≡≡≡≡ تخفیف ویژه:  مسیرهای یادگیری با 40% تخفیف ≡≡≡≡  

logo mix

آموزش جامع اندروید استودیو 2022 (با زیرنویس فارسی AI)
Android Studio Essential Training 2022
کد محصول: FL8155-2428276
لیندا _ آموزش جامع اندروید استودیو 2022 (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Android Studio Essential Training 2022
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
40,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com -> Linkedin Learning
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
تاریخ انتشار
2022-04-15
1401/1/26
مدرس
David Gassner - دیوید گسنر
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 50دقیقه
تعداد ویدیو های آموزشی
48 ویدیو
حجم فایل های آموزشی (مگابایت)
547 مگابایت
زمان تقریبی دانلود فایل های آموزشی
9 دقیقه
( با سرعت اینترنت 1 MB در ثانیه )
بازدید : 280
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که می‌خواهند برنامه‌های اندروید بسازند، به Android Studio - IDE رسمی Google - نیاز دارند. Android Studio مبتنی بر IntelliJ IDEA است و شامل همان ویژگی‌های کدنویسی و اشکال‌زدایی عالی به‌علاوه بسیاری از ابزارهایی است که برای توسعه اندروید منحصربه‌فرد هستند: ویرایشگرهای طرح‌بندی، مدیران منابع، پشتیبانی از دستگاه‌های مجازی و موارد دیگر. در این دوره مدرس David Gassner اندروید استودیو را معرفی می کند. او به شما کمک می کند محیط و اولین پروژه خود را تنظیم کنید و میانبرهای مفیدی برای نوشتن و اشکال زدایی کد ارائه می دهد. او همچنین نحوه اضافه کردن کنترل نسخه و اشتراک‌گذاری پروژه‌ها در GitHub، مدیریت وابستگی‌های پروژه، استفاده از فعالیت‌ها و الگوهای کد و کار با زبان برنامه‌نویسی ترجیحی Google برای توسعه اندروید، Kotlin را نشان می‌دهد. در نهایت، او توسعه را با Jetpack Compose پوشش می دهد، یک کتابخانه جدید که به شما امکان می دهد رابط برنامه را به طور کامل در Kotlin بسازید. در پایان دوره، باید بتوانید از اندروید استودیو برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده سریعتر و کارآمدتر استفاده کنید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[FARSI]

01 مقدمه
01-01 Android Studio و IntelliJ IDEA
01-02 آنچه باید بدانید
01-03 موارد جدید در این به روز رسانی

02 شروع به کار
02-01 نیازهای سیستم خود را بشناسید
02-02 اندروید استودیو را نصب کنید
02-03 Android SDK را تنظیم کنید
02-04 به‌روزرسانی‌های Android Studio را مدیریت کنید
02-05 Android SDK و ابزارها را به روز کنید
02-06 یک پروژه Android Studio ایجاد کنید
02-07 ساختار فایل پروژه را کاوش کنید
02-08 نمونه برنامه ها را وارد کنید

03 برای توسعه برنامه ها آماده شوید
03-01 Android Studio را پیکربندی کنید
03-02 نرم افزار Intel HAXM را به روز کنید
03-03 دستگاه های مجازی برای آزمایش برنامه ایجاد کنید
03-04 دستگاه های فیزیکی را برای آزمایش پیکربندی کنید
03-05 برنامه ها را در دستگاه های Android بسازید و راه اندازی کنید

04 از کنترل نسخه نرم افزار استفاده کنید
04-01 Android Studio را به یک حساب GitHub متصل کنید
04-02 یک پروژه اندروید را در GitHub به اشتراک بگذارید
04-03 تغییرات کد منبع را انجام داده و فشار دهید
04-04 شعبه های توسعه را با Git مدیریت کنید
04-05 یک مخزن GitHub را شبیه سازی کنید

05 رابط کاربری را کاوش کنید
05-01 از ویندوز ابزار Android Studio استفاده کنید
05-02 از منوها و نوار ابزار استفاده کنید
05-03 میانبرهای صفحه کلید را سفارشی کنید
05-04 فایل ها و کد را جستجو کنید

06 ساخت ها و وابستگی های پروژه را مدیریت کنید
06-01 کتابخانه های خارجی با وابستگی ها را اضافه کنید
06-02 متغیرهای نسخه وابستگی را مدیریت کنید
06-03 گفتگوی ساختار پروژه را کاوش کنید
06-04 بسته‌های برنامه را برای Google Play بسازید
06-05 انواع ساخت را تعریف و مدیریت کنید

07 فایل های کد ایجاد و ویرایش کنید
07-01 فایل های کد Kotlin و Java جدید ایجاد کنید
07-02 فایل های کد را در پنجره ویرایشگر ویرایش کنید
07-03 تغییر نام، انتقال و استخراج کد
07-04 الگوهای زنده ایجاد و استفاده کنید
07-05 طرح بندی ها را با حالت طراحی و متن ویرایش کنید
07-06 کد جاوا را به کاتلین تبدیل کنید

08 کد خود را تجزیه و تحلیل و اشکال زدایی کنید
08-01 مشکلات کد را تحلیل و رفع کنید
08-02 تغییرات را در برنامه های در حال اجرا اعمال کنید
08-03 پیام های logcat را فیلتر و جستجو کنید
08-04 از نقاط شکست و عبارات تماشا استفاده کنید
08-05 محتویات پایگاه داده برنامه را بررسی کنید
08-06 استفاده از منابع نمایه در زمان اجرا

09 فایل های تصویری را مدیریت کنید
09-01 نماد راه‌انداز را ایجاد کنید
09-02 دارایی های تصویر برداری را ایجاد کنید
09-03 با MotionLayout اشیاء را متحرک کنید

10 با Jetpack Compose توسعه دهید
10-01 یک برنامه با Jetpack Compose ایجاد کنید
10-02 نمونه برنامه های Jetpack Compose را کاوش کنید

11 نتیجه گیری
11-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Android Studio and IntelliJ IDEA
01-02 What you should know
01-03 Whats new in this update

02 Getting Started
02-01 Know your system requirements
02-02 Install Android Studio
02-03 Set up the Android SDK
02-04 Manage Android Studio updates
02-05 Update the Android SDK and tools
02-06 Create an Android Studio project
02-07 Explore a projects file structure
02-08 Import sample apps

03 Get Ready to Develop Apps
03-01 Configure Android Studio
03-02 Update Intel HAXM software
03-03 Create virtual devices for app testing
03-04 Configure physical devices for testing
03-05 Build and launch apps on Android devices

04 Use Software Version Control
04-01 Connect Android Studio to a GitHub account
04-02 Share an Android project on GitHub
04-03 Commit and push source code changes
04-04 Manage development branches with Git
04-05 Clone a GitHub repository

05 Explore the User Interface
05-01 Use Android Studio tool windows
05-02 Use menus and toolbars
05-03 Customize keyboard shortcuts
05-04 Search for files and code

06 Manage Project Builds and Dependencies
06-01 Add external libraries with dependencies
06-02 Manage dependency version variables
06-03 Explore the Project Structure dialog
06-04 Build app bundles for Google Play
06-05 Define and manage build variants

07 Create and Edit Code Files
07-01 Create new Kotlin and Java code files
07-02 Edit code files in the editor window
07-03 Rename, move, and extract code
07-04 Create and use live templates
07-05 Edit layouts with design and text mode
07-06 Convert Java code to Kotlin

08 Analyze and Debug Your Code
08-01 Analyze and fix code problems
08-02 Apply changes to running apps
08-03 Filter and search logcat messages
08-04 Use breakpoints and watch expressions
08-05 Inspect an apps database contents
08-06 Profile resource usage at runtime

09 Manage Image Files
09-01 Create launcher icon
09-02 Create vector image assets
09-03 Animate objects with MotionLayout

10 Develop with Jetpack Compose
10-01 Create an app with Jetpack Compose
10-02 Explore sample Jetpack Compose apps

11 Conclusion
11-01 Next steps

مدرس: David Gassner - دیوید گسنر

تعداد دوره های آموزشی: 51

دیوید گسنر در زمینه جاوا، #PHP ، SQL، C آموزش می دهد و در کنفرانس های جهانی سخنرانی می کند. دیوید گسنر نویسنده ارشد در Lynda.com است. او قبلاً رئیس و موسس خدمات فنی Brado، یک تامین کننده آموزش شبکه Adobe Solutions بود. به عنوان متخصص رسمی Adobe، او courseware نوشته است و آموزش فشرده در زمینه Flex، AIR، ColdFusion، Dreamweaver و Flash ارائه داده است. او با زبان های برنامه نویسی متعددی از جمله جاوا، #C، پی اچ پی، و SQL کار می کند، همچنین مرتباً سخنگوی کنفرانس بوده است و نویسنده Wiley's Flex 3 Bible و Flash Builder 4 و Flash 4 Bible میباشد.

جدیدترین محصولات مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد