%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش جامع بلندر 4.0 (با زیرنویس فارسی AI)
Blender 4.0 Essential Training
کد محصول: FL9775-4461316
لیندا _ آموزش جامع بلندر 4.0 (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Blender 4.0 Essential Training
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
David Andrade - دیوید آندراد
تاریخ انتشار
1402/11/5
2024-01-25
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
4ساعت و 33دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
52 ویدیو
حجم فایل‌ها
907 مگابایت (دانلود با تعرفه نیم بها)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
15 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 229
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

Blender یک راه حل منبع باز قدرتمند برای مدل سازی دو بعدی و سه بعدی، انیمیشن، ترکیب بندی و پس از تولید است. در این دوره، یک مرور کلی از مجموعه ویژگی‌های Blender 4.0 و بالاتر و همچنین تکنیک‌های تولید عملی که دانش فنی را با دوز سالمی از نحوه کار ترکیب می‌کند، دریافت کنید. مربی David Andrade به تکنیک‌های خاصی مانند چیدمان و مدل‌سازی صحنه، مجسمه‌سازی، بافت‌سازی و سایه‌زنی، انیمیشن دوبعدی و سه بعدی، تقلب شخصیت (همچنین به عنوان آرمیچر شناخته می‌شود)، جلوه‌های بصری و شبیه‌سازی، رندرینگ و گره‌های هندسی شیرجه می‌زند. به‌علاوه، ترفندهای تقویت‌کننده عملکرد را دریافت کنید تا آثار خود را سریع‌تر ارائه کنید. هر درس به شما کمک می‌کند تا کنترل و مهارت لازم برای ایجاد آثار هنری خیره‌کننده و حرفه‌ای را برای پلتفرم‌های مختلف به دست آورید: بازی، فیلم و انیمیشن.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 معرفی Blender 4.0 برای مبتدیان
01-02 نحوه نصب و چیزهایی که باید بدانید
01-03 نحوه استفاده از فایل های تمرین

02 اولین ساعت شما با بلندر
02-01 درک نحوه عملکرد بلندر
02-02 منوها، جستجو و میانبرها
02-03 اولین اشیاء خود را در Blender ایجاد کنید
02-04 نحوه استفاده از اصلاح کننده ها در بلندر
02-05 نحوه اضافه کردن مواد به اشیا در Blender
02-06 چراغ ها را اضافه کنید و رنگ آنها را در Blender تغییر دهید
چالش 02-07: اولین صحنه خود را در Blender 4.0 بسازید
02-08 راه حل: اولین صحنه خود را در بلندر رندر کنید

03 یک Starfighter بسازید
03-01 مروری بر ابزارهای ایجاد در بلندر
03-02 ایجاد مفاهیم با گریس Pencil
03-03 استوری برد با مداد گریس
03-04 آموزش مدل سه بعدی در بلندر
03-05 ابزارهای پیشرفته مدل سازی سه بعدی در بلندر
03-06 جزئیات را با Boolean اضافه کنید
چالش 03-07: یک مدل سه بعدی را تعمیر کنید
03-08 راه حل: N-Gons در بلندر

04 سایه و بافت
04-01 مروری بر سایه و بافت
04-02 ایجاد اولین متریال خود در Blender
04-03 جزئیات را با مواد پیشرفته اضافه کنید
04-04 چرا باید از Node Wrangler استفاده کنید
04-05 تنظیم اشیاء خود برای نقاشی
04-06 نقاشی یک بافت در داخل بلندر
چالش 04-07: جزئیات جنگنده ستاره خود را
04-08 راه حل: Starfighter خود را جزئیات دهید

05 ریگ و متحرک سازی را بیاموزید
05-01 مروری بر انیمیشن
05-02 تقلب چیست و چرا مهم است؟
05-03 ریگ خود را در Blender اصلاح کنید
05-04 اولین فریم کلیدی خود را در Blender تنظیم کنید
05-05 چرا حالت ژست برای انیمیشن عالی است
05-06 ویرایشگر نمودار
چالش 05-07: اولین صحنه خود را متحرک کنید
05-08 راه حل: اولین صحنه خود را متحرک کنید

06 چرا گره های هندسی شگفت انگیز هستند
06-01 مروری بر گره های هندسه در بلندر
06-02 نمونه های گره هندسی
06-03 اولین تنظیم گره هندسی شما
06-04 استفاده از گره های هندسی برای دویدن در سنگر
06-05 استفاده از گره های هندسی برای VFX
06-06 Geometry Node خود را به یک ابزار تبدیل کنید
چالش 06-07: گره های هندسه را پیاده سازی کنید
06-08 راه حل: پیاده سازی گره های هندسه

07 همه چیز را کنار هم بگذارید
07-01 نحوه سازماندهی صحنه های خود در Blender
07-02 کتابخانه های آنلاین ارزشمند برای Blender
07-03 کار با چراغ ها در بلندر
07-04 رندر با چرخه
07-05 EEVEE و Hydra چیست؟
07-06 رنگ، ترکیب و کووهارا
چالش 07-07: اولین انیمیشن خود را رندر کنید
07-08 راه حل: اولین انیمیشن خود را رندر کنید

08 نتیجه گیری
08-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Introducing Blender 4.0 for beginners
01-02 How to install and things to know
01-03 How to use the exercise files

02 Your First Hour with Blender
02-01 Understanding how Blender works
02-02 Menus, search, and shortcuts
02-03 Create your first objects in Blender
02-04 How to use modifiers in Blender
02-05 How to add materials to objects in Blender
02-06 Add lights and change their colors in Blender
02-07 Challenge: Make your first scene in Blender 4.0
02-08 Solution: Render your first scene in Blender

03 Create a Starfighter
03-01 Overview of creation tools in Blender
03-02 Creating concepts with Grease Pencil
03-03 Storyboarding with Grease Pencil
03-04 Learn to 3D model in Blender
03-05 Advanced 3D modelling tools in Blender
03-06 Add details with Boolean
03-07 Challenge: Fix a 3D model
03-08 Solution: N-Gons in Blender

04 Shade and Texture
04-01 Overview of shading and texturing
04-02 Creating your first material in Blender
04-03 Add details with advanced materials
04-04 Why you should use Node Wrangler
04-05 Setting up your objects for painting
04-06 Painting a texture inside of Blender
04-07 Challenge: Detail your starfighter
04-08 Solution: Detail your starfighter

05 Learn to Rig and Animate
05-01 Overview of animation
05-02 What is rigging and why is it important?
05-03 Refine your rig in Blender
05-04 Set your first keyframe in Blender
05-05 Why Pose Mode is awesome for animation
05-06 The Graph Editor
05-07 Challenge: Animate your first scene
05-08 Solution: Animate your first scene

06 Why Geometry Nodes Are Amazing
06-01 Overview of Geometry Nodes in Blender
06-02 Geometry Node samples
06-03 Your first Geometry Node setup
06-04 Using Geometry Nodes for a trench run
06-05 Using Geometry Nodes for VFX
06-06 Turn your Geometry Node into a tool
06-07 Challenge: Implement Geometry Nodes
06-08 Solution: Implementing Geometry Nodes

07 Put It All Together
07-01 How to organize your scenes in Blender
07-02 Valuable online libraries for Blender
07-03 Working with lights in Blender
07-04 Rendering with Cycles
07-05 What is EEVEE and Hydra?
07-06 Color, compositing, and Kuwahara
07-07 Challenge: Render your first animation
07-08 Solution: Render your first animation

08 Conclusion
08-01 Next steps

 

مدرس: David Andrade - دیوید آندراد

تعداد دوره های آموزشی: 8

دیوید آندرادT یک انیماتور برنده جایزه است که در انیمیشن، جلوه‌های تصویری، و صنایع بازی برای بیش از یک دهه کار کرده‌است. او در فیلم‌هایی مثل .R.I.P.D و Percy Jackson، بازی‌هایی مانند Transformers، و حتی در مجموعه انیمیشن "Ray & Clovis" کار کرده‌است. او یک دونده فعال، یک هنرمند هنرهای رزمی کنگفو است، و دوست دارد hc یک غواصی طولانی لذت ببرد (و داستان‌های زیادی برای گفتن دارد). او فارغ‌التحصیل دانشگاه Tampa و فارغ‌التحصیل رشته inaugural Animation است. او در سال 2013 ، از Theory Animation به عنوان یكی از بسترهای انیماتورها در سراسر جهان برای همکاری در داستانهای عالی استفاده كرد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس