Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
تبدیل به یک متخصص معتبر (Autodesk (ACP شوید. این دوره آموزشی به شما کمک میکند تا برای آزمون Autodesk Certified Professional: AutoCAD برای Drafting و Design آماده شوید. استاد Shaun Bryant به شما کمک میکند مسیر این اعتبار ارزشمند را بفهمید - برای متخصصان CAD که مهارتهای پیشرفتهتری دارند و میتوانند گردش کاری پیچیده و چالشهای طراحی را طراحی کنند. او مهارتهای نقشه، تکنیکهای دستکاری اشیاء و مهارتهای سازمانی لازم برای قبولی در آزمون گواهینامه را طی میکند. نحوه ایجاد اشیاء پیشرفته ترسیم مانند polylines، xlines، multilines و نقشههای ایزومتریک را کشف کنید. جدا کردن و گروههای اشیاء با انتخاب. مدیریت لایههای کارآمد؛ و از اسنپ اشیاء پیشرفته استفاده کنید. همچنین میتوانید تکنیکهای استفاده مجدد از مطالب، حاشیه نویسی نقشهها و تنظیم طرحهای اتوکد خود را برای ترسیم و چاپ بررسی کنید.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
___| 00_01 بودن یک اتوکد حرفهای دارای گواهینامه اتوکد
___| 00_02 آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
___| 00_03 با استفاده از پروندههای تمرینی
___| 00_04 با استفاده از رابط اتوکد 2020
01 حرفهای معتبر Autodesk (ACP)
___| 01_01 گواهینامه Autodesk چیست؟
___| 01_02 گواهی نامه؛ ارائه دهنده امتحان Autodesk
02 ایجاد اشیاء پیشرفته ترسیم
___| 02_01 کار با پلی اتیلن، کمان، چند ضلعی و اسپلین
___| 02_02 در حال ویرایش پلی اتیلنها، قوسها، چند ضلعیها و خمیدگی ها
___| 02_03 کار با مناطق
___| 02_04 ایجاد خط و پرتوهای
___| 02_05 کار با چند خطه
___| 02_06 ایجاد نقشههای ایزومتریک 2D
03 اشیاء را انتخاب و سازماندهی کنید
___| 03_01 با استفاده از انتخاب سریع
___| 03_02 انتخاب اشیاء مشابه
___| 03_03 جدا و مخفی کردن اشیاء در یک نقاشی
___| 03_04 کنترل ترتیب رسم اشیاء با هم تداخل دارند
___| 03_05 کپی کردن خصوصیات از یک شی به دیگری
___| 03_06 حذف اشیاء از یک مجموعه انتخاب
04 لایهها را مدیریت کنید
___| 04_01 کار با حالتهای لایه
___| 04_02 کار با فیلترهای لایه
___| 04_03 اعمال و از بین بردن لایه بازپرداخت در هر بازدید
___| 04_04 با استفاده از Layer Walk برای نمایش لایه ها
___| 04_05 حذف لایهها از یک نقاشی
___| 04_06 کنترل خصوصیات لایههای ارجاع شده (XREF)
05 با استفاده از Snaps Advanced Object
___| 05_01 استفاده از ردیابی ضربه محکم و ناگهانی شی با چهار گوش، تقاطع آشکار، پسوند و موازی
___| 05_02 استفاده از ردیابی ضربه محکم و ناگهانی شی با مرکز هندسی و میانه بین دو نقطه (M2P)
___| 05_03 کار با تنظیمات ردیابی قطبی (POLAR)
06 کنترل سیستم مختصات کاربر (UCS)
___| 06_01 درک نماد UCS
___| 06_02 حرکت و چرخش مبدأ UCS
___| 06_03 بازیابی تنظیمات UCS در WCS (جهانی) و تنظیمات قبلی UCS
___| 06_04 با استفاده از تعاریف نامگذاری شده UCS و جهت گیریهای از پیش تعیین شده
07 عملکرد ویرایش پیشرفته
___| 07_01 چرخش و مقیاس گذاری اشیاء
___| 07_02 کار با rectangular و آرایههای قطبی
___| 07_03 کار با آرایههای مسیر
___| 07_04 با استفاده از دستورات Trim، Extend و Lengthen
___| 07_05 استفاده پیشرفته از دستور Offset
___| 07_06 کار با گرفتن
___| 07_07 قوسهای طولانی
___| 07_08 ایجاد فیله بین اشیاء موازی و ایجاد گوشهای بین اشیاء غیر موازی
08 طرحبندی پیشرفته، چاپ و خروجیهای جایگزین
___| 08_01 با استفاده از مدیر راه اندازی صفحه
___| 08_02 تعیین و استفاده از مقیاسهای سفارشی (لیست مقیاس)
___| 08_03 اندازه و شکل مرزهای مشاهده را سفارشی کنید
___| 08_04 نمای نامگذاری شده را به یک منظره اختصاص دهید
___| 08_05 یک یا چند نقشه را در یک پلاتر، چاپگر، DWF یا فایل PDF منتشر کنید
___| 08_06 ایجاد بسته انتقال پستی (eTransmit)
___| 08_07 ذخیره اشیاء در یک نقاشی با فرمت فایل متفاوت
___| 08_08 کنترل نحوه ظهور اشیاء در هنگام خروجی با استفاده از سبکهای طرح (CTB STB)
___| 08_09 کار با جداول سبک طرح وابسته به رنگ (CTB) و نام (STB)
09 تکنیک حاشیه نویسی
___| 09_01 ابرهای تجدیدنظر و پاک کردنها را ایجاد و اصلاح کنید
___| 09_02 با استفاده از ترسیم مقایسه
___| 09_03 کار با گزینههای دریچهای و پر کردن و بازسازی مرزهای دریچه
___| 09_04 ایجاد و استفاده از سبکهای متن با خصوصیات متن خاص
___| 09_05 اضافه کردن ستونها و دادههای جدول به نقشههای خود، از جمله دادههای زمینه
___| 09_06 کار با چندرسانه ای؛ ایجاد، اصلاح، اضافه کردن، حذف، تراز کردن، جمع آوری
___| 09_07 اضافه کردن نمادها از نقشه شخصیت به نقشه ها
___| 09_08 کار با املایی و فرهنگ لغت
___| 09_09 ایجاد ابعاد متعدد با یک دستور واحد؛ ادامه، ابتدا
___| 09_10 ارتباط و ارتباط مجدد ابعاد با هندسه شی
___| 09_11 اضافه کردن فاصله و بعد شکاف در یک نقاشی
___| 09_12 اعمال خصوصیات حاشیه نویسی بر روی اشیاء. متن، ابعاد، چند لایه، جوجه ریزی
___| 09_13 کار با تنظیمات حاشیه نویسی؛ مقیاس حاشیه نویسی و استفاده از مقیاس گذاری حاشیه نویسی
10 مدیریت محتوا و نقاشی قابل استفاده مجدد
___| 10_01 درج و اصلاح بلوک ها. ByBlock، واحدهای درج، بلوکهای با ویژگی، ویرایشگر ویژگی پیشرفته
___| 10_02 ایجاد و اصلاح تعاریف بلوک؛ تعریف مجدد بلوک، Block Editor، مشخص کردن ویژگی ها
___| 10_03 اصلاح تعاریف ویژگی با مدیر ویژگی بلوک (BATTMAN)
___| 10_04 کار با منابع خارجی (XREFs)؛ اتصال XREF و زیرپوش، قطع، دید
___| 10_05 قراردادهای نامگذاری لایه در هنگام اتصال XREFs
___| 10_06 تنظیم تنظیمات زیرپایه فایل یا تصویر
___| 10_07 با استفاده از پروندههای XREF و underlay به اشیاء ضربه میزنید
___| 10_08 ایجاد پیوند به فایل یا صفحه وب دیگر
___| 10_09 با استفاده از پالت Blocks، DesignCenter و پالت ابزار
___| 10_10 مجموعه اشیاء را با گروهها ایجاد و مدیریت کنید
___| 10_11 انتقال اطلاعات بین ترسیم پرونده ها
11 نتیجه گیری
___| 11_01 مراحل بعدی
00 Introduction
___| 00_01 Being an Autodesk AutoCAD Certified Professional
___| 00_02 What you should know before watching this course
___| 00_03 Using the exercise files
___| 00_04 Using the AutoCAD 2020 interface
01 Autodesk Certified Professional (ACP)
___| 01_01 What is Autodesk Certification
___| 01_02 Certiport; The Autodesk exam provider
02 Creating Advanced Drawing Objects
___| 02_01 Working with polylines, arcs, polygons, and splines
___| 02_02 Editing polylines, arcs, polygons, and splines
___| 02_03 Working with regions
___| 02_04 Creating xlines and rays
___| 02_05 Working with multilines
___| 02_06 Creating 2D isometric drawings
03 Select and Organize Objects
___| 03_01 Using Quick Select
___| 03_02 Selecting similar objects
___| 03_03 Isolating and hiding objects in a drawing
___| 03_04 Controlling draw order of overlapping objects
___| 03_05 Copying properties from one object to another
___| 03_06 Removing objects from a selection set
04 Manage Layers
___| 04_01 Working with layer states
___| 04_02 Working with layer filters
___| 04_03 Applying and removing layer overrides per viewport
___| 04_04 Using Layer Walk to display layers
___| 04_05 Removing layers from a drawing
___| 04_06 Controlling the properties of referenced layers (XREFs)
05 Applying Advanced Object Snaps
___| 05_01 Utilizing object snap tracking with quadrant, apparent intersect, extension, and parallel
___| 05_02 Utilizing object snap tracking with geometric center and mid between two points (M2P)
___| 05_03 Working with Polar Tracking (POLAR) settings
06 Control the User Coordinate System (UCS)
___| 06_01 Understanding the UCS icon
___| 06_02 Moving and rotating the UCS origin
___| 06_03 Restoring the UCS to WCS (World) settings and previous UCS settings
___| 06_04 Using named UCS definitions and preset orientations
07 Advanced Editing Functions
___| 07_01 Rotating and scaling objects
___| 07_02 Working with rectangular and polar arrays
___| 07_03 Working with path arrays
___| 07_04 Using the Trim, Extend, and Lengthen commands
___| 07_05 Advanced use of the Offset command
___| 07_06 Working with grips
___| 07_07 Lengthening arcs
___| 07_08 Creating fillets between parallel objects and creating corners between non-parallel objects
08 Advanced Layouts, Printing, and Alternative Outputs
___| 08_01 Using the Page Setup Manager
___| 08_02 Defining and applying custom scales (Scale List)
___| 08_03 Customize the size and shape of viewport boundaries
___| 08_04 Assign a named view to a viewport
___| 08_05 Publish one or more drawings to a plotter, printer, DWF, or PDF file
___| 08_06 Creating a zipped transmittal package (eTransmit)
___| 08_07 Saving objects in a drawing to a different file format
___| 08_08 Controlling how objects appear during output using plot styles (CTB STB)
___| 08_09 Working with color-dependent (CTB) and named (STB) plot style tables
09 Annotation Techniques
___| 09_01 Create and modify revision clouds and wipeouts
___| 09_02 Using Drawing Compare
___| 09_03 Working with hatch and fill options and recreating hatch boundaries
___| 09_04 Creating and applying text styles with specific text properties
___| 09_05 Adding columns and table data to your drawings, including field data
___| 09_06 Working with multileaders; creating, modifying, add, remove, align, collect
___| 09_07 Adding symbols from the character map to drawings
___| 09_08 Working with spelling and dictionaries
___| 09_09 Creating multiple dimensions with a single command; continue, baseline
___| 09_10 Associating and re-associating dimensions to object geometry
___| 09_11 Adding dimension spacing and dimension breaks in a drawing
___| 09_12 Applying annotative properties to objects; text, dimensions, multileaders, hatching
___| 09_13 Working with annotative settings; annotation scale and applying annotative scaling
10 Reusable Content and Drawing Management
___| 10_01 Inserting and modifying blocks; ByBlock, insertion units, blocks with attributes, Enhanced Attribute Editor
___| 10_02 Creating and modifying block definitions; redefining a block, Block Editor, defining attributes
___| 10_03 Modifying attribute definitions with the Block Attribute Manager (BATTMAN)
___| 10_04 Working with External references (XREFs); attaching XREFs and underlays, clipping, visibility
___| 10_05 Layer naming conventions when binding XREFs
___| 10_06 Adjusting the settings of an underlay file or image
___| 10_07 Snapping to objects in XREF and underlay files
___| 10_08 Creating a hyperlink to another file or webpage
___| 10_09 Using the Blocks palette, DesignCenter, and tool palettes
___| 10_10 Create and manage object sets with groups
___| 10_11 Transfer information between drawing files
11 Conclusion
___| 11_01 Next steps
شان بریانت که دارای مدرک در زمینه های Autodesk Revit و AutoCAD و یک حرفه ایی در فروش و ساپورت و متخصص فنی و دارای مهارت مدیریت CAD است، در مجموع بیست و شش سال سابقه صنعتی و استفاده از AutoCAD و Revit دارد و در این مدت مجموعه مهارتهایی که در حین کار به عنوان مشاور، آموزگار، مدیر ، به دست آورده را نیز دارد. او پیش زمینه شغلی متنوعی دارد، از جمله 14 سال به عنوان مشاور و آموزگار CAD ، سه سال در فروش، پیش فروش ، و توسعه کسب و کار، و 9 سال تجربه صنعتی به عنوان مدیر/کاربر CAD دارد. شان عضو شراکتی موسسه یادگیری و اجرا (ALPI) و مدیر هیئت UGI است. او همچنین نویسنده بلاگ معروف reputable CAD است.