Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
به one-on-one مشهور جهان در فتوشاپ، از استاد Deke McClelland بروید. اولین دوره از یک سری سه قسمتی، این دوره برای شماست تا به اصول اصول فتوشاپ تسلط پیدا کنید، آنهایی که قبلاً آنها را ندیدهاید. آن هر چیزی است که شما باید بدانید، به روشی که باید آن را بدانید، با تصاویر چشم نواز و توصیههای عملی تکمیل میشود. از همه مهمتر، این کاملاً برای Photoshop 2020، سی و یکمین سالگرد انتشار این برنامه به روز شده است. Deke نحوه برش و صاف کردن عکسها، تنظیم روشنایی و کنتراست، تصحیح رنگ و روتوش عکسها را نشان میدهد. همچنین میتوانید مهارتهایی مانند ویرایش غیرمستقیم با لایهها، ایجاد انتخابهای پیچیده، تهیه عکس در Camera Raw و تهیه عکس برای چاپ را یاد بگیرید. با سؤالاتی همراه شوید، پاسخ دهید و یک حس واقعی از اجرا داشته باشید.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
___| 00_01 به یک به یک خوش آمدید
01 باز
___| 01_01 نحوه شروع ویرایش تصویر
___| 01_02 باز کردن از دسک تاپ ویندوز
___| 01_03 باز کردن از Macintosh Finder
___| 01_04 بستن یک یا چند تصویر
___| 01_05 صفحه اصلی
___| 01_06 دستور Open
___| 01_07 افتتاح از Adobe Bridge
___| 01_08 باز کردن تصویری در Camera Raw
02 حرکت کنید
___| 02_01 بگذارید به شما نشان بدهم
___| 02_02 بزرگنمایی و بزرگنمایی
___| 02_03 با استفاده از ابزار دقیقتر زوم
___| 02_04 طراحی مجدد Spotlight و Siri در مک
___| 02_05 پنج روش برای بزرگنمایی مداوم
___| 02_06 پیمایش (سوژه متحرک)
___| 02_07 چشم پرنده و سایر ترفندهای پیمایش
___| 02_08 جابجایی بین تصاویر باز
___| 02_09 دوچرخه سواری بین حالتهای صفحه نمایش
___| 02_10 با استفاده از پنل Navigator
___| 02_11 پانلها و فضای کار؛ پرش نکنید!
___| 02_12 تنظیم مجدد و به روز رسانی فضاهای کاری
___| 02_13 چند ترجیح مهم
03 لایه
___| 03_01 ترکیب لایه ای
___| 03_02 معرفی پنل لایه ها
___| 03_03 پس زمینه صاف به یک لایه تبدیل میشود
___| 03_04 پرش یک تصویر بر روی یک لایه جدید
___| 03_05 تلنگر و مقیاس کردن یک لایه
___| 03_06 اضافه کردن یک لایه بر پایه
___| 03_07 ایجاد یک ماسک لایه اساسی
___| 03_08 قطع یک لایه در داخل دیگری
___| 03_09 ادغام دو لایه در یک
___| 03_10 انتخاب خودکار و ابزار Move
___| 03_11 وارونه کردن ماسک لایه ای
___| 03_12 اضافه کردن عمق با جلوههای لایه
___| 03_13 نرم کردن ماسک با پر
___| 03_14 سه روش برای کپی کردن و چسباندن لایه ها
___| 03_15 بزرگنمایی خودکار یک یا چند لایه
04 ذخیره کنید
___| 04_01 راههای زیادی برای پس انداز
___| 04_02 پنج چیز اساسی که باید در مورد پس انداز بدانید
___| 04_03 برگرداندن، ذخیره خودکار و موارد دیگر
___| 04_04 ذخیره لایهها با فرمت PSD بومی
___| 04_05 گزینه Maximize Compatibility
___| 04_06 ذخیره تصویر چاپی در TIFF
___| 04_07 ذخیره تصویر تعاملی در PNG
___| 04_08 ذخیره یک عکس صاف در JPEG
___| 04_09 ذخیره فایل PSDC مبتنی بر ابر
05 روشنایی
___| 05_01 معرفی درخشندگی
___| 05_02 درخشندگی چگونه کار میکند
___| 05_03 سه فرمان خودکار
___| 05_04 تصحیح خودکار عکس ها
___| 05_05 کنتراست روشنایی خودکار
___| 05_06 کنتراست روشنایی سفارشی
___| 05_07 اعمال یک لایه تنظیم پویا
___| 05_08 نکات و ترفندهای لایه تنظیم
___| 05_09 لایههای تنظیم و حالتهای ترکیبی
___| 05_10 معرفی هیستوگرام
___| 05_11 قرار دادن Histogram برای استفاده
___| 05_12 یک تنظیم را با یک ماسک لایهای جدا کنید
06 موجودی
___| 06_01 بازیگران رنگ در مقابل هماهنگی رنگ
___| 06_02 شناسایی رنگ بازیگران یک عکس
___| 06_03 تصحیح رنگ بازیگران به طور خودکار
___| 06_04 با استفاده از دستور Color Balance
___| 06_05 در تنظیمات آخرین کاربرد مجدداً مورد استفاده قرار میگیرد
___| 06_06 تصحیح تعادل رنگ سفید در دوربین خام
___| 06_07 وقتی دوربین خام ناامید میشود
___| 06_08 تنظیم رنگ بازیگران با Photo Filter
___| 06_09 استفاده از رنگ اتومبیل بدون مخرب
07 توسعه
___| 07_01 معرفی دوربین خام
___| 07_02 اصول اولیه دوربین
___| 07_03 کار با یک تصویر توسعه یافته
___| 07_04 گرفتن خام، تبدیل به DNG
___| 07_05 اصلاح اعوجاج لنز
___| 07_06 قرار گرفتن در معرض و تضاد
___| 07_07 نکات برجسته، سایهها، سفیدها و سیاه ها
___| 07_08 کار با بافت، شفافیت و دهواز
___| 07_09 باز و ویرایش چندین تصویر
___| 07_10 هدف واقعی ابزار White Balance
08 رنگ
___| 08_01 رنگ، اشباع و ارتعاش
___| 08_02 رنگ = رنگ + اشباع
___| 08_03 چگونه Vibrance کار میکند
___| 08_04 تنظیم ارتعاش در فتوشاپ
___| 08_05 حذف نشانگرهای نمونه رنگ
___| 08_06 تنظیم ارتعاش در دوربین خام
___| 08_07 معرفی اشباع رنگ
___| 08_08 با استفاده از ابزار Targeted Adjustment
___| 08_09 تنظیم رنگی در دوربین خام
09 را انتخاب کنید
___| 09_01 قدرت انتخابی فتوشاپ
___| 09_02 مبانی ابزار انتخاب و انتقال
___| 09_03 انتخاب یک شیء بیضوی
___| 09_04 با استفاده از دستور Paste Into
___| 09_05 با استفاده از دستور Coped Merged
___| 09_06 موارد اضافی، تفریق و تقاطع را اضافه کنید
___| 09_07 با استفاده از ابزار Magic Wand
___| 09_08 با استفاده از سه ابزار لاسو
___| 09_09 نقاشی با ابزار Quick Selection
___| 09_10 با استفاده از ابزار Object Selection
10 محصول
___| 10_01 پیکسلهای بسیار زیاد است
___| 10_02 معرفی ابزار Photoshop Crop
___| 10_03 برداشت بدون حذف پیکسل
___| 10_04 نسبت ابعاد و ترفندهای دیگر
___| 10_05 کار با نقطه مرجع
___| 10_06 صاف کردن یک محصول با اندازه بوم
___| 10_07 با استفاده از محصول Content-Aware
___| 10_08 دو روش برای استفاده از ابزار Straighten
___| 10_09 صاف کردن با ابزار Ruler
___| 10_10 حذف همه پیکسلهای شفاف
___| 10_11 برش و صاف کردن در دوربین خام
___| 10_12 با استفاده از ابزار Perspective Crop
___| 10_13 همه چیز را خارج از بوم میخرد
11 رنگ
___| 11_01 یادگیری نقاشی
___| 11_02 معرفی ابزار Brush
___| 11_03 برسهای حساس به فشار را فشار دهید0t0r0o0k0es
___| 11_04 اندازه و سختی را در پرواز تغییر دهید
___| 11_05 اندازه و سختی پیش نمایش
___| 11_06 تاری در مقابل جریان
___| 11_07 پاک کردن با کلید tilde
___| 11_08 Roundness، Angle و کلیدهای جهت دار
___| 11_09 با استفاده از گزینههای هموار سازی
___| 11_10 نقاشی با تقارن خودکار
___| 11_11 چرخش و تنظیم مجدد نمای شما
___| 11_12 استفاده از iPad به عنوان کامپیوتر لوحی Sidecar
12 روتوش
___| 12_01 بهترین چهره شما رو به جلو
___| 12_02 با استفاده از براش Spot Healing
___| 12_03 التیام به یک لایه مستقل
___| 12_04 با استفاده از برس شفاب استاندارد
___| 12_05 با استفاده از پنل Clone Source
___| 12_06 چرخش پیکسلهای منبع
___| 12_07 بازیابی نکات برجسته منفجر
___| 12_08 با استفاده از ابزار Patch
___| 12_09 برای بهبودی در خطوط مستقیم، با کلیک بر روی Shift کلیک کنید
___| 12_10 ابزارهای Dodge و Sponge دندانها را سفیدتر میکنند
___| 12_11 ابزار حذف Spot Spot Raw
13 قطعنامه
___| 13_01 چگونه تصاویر دیجیتال کار میکنند
___| 13_02 اندازه و وضوح تصویر
___| 13_03 معرفی دستور اندازه تصویر
___| 13_04 استانداردهای قطعنامه مشترک
___| 13_05 Upsamample در مقابل دادههای با وضوح بالا واقعی
___| 13_06 وضوح چاپ را تغییر دهید
___| 13_07 نمونه برداری پایین برای چاپ
___| 13_08 نمونه برداری پایین برای اشتراک گذاری ایمیل و عکس
___| 13_09 هفت تنظیم درون یابی
___| 13_10 قوانینی در دنیای واقعی برای نمونه برداری
___| 13_11 پیادهسازی نمونه با Preserve Details 2.0
14 چاپ
___| 14_01 از RGB چاپ کنید، نه CMYK
___| 14_02 با استفاده از پرونده آزمایش چاپگر قابل تنظیم من
___| 14_03 فرمان چاپ و مدیریت رنگ
___| 14_04 اندازه و موقعیت چاپ
___| 14_05 با استفاده از گزینههای خاص چاپگر در کامپیوتر شخصی
___| 14_06 با استفاده از گزینههای خاص چاپگر در Mac
___| 14_07 تصویر خود را برای چاپ روشن کنید
___| 14_08 توضیحات و علائم چاپ
___| 14_09 ایجاد خونریزی بدون مرز
15 وب
___| 15_01 تصاویر با دامنه آزاد
___| 15_02 اختصاص حق چاپ و اطلاعات تماس
___| 15_03 کپی رایت از چندین عکس به طور هم زمان
___| 15_04 نحوه کار رنگ در وب
___| 15_05 صادرات سریع به عنوان PNG
___| 15_06 صادرات سریع به عنوان JPEG
___| 15_07 معرفی مدرسه قدیمی Save for Web
___| 15_08 صرفه جویی در GIF یا PNG 8 بیتی
___| 15_09 ذخیره یک فایل GIF متحرک
___| 15_10 صادرات لایههای بردار مبتنی بر SVG
___| 15_11 صادرات چندین لایه و گروه
16 نتیجه گیری
___| 16_01 تا دفعه بعد
00 Introduction
___| 00_01 Welcome to One-on-One
01 Open
___| 01_01 How image editing begins
___| 01_02 Opening from the Windows desktop
___| 01_03 Opening from the Macintosh Finder
___| 01_04 Closing one or more images
___| 01_05 The home screen
___| 01_06 The Open command
___| 01_07 Opening from Adobe Bridge
___| 01_08 Opening an image in Camera Raw
02 Navigate
___| 02_01 Let me show you around
___| 02_02 Zooming in and out
___| 02_03 Using the more precise Zoom tool
___| 02_04 Reassigning Spotlight and Siri on Mac
___| 02_05 Five ways to zoom continuously
___| 02_06 Scrolling (panning)
___| 02_07 Bird`s eye and other scrolling tricks
___| 02_08 Switching between open images
___| 02_09 Cycling between screen modes
___| 02_10 Using the Navigator panel
___| 02_11 Panels and workspace; Do not skip!
___| 02_12 Resetting and updating workspaces
___| 02_13 A few important preferences
03 Layers
___| 03_01 The layered composition
___| 03_02 Introducing the Layers panel
___| 03_03 Converting flat background to a layer
___| 03_04 `Jumping` an image onto a new layer
___| 03_05 Flipping and scaling a layer
___| 03_06 Adding a vector-based layer
___| 03_07 Creating a basic layer mask
___| 03_08 Clipping one layer inside another
___| 03_09 Merging two layers into one
___| 03_10 Auto-Select and the Move tool
___| 03_11 Inverting a layer mask
___| 03_12 Adding depth with layer effects
___| 03_13 Softening a mask with Feather
___| 03_14 Three ways to copy and paste layers
___| 03_15 Auto-zooming one or more layers
04 Save
___| 04_01 The many ways to save
___| 04_02 Five essential things to know about saving
___| 04_03 Revert, auto-save, and more
___| 04_04 Saving layers to the native PSD format
___| 04_05 The Maximize Compatibility option
___| 04_06 Saving a flatprint image to TIFF
___| 04_07 Saving an interactive image to PNG
___| 04_08 Saving a flat photograph to JPEG
___| 04_09 Saving a cloud-based PSDC file
05 Brightness
___| 05_01 Introducing luminance
___| 05_02 How luminance works
___| 05_03 The three Auto commands
___| 05_04 Auto-correcting photographs
___| 05_05 Auto Brightness Contrast
___| 05_06 Custom Brightness Contrast
___| 05_07 Applying a dynamic adjustment layer
___| 05_08 Adjustment layer tips and tricks
___| 05_09 Adjustment layers and blend modes
___| 05_10 Introducing the Histogram
___| 05_11 Putting the Histogram to use
___| 05_12 Isolate an adjustment with a layer mask
06 Balance
___| 06_01 Color cast versus color harmony
___| 06_02 Identifying the color cast of a photo
___| 06_03 Correcting a color cast automatically
___| 06_04 Using the Color Balance command
___| 06_05 Revisiting the last-applied settings
___| 06_06 Correcting white balance in Camera Raw
___| 06_07 When Camera Raw disappoints
___| 06_08 Adjusting a color cast with Photo Filter
___| 06_09 Applying Auto Color nondestructively
07 Develop
___| 07_01 Introducing Camera Raw
___| 07_02 Camera Raw basics
___| 07_03 Working with a developed image
___| 07_04 Capture raw, convert to DNG
___| 07_05 Correcting for lens distortion
___| 07_06 Exposure and Contrast
___| 07_07 Highlights, Shadows, Whites, and Blacks
___| 07_08 Working with Texture, Clarity, and Dehaze
___| 07_09 Opening and editing multiple images
___| 07_10 The real purpose of the White Balance tool
08 Color
___| 08_01 Hue, saturation, and “vibrance”
___| 08_02 Color = Hue + Saturation
___| 08_03 How Vibrance works
___| 08_04 Adjusting Vibrance in Photoshop
___| 08_05 Deleting color sample markers
___| 08_06 Adjusting Vibrance in Camera Raw
___| 08_07 Introducing Hue Saturation
___| 08_08 Using the Targeted Adjustment tool
___| 08_09 Selectively adjusting colors in Camera Raw
09 Select
___| 09_01 The selective power of Photoshop
___| 09_02 Selection and Move tool basics
___| 09_03 Selecting an elliptical object
___| 09_04 Using the Paste Into command
___| 09_05 Using the Copy Merged command
___| 09_06 Add, subtract, and intersect selections
___| 09_07 Using the Magic Wand tool
___| 09_08 Using the three Lasso tools
___| 09_09 Painting with Quick Selection tool
___| 09_10 Using the Object Selection tool
10 Crop
___| 10_01 Too many pixels
___| 10_02 Introducing the Photoshop Crop tool
___| 10_03 Cropping without deleting any pixels
___| 10_04 Aspect ratio and other tricks
___| 10_05 Working with the reference point
___| 10_06 Finessing a crop with Canvas Size
___| 10_07 Using Content-Aware crop
___| 10_08 Two ways to use the Straighten tool
___| 10_09 Straightening with the Ruler tool
___| 10_10 Cropping away all transparent pixels
___| 10_11 Cropping and straightening in Camera Raw
___| 10_12 Using the Perspective Crop tool
___| 10_13 Cropping everything outside the canvas
11 Paint
___| 11_01 Learning to paint
___| 11_02 Introducing the Brush tool
___| 11_03 Painting pressure-sensitive brushstrokes
___| 11_04 Changing the size and hardness on the fly
___| 11_05 Previewing size and hardness
___| 11_06 Opacity vs. Flow
___| 11_07 Erasing with the tilde key
___| 11_08 Roundness, Angle, and the arrow keys
___| 11_09 Using the Smoothing options
___| 11_10 Painting with automated symmetry
___| 11_11 Rotating and resetting your view
___| 11_12 Using an iPad as a Sidecar tablet
12 Retouch
___| 12_01 Your best face forward
___| 12_02 Using the Spot Healing Brush
___| 12_03 Healing to an independent layer
___| 12_04 Using the standard Healing Brush
___| 12_05 Using the Clone Source panel
___| 12_06 Rotating the source pixels
___| 12_07 Restoring blown highlights
___| 12_08 Using the Patch tool
___| 12_09 Shift-clicking to heal in straight lines
___| 12_10 The Dodge and Sponge tools whiten teeth
___| 12_11 Camera Raw’s Spot Removal tool
13 Resolution
___| 13_01 How digital images work
___| 13_02 Image size and resolution
___| 13_03 Introducing the Image Size command
___| 13_04 Common resolution standards
___| 13_05 Upsampling vs. real high-resolution data
___| 13_06 Changing the print resolution
___| 13_07 Downsampling for print
___| 13_08 Downsampling for email and photo sharing
___| 13_09 The seven interpolation settings
___| 13_10 Real-world rules for downsampling
___| 13_11 Upsampling with Preserve Details 2.0
14 Print
___| 14_01 Print from RGB, not CMYK
___| 14_02 Using my customizable printer test file
___| 14_03 The Print command and color management
___| 14_04 Print size and position
___| 14_05 Using printer-specific options on the PC
___| 14_06 Using printer-specific options on the Mac
___| 14_07 Brightening your image for print
___| 14_08 Description and printing marks
___| 14_09 Establishing a borderless bleed
15 Web
___| 15_01 Free-range images
___| 15_02 Assigning copyright and contact info
___| 15_03 Copyrighting multiple images at a time
___| 15_04 How color works on the web
___| 15_05 Quick Export as PNG
___| 15_06 Quick Export as JPEG
___| 15_07 Introducing the old-school Save for Web
___| 15_08 Saving an 8-bit GIF or PNG
___| 15_09 Saving an animated GIF file
___| 15_10 Exporting vector-based layers as SVG
___| 15_11 Exporting multiple layers and groups
16 Conclusion
___| 16_01 Until next time
دیک مک کلند ، یک نویسنده و آموزگار برنده جایزه، خدای تدوین عکس و طراحی گرافیک است. دِک مَک کِلند ، نویسنده بیش از 50 ویدئو آموزشی در مورد تصویر سازی خلاق، گرافیک، 3D، و طراحی برای ، صنعت پیشرو در Lynda.com است. دِک که یکی از نویسندگان دارای بیشترین جایزه در این بیزنس به شمار می رود، بیش از 80 کتاب نوشته که به 24 زبان ترجمه شده است و بیش از 40 بار تجدید چاپ شده دارد. این کتاب ها شامل Photoshop Bible، چندین کتاب "For Dummies " می شوند و همچنین سری کتاب های One-on-One خودش که تحت Deke Press چاپ شده اند. دک در اوقات فراغتش، dekeonline را اداره می کند، جایی که روی آن قسمت هایی از محبوب ترین سری های هفتگی که در lynda.com داشته است به نام Deke's Techniques را منتشر می کند. او در "بولدر" واقع در "کولورادو" به همراه دو پسرش زندگی می کند.