
04-11 Further learning

05 Conceptualization
05-01 Conceptualization techniques
05-02 Paper
05-03 FigJam
05-04 What is a task flow?
05-05 Reviewing a task flow diagram
05-06 What is fidelity?
05-07 What are wireframes?
05-08 Reviewing wireframes
05-09 Further learning

06 Wireframe to Mockup
06-01 The role of the design team
06-02 The medium-fidelity mockup
06-03 Creating a medium-fidelity mockup
06-04 The X factor of images
06-05 What is a design system?
06-06 Use a design system in Figma
06-07 Undertake a design review
06-08 Further learning

07 Adding Interactivity
07-01 The role of interactivity
07-02 Creating components
07-03 Adding buttons and links
07-04 Overview of motion
07-05 Adding motion
07-06 Reviewing interactivity
07-07 Design review
07-08 Further learning

08 Sharing, Collaboration, Exporting
08-01 Previewing a project
08-02 Device preview
08-03 Exporting a Figma project
08-04 Developer handoff
08-05 User testing
08-06 Further learning

09 Conclusion
09-01 Goodbye

مدرس: Tom Green - تام گرین

تعداد دوره های آموزشی: 19

تام گرین معلم، نویسنده، سخنران، داستان گو، استاد چند رسانه تعاملی در کالج "رسانه و فناوری اطلاعات هامبر" در تورنتو است. او نویسنده بیش از 12 کتاب فلش و motion graphics، از جمله آخرین کتاب او، Foundation Adobe Edge Animate، برای دوست داران ED است. تام همچنین عضو گروه بین المللی پیشروان تعلیم Adobe و عضو بلند مدت گروه جامعه مجربان اجتماع Adobe است. او جلساتی درباره موضوعات متنوع، از falsh video گرفته تا هنر تعاملی داستان گویی، در کنفرانس های بین المللی مختلف سخنرانی داشته است، از جمله Adobe MAX، FITC، NAB و D2WC. به علاوه، تام در اجتماع تعلیمی فعال است و مرتباً در ارتباط با دانشجویان و اعضاو هیئت علمی در سمینارهای سراسر چین و آمریکا شمالی است و در تعدادی از کنفرانس های آموزشی سخنرانی کرده است، از جمله کنفرانس تکنولوژی های نو ظهور Sloan-c/MERLOT و DELD Forum برگزار شده توسط دانشگاه ویسکانزین.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس