تخفیف ویژه: مسیرهای یادگیری با 40% تخفیف 

logo mix

آموزش مایا: تکنیک های دوربین (با زیرنویس فارسی AI)
Maya: Camera Techniques
کد محصول: FL7289-2880214
لیندا _ آموزش مایا: تکنیک های دوربین (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Maya: Camera Techniques
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
62,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com -> Linkedin Learning
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
تاریخ انتشار
2021-07-13
1400/4/22
مدرس
Aaron F. Ross - آرون اف. راس
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
4ساعت و 38دقیقه
تعداد ویدیو های آموزشی
56 ویدیو
حجم فایل های آموزشی (مگابایت)
1013 مگابایت
زمان تقریبی دانلود فایل های آموزشی
17 دقیقه
( با سرعت اینترنت 1 MB در ثانیه )
بازدید : 472
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

ابزار دوربین مایا از بهترین ابزارهای موجود در هر برنامه سه بعدی است. در این دوره ، مربی Aaron F. Ross تکنیک های تخصصی را در طرح و انیمیشن دوربین مایا به اشتراک می گذارد. او با اصول ایجاد و دستکاری دوربین شروع می کند ، سپس نگرانی های زیبایی شناختی درباره ترکیب بصری را مرور می کند. او عمده ترین اشکال و قراردادهای کادربندی و حرکت دوربین سینمایی را توضیح می دهد. او انواع انیمیشن های دوربین را با استفاده از فریم های کلیدی ، مسیرهای حرکتی ، اصطلاحات نوشتاری و محدودیت ها پوشش می دهد. او شامل یک فصل در مورد جلوه های ویژه است که به تکنیک های گسترده مانند نماهای ایزومتریک ، فرافکنی بافت و جلوه های عدسی می پردازد. او در پایان با کاوش در Maya Camera Sequencer ، یک سیستم ویرایش غیرخطی برای پیش تجسم صحنه های سینمایی با دوربین های متعدد ، دوره را پایان می دهد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[FARSI]

01 معرفی
01-01 تکنیک های دوربین در مایا
01-02 با استفاده از پرونده های تمرینی

02 اصول دوربین
02-01 درک دوربین مایا
02-02 ایجاد یک دوربین یک گره
02-03 تنظیمات تنظیمات رنگ
02-04 کنترل رنگ های قاب سیم با استفاده از Drawing Overrides
02-05 کار با دوربین های ارتوگرافی
02-06 افزودن دوربین های ارتوگرافیک
02-07 برگرداندن حرکات دوربین با Undo View Change
02-08 استفاده از نشانک های مشاهده
02-09 پیمایش با ابزارهای تخصصی دوربین
02-10 هندسه برش با صفحه های کلیپ
02-11 کپی کردن پارامترها با تنظیمات از پیش تنظیم شده ویرایشگر ویژگی

03 ترکیب بندی
03-01 تصور کردن دوربین های قابل ارائه
03-02 ایجاد دوربین و هدف
03-03 استفاده از دوربین و هدف
03-04 قاب بندی دقیق با رزولوشن گیت
03-05 تنظیم گزینه های نمایش
03-06 دوربین و هدف را تکثیر کنید
03-07 ساخت قاب های سینمایی متعارف
03-08 تنظیم فاصله کانونی و زاویه دید
03-09 زیبایی شناسی فاصله و میدان دید
03-10 قفل کردن دوربین ها

04 انیمیشن دوربین ساده
04-01 مشکلات مربوط به متحرک سازی دوربین و موقعیت هدف
04-02 مشکلات مربوط به متحرک سازی چرخش دوربین
04-03 چرخش در حالت گیمبال
04-04 تنظیم ترتیب چرخش محور
04-05 حرکت افقی با تابه یا کامیون
04-06 متحرک کردن ترجمه مورب با یک کانال
04-07 حرکت عمودی با شیب یا پایه
04-08 حرکت دالی در مقابل بزرگنمایی بزرگنمایی

05 انیمیشن دوربین مرکب
05-01 متحرک سازی یک کامیون
05-02 متحرک کردن شیب پایه
05-03 متحرک کردن زالی (بزرگنمایی-دالی)
05-04 تقلب و متحرک سازی ضربه جرثقیل
05-05 متحرک کردن یک عکس هوایی با صفحه کلید تبدیل
05-06 تنظیم کلیدهای موقعیت با Edible Motion Trail
05-07 لرزش خودکار دوربین با بیان نویز
05-08 در حال چرخش سوژه با دوربین چرخان است

06 جلوه های ویژه
06-01 ایجاد صفحه تصویر
06-02 درک فیلم بازگشت
06-03 استفاده از دیافراگم و گیت فیلم
06-04 جابجایی فیلم برای زاویه دید دو نقطه ای
06-05 ترکیب یک نمای ایزومتریک
06-06 طرح یک بافت از دوربین
06-07 تاری فاصله با عمق میدان
06-08 متحرک سازی جلوه تمرکز رک
06-09 ارائه عمق میدان در آرنولد
06-10 جلوه های لنز رندر با تصاویر آرنولد

07 ویرایش غیر خطی با تنظیم کننده دوربین
07-01 درک Sequencer دوربین
07-02 ایجاد عکس در Camera Sequencer
07-03 عکس های کوتاه کردن
07-04 ویرایش موج دار
07-05 ایجاد یک وب کم
07-06 Playblasting یک دنباله

08 نتیجه
08-01 مراحل بعدی



[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Camera techniques in Maya
01-02 Using the exercise files

02 Camera Basics
02-01 Understanding the Maya camera
02-02 Creating a one-node camera
02-03 Color settings preferences
02-04 Controlling wireframe colors with Drawing Overrides
02-05 Working with orthographic cameras
02-06 Adding orthographic cameras
02-07 Reverting camera movements with Undo View Change
02-08 Using view bookmarks
02-09 Navigating with specialized camera tools
02-10 Cropping geometry with clip planes
02-11 Copying parameters with Attribute Editor presets

03 Composition
03-01 Conceptualizing renderable cameras
03-02 Creating a Camera and Aim
03-03 Using Camera and Aim
03-04 Precise framing with Resolution Gate
03-05 Setting display options
03-06 Duplicating Camera and Aim
03-07 Composing conventional cinematic framings
03-08 Adjusting focal length and angle of view
03-09 Aesthetics of distance and field of view
03-10 Locking down cameras

04 Simple Camera Animation
04-01 Problems with animating Camera and Aim position
04-02 Problems with animating camera rotation
04-03 Rotating in Gimbal Mode
04-04 Setting rotate axis order
04-05 Horizontal movement with pan or truck
04-06 Animating diagonal translation with a single channel
04-07 Vertical movement with tilt or pedestal
04-08 Dolly movement vs. zoom magnification

05 Compound Camera Animation
05-01 Animating a truck-pan
05-02 Animating a pedestal-tilt
05-03 Animating a zolly (zoom-dolly)
05-04 Rigging and animating a crane shot
05-05 Animating an aerial shot with Transform Keyframes
05-06 Adjusting position keys with Editable Motion Trail
05-07 Automating camera shake with a noise expression
05-08 Orbiting a subject with a turntable camera

06 Special Effects
06-01 Creating an image plane
06-02 Understanding the film back
06-03 Using aperture and film gate
06-04 Film offset for two-point perspective
06-05 Composing an isometric view
06-06 Projecting a texture from a camera
06-07 Distance blur with depth of field
06-08 Animating a rack focus effect
06-09 Rendering depth of field in Arnold
06-10 Rendering lens effects with Arnold imagers

07 Non-Linear Editing With the Camera Sequencer
07-01 Understanding the Camera Sequencer
07-02 Creating shots in the Camera Sequencer
07-03 Trimming shots
07-04 Ripple editing
07-05 Creating an ubercam
07-06 Playblasting a sequence

08 Conclusion
08-01 Next steps

مدرس: Aaron F. Ross - آرون اف. راس

تعداد دوره های آموزشی: 28

آرون اف. راس ، یک متخصص 3D، تولید کننده ویدئو، نویسنده و مدرس است. آرون اف. راس ، تولید کننده ویدئو، نویسنده و معلم است. آرون ، ویدئو های کوتاه و انیمیشن کامپیوتری می سازد. کارهای وی در فستیوال های معتبر و رویدادهایی نظیر SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش در آمده است. طی سال ها ، وی به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تهیه کننده، تصویر بردار، مدل ساز سه بعدی کامپیوتر ، انیماتور، و طراح صدا به فعالیت پرداخته است. آرون در زمینه انیمیشن 3D متخصص است و در این زمینه سه کتاب به صورت مفرد و مشترک نوشته است. در سال 1999، وی تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 تدریس کورس های فشرده ی ، "توسعه حرفه ای Maya و 3ds Max" را آغاز کرد. در حال حاضر، یک وب سایت آموزشی به نام digigtalartsguild.com را برای هنرمندان 3D مدیریت میکند. آرون ، فوق لیسانس هنرهای زیبا در فیلم/ویدئو را از موسسه هنر کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از موسسه هنر شیکاگو دارد.

جدیدترین محصولات مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد