Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
برنامه نویسی ++C را با شروع با اصول اولیه بیاموزید. ++C که به طور گسترده برای توسعه سیستمها و برنامهها استفاده میشود، تقریباً برای همه سیستم عاملها در دسترس است و بسیاری از زبانهای مشتق از جمله #C و Java را تحت تأثیر قرار داده. در این دوره، Bill Weinman شما را با پیچ و مهرههای این زبان ضروری آشنا میکند. او به شما کمک میکند محیط خود را برای کدنویسی تنظیم کنید و یک برنامه اساسی ++C را کالبدشکافی میکند. او موارد ضروری - عبارات و اصطلاحات، متغیرها، شرطیها، عملگرها، حلقهها و توابع را مرور میکند و به موضوعات پیچیدهتری میپردازد، مانند ساختار دادهها، کلاسها و اشیا، و الگوها. در طول راه او مفاهیمی مانند بازگشت، type casting و اضافه بار اپراتور را توضیح داده و به کلاسها و الگوریتمهای قدرتمند کانتینر موجود در کتابخانه استاندارد الگو (STL) میرود. این آموزشهای جامع، هم برای برنامه نویسان باتجربه و هم برای کسانی که با این زبان کاملاً جدید هستند، یک مرجع ++C کامل ارائه میکند.
نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
00 مقدمه
_ | 00_01 ++C را بیاموزید
_ | 00_02 با استفاده از فایلهای تمرینی
_ | 00_03 ++C چیست؟
_ | 00_04 ساختار این دوره
01 ابزار و نصب
_ | 01_01 ابزار ابزار ++C
_ | 01_02 استفاده از Xcode با exercises
_ | 01_03 استفاده از Visual Studio با exercises
02 نحو اساسی
_ | 02_01 آشنایی با نحو اساسی
_ | 02_02 آناتومی برنامه ++C
_ | 02_03 عبارات و عبارات
_ | 02_04 شناسه ها
_ | 02_05 تعریف متغیرها
_ | 02_06 اشاره گرها
_ | 02_07 منابع
_ | 02_08 آرایههای بدوی
_ | 02_09 رشتههای بدوی
_ | 02_10 شرطی
_ | 02_11 منشعب شدن مشروط
_ | 02_12 حلقه با while و do
_ | 02_13 تکرار با برای
_ | 02_14 حلقه مبتنی بر محدوده
_ | 02_15 سازه ها
_ | 02_16 توابع
_ | 02_17 کلاس
_ | 02_18 با استفاده از stdout
_ | 02_19 چالش: عناصر را بشمارید
_ | 02_20 راه حل: عناصر را بشمارید
03 نوع داده
_ | 03_01 بررسی اجمالی انواع داده ها
_ | 03_02 انواع عدد صحیح
_ | 03_03 اندازههای عدد صحیح
_ | 03_04 اعداد صحیح با اندازه ثابت
_ | 03_05 انواع نقاط شناور
_ | 03_06 شخصیتها و رشته ها
_ | 03_07 توالی فرار شخصیت
_ | 03_08 مقدماتی
_ | 03_09 منابع
_ | 03_10 دادههای ساختاری
_ | 03_11 قسمتهای بیت
_ | 03_12 شمارش
_ | 03_13 اتحادیه ها
_ | 03_14 تعریف انواع با typedef
_ | 03_15 نوع باطل
_ | 03_16 نوع اتوماتیک
_ | 03_17 ثابت نشانگر پوچ بدون ابهام
_ | 03_18 Challenge: یک ساختار داده کارت کارت
_ | 03_19 راه حل: یک ساختار داده کارت کتابخانه
04 اپراتور
_ | 04_01 اپراتورهای مشترک
_ | 04_02 عملگرهای انتساب مرکب
_ | 04_03 عملگرهای افزایش و کاهش
_ | 04_04 عملگرهای مقایسهای (رابطه ای)
_ | 04_05 عملگرهای منطقی
_ | 04_06 عملگرهای Bitwise
_ | 04_07 اپراتور شرطی سه گانه
_ | 04_08 عملگرهای حافظه پویا
_ | 04_09 نوع بازیگران
_ | 04_10 با استفاده از sizeof
_ | 04_11 با استفاده از نوع
_ | 04_12 اولویت اپراتور
_ | 04_13 چالش: اعداد اول
_ | 04_14 راه حل: اعداد اول
05 توابع
_ | 05_01 بررسی اجمالی توابع ++C
_ | 05_02 ایجاد یک عملکرد
_ | 05_03 انتقال مقادیر به یک تابع
_ | 05_04 با استفاده از متغیرهای خودکار و استاتیک
_ | 05_05 بازگرداندن مقادیر از یک تابع
_ | 05_06 استفاده از نشانگرهای عملکرد
_ | 05_07 بارگذاری بیش از حد نام عملکردها
_ | 05_08 تعریف تعداد متغیر آرگومان ها
_ | 05_09 با استفاده از بازگشت
_ | 05_10 چالش: فاکتوریل غیر بازگشتی
_ | 05_11 راه حل: فاکتوریل غیر بازگشتی
06 کلاس و اشیا
_ | 06_01 بررسی اجمالی کلاسها و اشیا
_ | 06_02 تعریف کلاس
_ | 06_03 اعضای داده
_ | 06_04 اعضای عملکرد
_ | 06_05 سازندگان و تخریب گران
_ | 06_06 اپراتورهای اضافه بار
_ | 06_07 اضافه بار اپراتورها با توابع
_ | 06_08 چالش: اپراتورهای غیر عضو
_ | 06_09 راه حل: اپراتورهای غیر عضو
07 الگو
_ | 07_01 درک الگوها
_ | 07_02 توابع الگو
_ | 07_03 کلاسهای الگو
_ | 07_04 چالش: فاکتوریل الگو
_ | 07_05 راه حل: فاکتوریل الگو
08 کتابخانه استاندارد
_ | 08_01 بررسی اجمالی کتابخانه استاندارد
_ | 08_02 فایل ورودی / خروجی
_ | 08_03 فایلهای باینری
_ | 08_04 مدیریت فایل
_ | 08_05 I / O نویسه بدون قالب
_ | 08_06 I / O نویسه قالببندی شده
_ | 08_07 کار با اعداد صحیح و واقعی
_ | 08_08 توابع رشته ای
_ | 08_09 مدیریت خطاهای سیستم
_ | 08_10 Challenge: یک فایل را تغییر دهید
_ | 08_11 راه حل: یک فایل را تغییر شکل دهید
09 کتابخانه استاندارد الگو
_ | 09_01 بررسی اجمالی STL
_ | 09_02 بردارها
_ | 09_03 رشته ها
_ | 09_04 جریانهای ورودی / خروجی
_ | 09_05 مدیریت استثناها
_ | 09_06 Challenge: تبدیل فایل (STL)
_ | 09_07 راه حل: تبدیل فایل (STL)
10 پروژه نهایی: یک تخته کارت
_ | 10_01 چالش: الزامات
_ | 10_02 نمایش پروژه
_ | 10_03 راه حل: یک عرشه کارت
11 نتیجه گیری
_ | 11_01 ممنون
00 Introduction
_ 00_01 Learn C++
_ 00_02 Using the exercise files
_ 00_03 What is C++
_ 00_04 The structure of this course
01 Toolchain and Installation
_ 01_01 The C++ toolchain
_ 01_02 Using Xcode with the exercises
_ 01_03 Using Visual Studio with the exercises
02 Basic Syntax
_ 02_01 Introduction to basic syntax
_ 02_02 Anatomy of a C++ program
_ 02_03 Statements and expressions
_ 02_04 Identifiers
_ 02_05 Defining variables
_ 02_06 Pointers
_ 02_07 References
_ 02_08 Primitive arrays
_ 02_09 Primitive strings
_ 02_10 Conditionals
_ 02_11 The branching conditional
_ 02_12 Looping with while and do
_ 02_13 Iterating with for
_ 02_14 Range-based for loop
_ 02_15 Structures
_ 02_16 Functions
_ 02_17 Classes
_ 02_18 Using stdout
_ 02_19 Challenge; Count elements
_ 02_20 Solution; Count elements
03 Data Types
_ 03_01 Overview of data types
_ 03_02 Integer types
_ 03_03 Integer sizes
_ 03_04 Fixed-size integers
_ 03_05 Floating-point types
_ 03_06 Characters and strings
_ 03_07 Character escape sequences
_ 03_08 Qualifiers
_ 03_09 References
_ 03_10 Structured data
_ 03_11 Bit fields
_ 03_12 Enumerations
_ 03_13 Unions
_ 03_14 Defining types with typedef
_ 03_15 The void type
_ 03_16 The auto type
_ 03_17 Unambiguous null pointer constant
_ 03_18 Challenge; A library card data structure
_ 03_19 Solution; A library card data structure
04 Operators
_ 04_01 Common operators
_ 04_02 Compound assignment operators
_ 04_03 Increment and decrement operators
_ 04_04 Comparison (relational) operators
_ 04_05 Logical operators
_ 04_06 Bitwise operators
_ 04_07 Ternary conditional operator
_ 04_08 Dynamic memory operators
_ 04_09 Type cast
_ 04_10 Using sizeof
_ 04_11 Using typeid
_ 04_12 Operator precedence
_ 04_13 Challenge; Prime numbers
_ 04_14 Solution; Prime numbers
05 Functions
_ 05_01 Overview of C++ functions
_ 05_02 Creating a function
_ 05_03 Passing values to a function
_ 05_04 Using automatic and static variables
_ 05_05 Returning values from a function
_ 05_06 Using function pointers
_ 05_07 Overloading function names
_ 05_08 Defining a variable number of arguments
_ 05_09 Using recursion
_ 05_10 Challenge; Non-recursive factorial
_ 05_11 Solution; Non-recursive factorial
06 Classes and Objects
_ 06_01 Overview of classes and objects
_ 06_02 Defining a class
_ 06_03 Data members
_ 06_04 Function members
_ 06_05 Constructors and destructors
_ 06_06 Overloading operators
_ 06_07 Overloading operators with functions
_ 06_08 Challenge; Non-member operators
_ 06_09 Solution; Non-member operators
07 Templates
_ 07_01 Understanding templates
_ 07_02 Template functions
_ 07_03 Template classes
_ 07_04 Challenge; Template factorial
_ 07_05 Solution; Template factorial
08 Standard Library
_ 08_01 Overview of the Standard Library
_ 08_02 File I O
_ 08_03 Binary files
_ 08_04 File management
_ 08_05 Unformatted character I O
_ 08_06 Formatted character I O
_ 08_07 Working with integers and real numbers
_ 08_08 String functions
_ 08_09 Handling system errors
_ 08_10 Challenge; Transform a file
_ 08_11 Solution; Transform a file
09 Standard Template Library
_ 09_01 Overview of the STL
_ 09_02 Vectors
_ 09_03 Strings
_ 09_04 I O streams
_ 09_05 Handling exceptions
_ 09_06 Challenge; Transform a file (STL)
_ 09_07 Solution; Transform a file (STL)
10 Final Project; A Deck of Cards
_ 10_01 Challenge; Requirements
_ 10_02 Demonstration of the project
_ 10_03 Solution; A deck of cards
11 Conclusion
_ 11_01 Thank you
Bill Weinman حامی فنآوری ، کارافرین و متخصص زبان های برنامه نویسی از جمله ++C و python می باشد. او کتاب های زیادی به رشته ی تحریر درآورده و اجرا کننده ی دوره های اموزشی مجازی در زمینه های فنی world wide web می باشد. او شهرت خود را از توانایی اش در توضیح ساده و مختصر مسائل پیچیده کسب کرده است. آقای Weinman اولین کامپیوتر خود را در سال 1973 ساخت و از ان زمان با اصول فنی و تکنولوژی سروکار داشته است. او یک مشاور موفق و سازنده ی کامپیوتر می باشد که اخیرا به ریاست یک شرکت hosting منصوب شده است. او هم چنین یک گیتاریست ماهری می باشد و زمانی که مشغول نوشتن در مورد کامپیوتر نیست به ضبط و نوازندگی می پردازد. از سایت http://bw.org دیدن کنید تا بیشتر درمورد Bill و موسیقی اش آشنا شوید.