%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مبانی UX: طراحی تعاملی (با زیرنویس فارسی AI)
UX Foundations: Interaction Design
کد محصول: FL7543-604271
لیندا _ آموزش مبانی UX: طراحی تعاملی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ UX Foundations: Interaction Design
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
72,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
David Hogue - ديويد هوگ
تاریخ انتشار
1400/6/18
2021-09-09
سطح آموزش
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
3ساعت و 28دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
56 ویدیو
حجم فایل‌ها
520 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
9 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 3791
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

این آموزش، بخشی از این مسیرهای یادگیری میباشد:

فارسی لیندا

محصولات جذاب و کاربردی، آسان در ذهن طراحان و تیم های محصول به نظر نمی رسد: آنها نتیجه بررسی دقیق ، اکتشاف و مطالعه هستند. طراحان تعاملی بازیگران مهمی در فرایند طراحی محصول هستند ، زیرا رفتارهای انسانی را مشاهده می کنند و از آنچه آموخته اند برای تولید محصولاتی که نیازهای خاص مردم را برآورده می کنند ، استفاده می کنند. در این دوره ، با مربی David Hogue همراه شوید تا مراحل و تکنیک های اساسی مورد نیاز برای طراحی تعامل را طی کند. او با نگاهی به مفاهیم کلیدی روانشناسی و اینکه چگونه آنها می توانند به ما در درک بهتر نحوه تفکر ، احساس و رفتار مردم کمک کنند ، شروع می کند. سپس به روشها و فرآیندهای مورد استفاده طراحان تعامل برای ایجاد محصولات ملاحظه کننده ، جذاب و ارزشمند پرداخته است. با ابعاد طراحی تعامل ، تفکر طراحی ، الگوهای طراحی ، قابلیت استفاده و دسترسی و موارد دیگر آشنا شوید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[FARSI]

01 مقدمه
01-01 طراحی تعامل
01-02 طراحی تعامل چیست؟

02 طراح تعامل امروز
02-01 انواع پروژه و تحویل آنها
02-02 مهارت های فنی و نرم افزاری
02-03 رشته ها و زمینه های تحصیلی مرتبط
02-04 منابع و جوامع

03 مدلی از روانشناسی و طراحی تعامل
03-01 چرا روانشناسی؟
03-02 معرفی مدل طراحی تعامل
03-03 زمینه
03-04 گل

04 روانشناسی مقدماتی
04-01 احساس
04-02 ادراک
04-03 اصول گشتالت
04-04 دلبستگی
04-05 انگیزه
04-06 توجه و حافظه
04-07 استدلال و منطق
04-08 مدلهای ذهنی
04-09 بار شناختی
04-10 نظریه های احساسات
04-11 طراحی برای لذت بردن
04-12 همدلی
04-13 رفتارهای یادگیری
04-14 شرطی سازی کلاسیک
04-15 تهویه مطبوع
04-16 نظریه یادگیری اجتماعی
04-17 با استفاده از رفتار آموخته شده

05 مدل طراحی تعامل
05-01 مروری بر مدل IxD
05-02 درک
05-03 پیش بینی
05-04 بازخورد
05-05 بیاموزید
05-06 به یاد داشته باشید

06 طراحی تعامل
06-01 ابعاد طراحی تعامل
06-02 تفکر طراحی
06-03 سطوح طراحی: ساختار
06-04 سطوح طراحی: جریان
06-05 سطوح طراحی: رابط
06-06 الگوهای طراحی
06-07 ضد الگوها
06-08 الگوهای تیره
06-09 ساختار ناوبری
06-10 سیستم های ناوبری
06-11 محتوا
06-12 ورودی
06-13 ژست ها
06-14 صدا
06-15 حسگرها
06-16 تعریف تعاملات خرد
06-17 تعاملات خرد: حرکت
06-18 تعاملات خرد: صدا
06-19 تعاملات خرد: Haptics
06-20 مدیریت خطا
06-21 اشتباهات
06-22 قابلیت استفاده و دسترسی

07 نتیجه گیری
07-01 یک پایه محکم

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Interaction design
01-02 What is interaction design?

02 Todays Interaction Designer
02-01 Project types and deliverables
02-02 Technical and software skills
02-03 Related disciplines and fields of study
02-04 Resources and communities

03 A Model of Psychology and Interaction Design
03-01 Why psychology?
03-02 Introducing the interaction design model
03-03 Context
03-04 Goals

04 Introductory Psychology
04-01 Sensation
04-02 Perception
04-03 Gestalt principles
04-04 Affordances
04-05 Motivation
04-06 Attention and memory
04-07 Reasoning and logic
04-08 Mental models
04-09 Cognitive load
04-10 Theories of emotion
04-11 Designing for delight
04-12 Empathy
04-13 Learning behaviors
04-14 Classical conditioning
04-15 Operant conditioning
04-16 Social learning theory
04-17 Using learned behavior

05 The Interaction Design Model
05-01 Overview of the IxD model
05-02 Perceive
05-03 Predict
05-04 Feedback
05-05 Learn
05-06 Remember

06 Interaction Design
06-01 Dimensions of interaction design
06-02 Design thinking
06-03 Levels of design: Structure
06-04 Levels of design: Flow
06-05 Levels of design: Interface
06-06 Design patterns
06-07 Anti-patterns
06-08 Dark patterns
06-09 Navigation structure
06-10 Navigation systems
06-11 Content
06-12 Inputs
06-13 Gestures
06-14 Voice
06-15 Sensors
06-16 Defining microinteractions
06-17 Microinteractions: Motion
06-18 Microinteractions: Sound
06-19 Microinteractions: Haptics
06-20 Error handling
06-21 Mistakes
06-22 Usability and accessibility

07 Conclusion
07-01 A solid foundation

مدرس: David Hogue - ديويد هوگ

تعداد دوره های آموزشی: 2

دکتر دیوید M. Hogue، یک روانشناس کاربردی و طراح تعاملی UX است. او از سال 1997 به مطالعه رفتار کاربر و طراحی رابط های کاربری پرداخته است و مهارت های خود را به عنوان طراح و روانشناس ترکیب می کند تا بینش عمیق تر نسبت به رفتارها و انگیزه های کاربران هنگام برقراری ارتباط با دستگاه های دیجیتال و رابط ها، داشته باشد. دیوید آموزش طراحی اطلاعات، طراحی تعامل، رسانه های اجتماعی و دوره های طراحی تلفن همراه در دانشگاه ایالتی سن فرانسیسکو را به عهده دارد، و معاون رئیس طراحی تجربه در Fluid، و برنده جایزه خدمات دیجیتال است. او مقالات و آموزش های مربوط به روش های طراحی و ابزارها را منتشر کرده و به صورت منظم در سمینارها و کنفرانس ها صحبت می کند. مشتریان او عبارتند از Face North، Reebok، Warner Bros.، Charles Schwab، Wells Fargo و Sur La Table. دیوید در سن فرانسیسکو زندگی می کند و از نوشتن، پخت و پز، موتور سیکلت و سفر لذت می برد. برای توییتر، وبلاگ و سایر فعالیت های آنلاین او، www.idux.com را ببینید.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس