Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
SOLIDWORKS نرمافزار برتر طراحی محصول است - شما را قادر میسازد راه حلهای ابتکاری را سریعتر به بازار ارائه دهید. در این دوره، مربی Gabriel Corbett به شما میآموزد که چگونه قطعات و مونتاژهای آماده برای ساخت، و همچنین طرحهای تفصیلی و صورتحساب های فهرست بندی شده مواد را در SOLIDWORKS 2021 تهیه کنید. بیاموزید که چگونه طرحهای دو بعدی ایجاد کنید و سپس اینها را اکسترود کنید، بچرخانید، بالا بروید و جارو کنید. تبدیل ویژگیها به اشیا 3D سه بعدی نحوه ایجاد برش و ایجاد حفرههای استاندارد را بیابید و تکنیکهای پیشرفته مدلسازی را با استفاده از بلوکها، معکوس کردن و ابزارهای SOLIDWORKS کشف کنید. سپس بهترین روشها را برای چیدن قطعات در مجامع و ایجاد نقاشیهای دقیق مرور کنید. در طول مسیر، او ویژگیهای جدید نسخه 2021 و همچنین ویژگیهای طراحی شده برای کاربران با قلم یا دستگاههای لمسی را برجسته میکند.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 با استفاده از SOLIDWORKS 2021 مدلسازی 3D CAD را بیاموزید
01 مقدمهای بر SOLIDWORKS
_ | 01_01 راه اندازی SOLIDWORKS برای اولین بار
_ | 01_02 پیمایش در فضای کاری سه بعدی
_ | 01_03 الگوهای SOLIDWORKS
_ | 01_04 ذخیره، تغییر نام و مدیریت فایل ها
_ | 01_05 اندازه گیری
_ | 01_06 پیشرفتهای رابط برای SOLIDWORKS 2021
02 SOLIDWORKS شروع سریع
_ | 02_01 ایجاد اولین قسمت سه بعدی
_ | 02_02 اولین مجموعه خود را بسازید
_ | 02_03 ساخت اولین نقاشی CAD
_ | 02_04 مراحل اساسی برای مدلسازی 3D
03 مدلسازی قسمت اصلی
_ | 03_01 ایجاد طرح
_ | 03_02 درک روابط
_ | 03_03 با استفاده از ویژگی Extrude
_ | 03_04 با استفاده از ویژگی Extruded Cut
_ | 03_05 ایجاد ویژگیهای چرخان
_ | 03_06 انجام برشهای چرخان
_ | 03_07 استفاده از مواد، رنگها و پایان ها
_ | 03_08 پیدا کردن خواص جرم
_ | 03_09 گزینههای سیستم، واحدها و الگوها
_ | 03_10 کار با ابعاد
_ | 03_11 انتخاب رنگ
04 Sketch Tools
_ | 04_01 ابزارهای Line و Centerline
_ | 04_02 با استفاده از ابزار Rectangle
_ | 04_03 دایرهها و کمان ها
_ | 04_04 اسلاتهای نقاشی
_ | 04_05 کار با بیضی و مخروطی
_ | 04_06 طراحی چند ضلعی ها
_ | 04_07 ایجاد متن
_ | 04_08 با استفاده از معادلات و متغیرهای پیوند داده شده
_ | 04_09 با استفاده از ابزار Spline
_ | 04_10 منحنی معادله محور
_ | 04_11 جوهر طرح
05 اصلاح طرح ها
_ | 05_01 پیرایش و گسترش یک طرح
_ | 05_02 ایجاد هندسه افست
_ | 05_03 حرکت، کپی، چرخش و مقیاس بندی
_ | 05_04 اقدامات پاک کردن، لغو و انجام مجدد
_ | 05_05 با استفاده از ابزار Mirror
_ | 05_06 ایجاد الگوهای تکراری در یک طرح
_ | 05_07 استفاده از خطوط ساختمانی
_ | 05_08 با استفاده از ابزار Convert Entities
_ | 05_09 افزودن فیله و پخ به طرح ها
06 هندسه مرجع
_ | 06_01 کار با هواپیما
_ | 06_02 ساخت یک محور
_ | 06_03 ایجاد یک سیستم مختصات
_ | 06_04 طرحهای مفهومی
_ | 06_05 نمای نشانه گذاری
07 قسمت اصلاحات
_ | 07_01 افزودن فیله به یک قسمت
_ | 07_02 لبههای پخ دار
_ | 07_03 در حال استفاده از پیش نویس
_ | 07_04 با استفاده از دستور Shell
_ | 07_05 با استفاده از دستور Mirror
_ | 07_06 ایجاد الگوهای خطی
_ | 07_07 ایجاد الگوهای دایره ای
08 مدلسازی پیشرفته قسمت
_ | 08_01 ابزار Loft
_ | 08_02 اشکال بلند با منحنیهای راهنما
_ | 08_03 انجام برشهای بلند
_ | 08_04 ایجاد اشکال جاروب شده
_ | 08_05 انجام برشهای جارو شده
_ | 08_06 با استفاده از دستور Wrap
_ | 08_07 رئیس مرز / پایه
_ | 08_08 ابزار Intersect
_ | 08_09 کار با تنظیمات
_ | 08_10 ابزارهای سطح
_ | 08_11 استفاده از سطوح برای ساخت مدلهای جامد
_ | 08_12 ویرایش مستقیم: انتقال / کپی کردن اجسام
_ | 08_13 ویرایش مستقیم: حرکت چهره
_ | 08_14 ویرایش مستقیم: ترکیب کنید
_ | 08_15 ویرایش مستقیم: تقسیم
_ | 08_16 منحنی پروژه
_ | 08_17 ابزار برش
_ | 08_18 مقدمهای بر ابزار Sheet Metal
_ | 08_19 مقدمهای بر جوشکاری ها
_ | 08_20 بررسی مجموعه ابزارهای موجود
_ | 08_21 با استفاده از نشانه گذاری
09 جادوگر سوراخ
_ | 09_01 شروع کار با Hole Wizard
_ | 09_02 شناخت انواع و استانداردهای حفره
_ | 09_03 موقعیت دهی سوراخها به صورت سه بعدی
10 بلوک
_ | 10_01 با استفاده از بلوکهای طرح
_ | 10_02 ایجاد بلوک
_ | 10_03 طراحی با بلوک
11 مجموعه ساختمان
_ | 11_01 شروع یک مونتاژ
_ | 11_02 کپی، جابجایی و چرخش قطعات
_ | 11_03 جفت شدن قطعات با هم در یک مجموعه
_ | 11_04 کار با زیر مجموعه ها
_ | 11_05 ساخت الگوهای خطی
_ | 11_06 ایجاد الگوهای دایره ای
_ | 11_07 با استفاده از جعبه ابزار
_ | 11_08 بارگیری قطعات اینترنت
12 همسر پیشرفته
_ | 12_01 ایجاد م componentلفه Mates
_ | 12_02 قطعات جفتسازی با Advanced Mates
_ | 12_03 قطعات جفت شدن با Pate Mate
_ | 12_04 جفت مکانیکی
_ | 12_05 جفت شدن قطعات با هم ترازی هواپیماها
_ | 12_06 جفت مغناطیسی
_ | 12_07 ناشر دارایی برای مغناطیسی
13 مدلسازی در متن
_ | 13_01 پیوند دادن طرحها با قسمتهای دیگر
_ | 13_02 با استفاده از طرحهای طرح بندی
_ | 13_03 استفاده از جادوگر سوراخ در متن
14 با استفاده از جداول طراحی
_ | 14_01 با استفاده از جداول طراحی
_ | 14_02 کار با محاسبات پیچیده
_ | 14_03 انتخاب تنظیمات م componentلفه
_ | 14_04 مجموعههای ساختمان با جداول طراحی
_ | 14_05 افزودن به جداول طراحی
15 نقاشی قسمت
_ | 15_01 کار با الگوهای طراحی
_ | 15_02 گزینههای طراحی و خصوصیات ورق
_ | 15_03 انتخاب زاویه طرح ریزی صحیح
_ | 15_04 افزودن نماهای مدل به نقاشی
16 ابعاد
_ | 16_01 ایجاد نمادهای بعدی
_ | 16_02 ایجاد ابعاد مختصات
_ | 16_03 اندازه گیری سوراخها و ویژگیهای منحنی
_ | 16_04 با استفاده از ابزار Autodimension
17 افزودن حاشیه نویسی عمومی
_ | 17_01 افزودن حاشیه نویسی
_ | 17_02 افزودن نماهای ویژه به نقاشیهای شما
_ | 17_03 افزودن خصوصیات سفارشی
_ | 17_04 پیوند دادن یادداشتهای نقاشی
_ | 17_05 با استفاده از کتابخانه طراحی
_ | 17_06 استفاده از معادلات برای خصوصیات سفارشی
18 طرح مونتاژ
_ | 18_01 افزودن مجموعهها به نقاشی ها
_ | 18_02 از جمله لایحه مواد
_ | 18_03 افزودن بادکنک روی نقشه مونتاژ
_ | 18_04 ایجاد نمای منفجر شده
_ | 18_05 افزودن خصوصیات اختصاصی و ویرایش
_ | 18_06 حالت جزئیات
19 نتیجه گیری
_ | 19_01 مراحل بعدی
00 Introduction
_ 00_01 Learn 3D CAD modeling using SOLIDWORKS 2021
01 Introduction to SOLIDWORKS
_ 01_01 Launching SOLIDWORKS for the first time
_ 01_02 Navigating in the 3D workspace
_ 01_03 SOLIDWORKS templates
_ 01_04 Saving, renaming, and managing files
_ 01_05 Measuring
_ 01_06 Interface improvements for SOLIDWORKS 2021
02 SOLIDWORKS Quick Start
_ 02_01 Creating your first 3D part
_ 02_02 Building your first assembly
_ 02_03 Making your first CAD drawing
_ 02_04 Basic steps for 3D modeling
03 Basic Part Modeling
_ 03_01 Creating sketches
_ 03_02 Understanding relationships
_ 03_03 Using the Extrude feature
_ 03_04 Using the Extruded Cut feature
_ 03_05 Creating revolved features
_ 03_06 Making revolved cuts
_ 03_07 Applying materials, colors, and finishes
_ 03_08 Finding mass properties
_ 03_09 System options, units, and templates
_ 03_10 Working with dimensions
_ 03_11 Selecting colors
04 Sketch Tools
_ 04_01 Line and Centerline tools
_ 04_02 Using the Rectangle tool
_ 04_03 Circles and arcs
_ 04_04 Drawing slots
_ 04_05 Working with ellipses and conics
_ 04_06 Sketching polygons
_ 04_07 Creating text
_ 04_08 Using equations and linked variables
_ 04_09 Using the Spline tool
_ 04_10 Equation driven curve
_ 04_11 Sketch Ink
05 Modifying Sketches
_ 05_01 Trimming and extending a sketch
_ 05_02 Creating offset geometry
_ 05_03 Moving, copying, rotating, and scaling
_ 05_04 Erasing, undoing, and redoing actions
_ 05_05 Using the Mirror tools
_ 05_06 Creating repeating patterns in a sketch
_ 05_07 Using construction lines
_ 05_08 Using the Convert Entities tool
_ 05_09 Adding fillets and chamfers to sketches
06 Reference Geometry
_ 06_01 Working with planes
_ 06_02 Making an axis
_ 06_03 Creating a coordinate system
_ 06_04 Concept sketches
_ 06_05 Markup view
07 Part Modifications
_ 07_01 Adding fillets to a part
_ 07_02 Chamfering edges
_ 07_03 Applying draft
_ 07_04 Using the Shell command
_ 07_05 Using the Mirror command
_ 07_06 Creating linear patterns
_ 07_07 Creating circular patterns
08 Advanced Part Modeling
_ 08_01 Loft tool
_ 08_02 Lofted shapes with guide curves
_ 08_03 Making lofted cuts
_ 08_04 Creating swept shapes
_ 08_05 Making swept cuts
_ 08_06 Using the Wrap command
_ 08_07 Boundary Boss Base
_ 08_08 Intersect tool
_ 08_09 Working with configurations
_ 08_10 Surface tools
_ 08_11 Using surfaces to build solid models
_ 08_12 Direct Editing; Move Copy Bodies
_ 08_13 Direct Editing; Move Face
_ 08_14 Direct Editing; Combine
_ 08_15 Direct Editing; Split
_ 08_16 Project Curve
_ 08_17 Slice tool
_ 08_18 Introduction to Sheet Metal tools
_ 08_19 Introduction to weldments
_ 08_20 Review of available tool sets
_ 08_21 Using Markup
09 Hole Wizard
_ 09_01 Getting started with the Hole Wizard
_ 09_02 Understanding hole types and standards
_ 09_03 Positioning holes in 3D
10 Blocks
_ 10_01 Using sketch blocks
_ 10_02 Creating blocks
_ 10_03 Designing with blocks
11 Building Assemblies
_ 11_01 Starting an assembly
_ 11_02 Copying, moving, and rotating parts
_ 11_03 Mating parts together in an assembly
_ 11_04 Working with subassemblies
_ 11_05 Making linear patterns
_ 11_06 Creating circular patterns
_ 11_07 Using the Toolbox
_ 11_08 Downloading internet parts
12 Advanced Mates
_ 12_01 Creating component Mates
_ 12_02 Mating parts with Advanced Mates
_ 12_03 Mating parts with Path Mate
_ 12_04 Mechanical Mates
_ 12_05 Mating parts by aligning planes
_ 12_06 Magnetic Mates
_ 12_07 Asset Publisher for Magnetic Mates
13 In-Context Modeling
_ 13_01 Linking sketches to other parts
_ 13_02 Using layout sketches
_ 13_03 Using the Hole Wizard in context
14 Using Design Tables
_ 14_01 Using design tables
_ 14_02 Working with complex calculations
_ 14_03 Selecting component configurations
_ 14_04 Building assemblies with design tables
_ 14_05 Adding to design tables
15 Part Drawings
_ 15_01 Working with drawing templates
_ 15_02 Drawing options and sheet properties
_ 15_03 Choosing the correct projection angle
_ 15_04 Adding model views to a drawing
16 Dimensioning
_ 16_01 Creating general dimension notations
_ 16_02 Creating ordinate dimensions
_ 16_03 Dimensioning holes and curved features
_ 16_04 Using the Autodimension tool
17 Adding General Annotations
_ 17_01 Adding annotations
_ 17_02 Adding special views to your drawings
_ 17_03 Adding custom properties
_ 17_04 Linking drawing notes
_ 17_05 Using the Design Library
_ 17_06 Using Equations for Custom Properties
18 Assembly Drawings
_ 18_01 Adding assemblies to drawings
_ 18_02 Including a bill of materials
_ 18_03 Adding balloons on an assembly drawing
_ 18_04 Making an exploded view
_ 18_05 Adding in custom properties and revision
_ 18_06 Detailing Mode
19 Conclusion
_ 19_01 Next steps
گابریل کوربت در زمینه ترکیب طراحی با مهارت های دنیای واقعی در حیطه SOLIDWORKS و ماشین کاری CNC آموزش می دهد. گابریل کوربت ، مهندسی مکانیک است و در 12 سال گذشته یک طراح محصول فعال بوده است. او از سال 1999 از Solidworks و سایر ابزارهای CAD استفاده می کرده است و تجارب طراحی گسترده ایی دارد. او قبلاً یک فروشگاه "تولید محصول از طریق نمونه های اولیه" داشت که قطعات را برای شرکت های برجسته ایی از جمله JPL و پاناسونیک می ساخت. گابریل با ترکیب تجربه solid design و مهارت دنیای واقعی در ساخت قطعات، توانایی منحصر به فردی در طراحی "سریع" قطعات، همچنین آموزش این تکنیک ها دارد. گابریل رئیس گروه کاربران Solidworks در Orange County است و Solidworks و CNC ماشینی را در مرکز ATEP کالج Irvine Valley تدریس می کند.