logo mix

لیندا _ آموزش جامع سینما S22 4D : موشن گرافیک (با زیرنویس فارسی AI)

Lynda _ Cinema 4D S22 Essential Training: Motion Graphics

کد محصول: FL6044-2829003
لیندا _ آموزش جامع سینما S22 4D : موشن گرافیک (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Cinema 4D S22 Essential Training: Motion Graphics
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
22,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
تاریخ انتشار
2020-10-12
1399/7/21
جدید ( 10 روز قبل)
مدرس
Andy Needham - اندی نیدهام
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 1دقیقه
تعداد ویدیو های آموزشی
50 ویدیو
حجم فایل های آموزشی (مگابایت)
987 مگابایت
زمان تقریبی دانلود فایل های آموزشی
16 دقیقه
( با سرعت اینترنت 1 MB در ثانیه )
بازدید : 91
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

(Cinema 4D (C4D همچنان به عنوان یک راه حل استاندارد صنعتی برای هنرمندان 3D درخشان است و مجموعه منحصر به فردی از ابزارها را به ویژه برای ایجاد گرافیک‌های جذاب ارائه می‌دهد. این دوره از موارد ضروری مجموعه ابزار C4D MoGraph و همچنین جدیدترین ویژگی‌هایی است که بخشی از (Subscription Release 22 (S22 هستند. ابتدا با اصول رابط کاربری و گزینه‌های انیمیشن آشنا شوید. سپس، نحوه کلون کردن اشیا، دستکاری و ظرافت انیمیشن و کار با دوربین را بیاموزید. با استفاده از گزینه‌های نورپردازی، رندر و ترکیب، نحوه اصلاح اشیا و سطوح را بیاموزید. علاوه بر این، ابزارهای مدل‌سازی spline و type را کاوش کنید و تکنیک‌های کار با دینامیک و ذرات را با استفاده از Field Field یاد بگیرید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
_ | 00_01 Cinema 4D برای هنرمندان موشن گرافیک
_ | 00_02 قبل از شروع این دوره
_ | 00_03 راه اندازی C4D

01 Motion Graphics چیست؟
_ | 01_01 موشن گرافیک چیست؟
_ | 01_02 حرکت گرافیکی pipeline
_ | 01_03 نمونه کارها
_ | 01_04 مفاهیم اصلی برای گرافیک‌های سه بعدی و متحرک

02 مبانی MoGraph و تکنیک‌های انیمیشن
_ | 02_01 MoGraph چیست؟
_ | 02_02 ایجاد و اصلاح کلون ها
_ | 02_03 ایجاد و انیمیشن ظریف
_ | 02_04 توابع جدول زمانی
_ | 02_05 کپی کردن آهنگ‌ها و جبران فریم‌های کلیدی
_ | 02_06 در حال حرکت اشیا متحرک
_ | 02_07 انیمیشن Retiming با Time Tracks

03 Splines و متن
_ | 03_01 splines چیست؟
_ | 03_02 با فایلهای Illustrator در C4D کار کنید
_ | 03_03 ابزار مدل‌سازی Spline
_ | 03_04 ابزار تایپ کنید

04 کار با دوربین ها
_ | 04_01 اصول دوربین
_ | 04_02 ایجاد یک انیمیشن دوربین
_ | 04_03 مورف بین دوربین ها
_ | 04_04 دوربین‌های دارای برچسب را کنترل کنید

05 مواد و نور ها
_ | 05_01 کار با نور و مواد
_ | 05_02 دستکاری مواد روی اشیا
_ | 05_03 نقص‌ها را با سایه اندازها اضافه کنید
_ | 05_04 روشنایی حجمی
_ | 05_05 نور با HDRI ها
_ | 05_06 نور با اشیا and و مواد

06 قدرت MoGraph و زمینه ها
_ | 06_01 زمینه‌ها چیست؟
_ | 06_02 خواندن صحنه‌ای با فیلدها
_ | 06_03 زمینه‌های به اشتراک گذاری در بین Effectors
_ | 06_04 گروههای فیلد و مقادیر مجدد
_ | 06_05 با تأخیر و پوسیدگی کار کنید
_ | 06_06 با فیلدها انتخاب کنید
_ | 06_07 از برچسب‌های MoGraph با Fields استفاده کنید
_ | 06_08 از Masks و Subfields استفاده کنید
_ | 06_09 الگوهای رشد آلی ایجاد کنید

07 پویایی و نیروهای میدانی
_ | 07_01 کار با Dynamics
_ | 07_02 نیروهای میدانی چیست؟
_ | 07_03 ذرات C4D را با نیروهای Field کنترل کنید
_ | 07_04 شبیه‌سازی ذرات پیشرفته

08 رندر و آهنگسازی برای Motion Graphics
_ | 08_01 برچسب ترکیب
_ | 08_02 تنظیمات معمول رندر
_ | 08_03 ایجاد رندرهای پیش نمایش
_ | 08_04 کار با طول می‌کشد
_ | 08_05 ارائه رندرهای چند گذر
_ | 08_06 گردش کار AEC

09 چالش
_ | 09_01 بررسی اجمالی چالش
_ | 09_02 راه حل

10 نتیجه گیری
_ | 10_01 مراحل بعدی

00 Introduction
_ 00_01 Cinema 4D for motion graphics artists
_ 00_02 Before you begin this course
_ 00_03 Setting up C4D

01 What Are Motion Graphics
_ 01_01 What are motion graphics
_ 01_02 The motion graphics pipeline
_ 01_03 Examples of work
_ 01_04 Core concepts for 3D and motion graphics

02 MoGraph Basics and Animation Techniques
_ 02_01 What is MoGraph
_ 02_02 Create and modify clones
_ 02_03 Create and finesse animation
_ 02_04 Timeline functions
_ 02_05 Copying tracks and offsetting keyframes
_ 02_06 Moving animated objects
_ 02_07 Retiming animation with Time Tracks

03 Splines and Text
_ 03_01 What are splines
_ 03_02 Work with Illustrator files in C4D
_ 03_03 Spline modeling tools
_ 03_04 Type tools

04 Working with Cameras
_ 04_01 Camera basics
_ 04_02 Create a camera animation
_ 04_03 Morph between cameras
_ 04_04 Control cameras with tags

05 Materials and Lights
_ 05_01 Working with lights and materials
_ 05_02 Manipulate materials on objects
_ 05_03 Add imperfections with shaders
_ 05_04 Volumetric lighting
_ 05_05 Light with HDRIs
_ 05_06 Light with objects and materials

06 The Power of MoGraph and Fields
_ 06_01 What are Fields
_ 06_02 Reading a scene with Fields
_ 06_03 Sharing Fields across Effectors
_ 06_04 Group Fields and remap values
_ 06_05 Work with Delay and Decay
_ 06_06 Make selections with Fields
_ 06_07 Use MoGraph tags with Fields
_ 06_08 Use Masks and Subfields
_ 06_09 Create organic growth patterns

07 Dynamics and Field Forces
_ 07_01 Working with Dynamics
_ 07_02 What are Field Forces
_ 07_03 Control C4D particles with Field Forces
_ 07_04 Advanced particle simulations

08 Rendering and Compositing for Motion Graphics
_ 08_01 Compositing tag
_ 08_02 Common render settings
_ 08_03 Create preview renders
_ 08_04 Work with takes
_ 08_05 Set up multipass renders
_ 08_06 The AEC workflow

09 Challenge
_ 09_01 Challenge overview
_ 09_02 Solution

10 Conclusion
_ 10_01 Next steps

مدرس: Andy Needham - اندی نیدهام

تعداد دوره های آموزشی: 17

اندی نیدهام ، یک طراح انیمیشن مستقل، سازنده و ویرایشگری است که از سال 2004 تاکنون ، در صنعت motion graphics مشغول به کار بوده است. وی از افترافکت و دیگر اپلیکیشن های Adobe ، Final Cut Pro، CINEMA 4D, mocha و Nuke در کار خویش بهره میبرد. ارباب رجوع هایش شامل گوگل، سونی اریکسون، X Factor USA، و گروه Coldplay هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر، از وبسایت وی به آدرس imcalledandy.com دیدن فرمایید.

جدیدترین محصولات مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد