Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
Blender یک راه حل منبع باز قدرتمند برای مدلسازی 2D و 3D، انیمیشن، ترکیب و پس-تولید (post-production) است. در این دوره، یک ویژگی کلی از ویژگیهای موجود در Blender 2.83، و همچنین تکنیکهای تولید عملی دانش را با یک دوز سالم نحوه کار، ترکیب میکنند، و به طور کامل مرور کنید. مربی David Andrade به تکنیکهای خاصی از جمله طرحبندی صحنه و مدل سازی، مجسمه سازی، بافت و سایه زنی، انیمیشن 2 بعدی و سه بعدی، جعل شخصیت، شبیهسازی پویا، رندرینگ و جلوههای ویدیویی (VFX) وارد میشود. بعلاوه، ترفندهای تقویت کننده عملکرد را بدست آورید تا Blender رندر سریعتر را ایجاد کند. هر درس به شما کمک میکند تا کنترل و مهارت مورد نیاز خود را برای ایجاد کارهای هنری حرفهای برای پلتفرمهای چندین کاره به دست آورید: بازیها، فیلمها و انیمیشن ها.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ 00_01 معرفی Blender 2.83 برای مبتدیان
_ 00_02 با بلندر 2.83 شروع کنید
_ 00_03 نحوه استفاده از پرونده های تمرینی
01 The New Blender 2.8
_ 01_01 رابط جدید Blender 2.83
_ 01_02 به قسمت مشاهده حرکت دهید
_ 01_03 نمای پوششی و منوهای پای
_ 01_04 مکان نما 3D
_ 01_05 پیشرفته تبدیل و لحظه ای
_ 01_06 پانل خواص
_ 01_07 صحنه ها ، لایه ها ، و مجموعه ها
_ 01_08 فضای کاری
_ 01_09 ایجاد مکانهای کاری سفارشی
_ 01_10 تنظیمات برگزیده و میانبر
02 طرح بندی صحنه و مدل سازی
_ 02_01 اشیاء را در Blender اضافه و ایجاد کنید
_ 02_02 حالت ویرایش
_ 02_03 ویرایش چند شی
_ 02_04 اصلاح کننده های اساسی بلندر
_ 02_05 محدودیت در Blender
_ 02_06 داده های شیء در Blender چیست
_ 02_07 تمیز کردن صحنه های Blender
_ 02_08 اتصال صحنه ها؛ ربط دادن
_ 02_09 اتصال صحنه ها؛ ضمیمه
_ 02_10 اتصال صحنه ها؛ کتابخانه نادیده گرفته است
03 مجسمه سازی
_ 03_01 اصول اولیه مجسمه سازی بلندر
_ 03_02 ابزارهای اصلی مجسمه سازی
_ 03_03 ابزار مجسمه سازی پیشرفته
_ 03_04 ماسک در مجسمه سازی
_ 03_05 مجموعه صورت
_ 03_06 بافت برای برس های سفارشی
_ 03_07 حذف مجدد برای استفاده مجدد
_ 03_08 ساختمان پلی برای اصلاح مجدد دقیق
_ 03_09 با استفاده از پخت معمولی ، جزئیات مجسمه را حفظ کنید
04 بافت و سایه بان
_ 04_01 اصول اولیه باز کردن مدلهای سه بعدی
_ 04_02 باز کردن آسان با Mark Seam
_ 04_03 بافت رنگ در Blender
_ 04_04 سایه ، سایه ، سایه
05 انیمیشن سه بعدی
_ 05_01 نمای کلی انیمیشن
_ 05_02 حالت نمایش
_ 05_03 انیمیشن با درایور
_ 05_04 با ویرایشگر نمودار متحرک شوید
_ 05_05 یک دکل اصلی ایجاد کنید
_ 05_06 وزن رنگ
_ 05_07 یک دکل شخصیت انسانی درست کنید
06 شبیه سازی و پویا
_ 06_01 درجه فیزیک ذرات سریع
_ 06_02 شبیه سازی ذرات با زمینه های نیرو
_ 06_03 شبیه سازی پارچه در Blender
_ 06_04 نقاشی پویا
_ 06_05 شبیه سازی مایع فوق العاده
_ 06_06 شبیه سازی آتش و دود
_ 06_07 دینامیک بدن سفت و سخت
07 ارائه
_ 07_01 میز کار در مقابل اویز در مقابل چرخه
_ 07_02 در حال تحول ادو
_ 07_03 بازتاب فضای صفحه
_ 07_04 تکنیک های پیشرفته Eevee
_ 07_05 پاس های Eevee رندر
_ 07_06 کار میز کار
_ 07_07 بررسی اجمالی چرخه ها
_ 07_08 وضعیت مویی
_ 07_09 Cryptomattes
_ 07_10 چرخه سرعت بیشتر
_ 07_11 گره Denoise Open Image Openel
08 2D انیمیشن
_ 08_01 یک مداد روغنی با نام تجاری جدید
_ 08_02 حاشیه نویسی به صورت سه بعدی
_ 08_03 حالت رسم
_ 08_04 ابزار خط Inking
_ 08_05 نقشه های متحرک به عنوان اشیاء
_ 08_06 ابزار انیمیشن دستی
_ 08_07 نقاشی های خود را مجسم کنید
_ 08_08 جلوه های تصویری برای مداد گریس
_ 08_09 اصلاح کننده مداد گریس
09 VFX و ویرایش ویدیو
_ 09_01 ردیابی دوربین
_ 09_02 آهنگسازی عالی بعدی شما
_ 09_03 اصول اولیه ویرایشگر فیلم
10 از Blender با برنامه های دیگر استفاده کنید
_ 10_01 گردش کار بلندر و مایا
_ 10_02 گردش کار Blender و Unreal Engine
_ 10_03 آلمبیک
11 نتیجه گیری
_ 11_01 مراحل بعدی
00 Introduction
_ 00_01 Introducing Blender 2.83 for beginners
_ 00_02 Get started with Blender 2.83
_ 00_03 How to use the exercise files
01 The New Blender 2.8
_ 01_01 The new Blender 2.83 interface
_ 01_02 Navigate the viewport
_ 01_03 Viewport overlays and pie menus
_ 01_04 The 3D cursor
_ 01_05 Advanced transforming and snapping
_ 01_06 Properties panel
_ 01_07 Scenes, layers, and collections
_ 01_08 Workspaces
_ 01_09 Create custom workspaces
_ 01_10 Preferences and shortcuts
02 Scene Layout and Modeling
_ 02_01 Add and create objects in Blender
_ 02_02 Edit mode
_ 02_03 Multi-object editing
_ 02_04 Basic Blender modifiers
_ 02_05 Constraints in Blender
_ 02_06 What is object data in Blender
_ 02_07 Cleaning up your Blender scenes
_ 02_08 Connecting scenes; Linking
_ 02_09 Connecting scenes; Appending
_ 02_10 Connecting scenes; Library overrides
03 Sculpting
_ 03_01 Blender sculpting basics
_ 03_02 Basic sculpting tools
_ 03_03 Advanced sculpting tools
_ 03_04 Masks in sculpting
_ 03_05 Face sets
_ 03_06 Textures for custom brushes
_ 03_07 Remeshing for reuse
_ 03_08 Poly building for precise remeshing
_ 03_09 Preserve sculptural detail by baking normals
04 Textures and Shading
_ 04_01 Basics of unwrapping 3D models
_ 04_02 Easy unwrapping with Mark Seam
_ 04_03 Paint textures in Blender
_ 04_04 Shading, shading, shading
05 3D Animation
_ 05_01 3D animation overview
_ 05_02 Pose mode
_ 05_03 Animation with drivers
_ 05_04 Animate with the Graph Editor
_ 05_05 Create a basic rig
_ 05_06 Paint weights
_ 05_07 Make a human character rig
06 Simulation and Dynamics
_ 06_01 Quick particles physics degree
_ 06_02 Particle simulations with force fields
_ 06_03 Cloth simulations in Blender
_ 06_04 Dynamic painting
_ 06_05 Fantastic fluid simulations
_ 06_06 Fire and smoke simulations
_ 06_07 Rigid body dynamics
07 Rendering
_ 07_01 Workbench vs. Eevee versus Cycles
_ 07_02 Evolving Eevee
_ 07_03 Screen space reflections
_ 07_04 Advanced Eevee techniques
_ 07_05 Eevee render passes
_ 07_06 Working the workbench
_ 07_07 Cycles overview
_ 07_08 A hairy situation
_ 07_09 Cryptomattes
_ 07_10 Speeding up Cycles even more
_ 07_11 Intel Open Image Denoise node
08 2D Animation
_ 08_01 A brand-new Grease Pencil
_ 08_02 Annotating in 3D
_ 08_03 Draw mode
_ 08_04 Inking line tools
_ 08_05 Animating drawings as objects
_ 08_06 Hand-drawn animation tools
_ 08_07 Sculpt your drawings
_ 08_08 Visual effects for Grease Pencil
_ 08_09 Modifiers for Grease Pencil
09 VFX and Video Editing
_ 09_01 Camera tracking
_ 09_02 Compositing your next great piece
_ 09_03 Video editor basics
10 Use Blender with Other Programs
_ 10_01 Blender and Maya workflow
_ 10_02 Blender and Unreal Engine workflow
_ 10_03 Alembic
11 Conclusion
_ 11_01 Next steps
دیوید آندرادT یک انیماتور برنده جایزه است که در انیمیشن، جلوههای تصویری، و صنایع بازی برای بیش از یک دهه کار کردهاست. او در فیلمهایی مثل .R.I.P.D و Percy Jackson، بازیهایی مانند Transformers، و حتی در مجموعه انیمیشن "Ray & Clovis" کار کردهاست. او یک دونده فعال، یک هنرمند هنرهای رزمی کنگفو است، و دوست دارد hc یک غواصی طولانی لذت ببرد (و داستانهای زیادی برای گفتن دارد). او فارغالتحصیل دانشگاه Tampa و فارغالتحصیل رشته inaugural Animation است. او در سال 2013 ، از Theory Animation به عنوان یكی از بسترهای انیماتورها در سراسر جهان برای همکاری در داستانهای عالی استفاده كرد.
نظرات
ترجمه مثل گوگل هست یا اصلاح شده و مرتب ؟
ترجمه زیرنویس ها توسط هوش مصنوعی انجام میشود و در مرحله بعد با برنامه های اضافی که نوشته ایم آنها را ویرایش میکنیم، بطور مثال در ترجمه کلمه Spring، (در مباحث برنامه نویسی) هوش مصنوعی آنرا "بهار" ترجمه میکند ، اما ما برنامه هایی نوشته ایم که این موارد و از این قبل را تشخیص داده و ترجمه اصلاح میشود.
زیرنویس ها بسیار قابل فهم هستند ، ما بر روی انواع موضوعات تست کردیم و راضی کننده بودند، البته این بستگی به نوع گویش مدرس هم دارد، بعضا مدرسینی که انگلیسی را خیلی خوب و با قواعدش صحبت میکنند، ترجمه خوبی داریم، اما بعضی از مدرسین (اغلب آمریکایی زبانها) خیلی از کلمات را مخفف گویی میکنند و با قواعد زبان انگلیسی صحبت نمیکنند، که در اینحالت ترجمه کمی سخت تر میشود، اما باز هم قابل فهم است.
در ضمن همیشه این نکته را به یاد داشته باشید، این زیرنویس های فارسی AI که بر روی محصولات ما اضافه شده اند، توسط ماشین و هوش مصنوعی است و نمیتوان 100% انتظار ترجمه انسانی را داشت (البته با توجه به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی، یقینا در آینده ای نزدیک ترجمه ها بسیار نزدیک به ترجمه انسانی خواهد بود).