Lynda Weinman
بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.
اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.
درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود
وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.
لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.
کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.
درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.
شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته
بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.
اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".
اوج گیری پس از بحران
کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.
کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.
روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.
خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."
روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.
افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."
با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".
در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.
ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد
اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.
وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."
در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".
ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.
پیش به سوی موفقیت
مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.
در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.
لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.
ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.
واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".
فروش به لینکدین Linked in
من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.
واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.
اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.
واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."
به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.
واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."
در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.
آیا به دنبال راه هایی برای بهبود گردش کار خود در Adobe Premiere Pro هستید؟ این دوره تکنیک های ضروری را برای حل مشکلات خاص و همچنین راه هایی برای بهبود گردش کار در Adobe Premiere Pro ارائه می دهد. به ترتیب نیازی به گذراندن این دوره نتیجه گرا ندارید - می توانید وارد هر فیلمی شوید و بلافاصله یاد بگیرید که چگونه مشکلات را حل کنید. موضوعات شامل وارد کردن رسانه های مختلف به پروژه شما، تنظیم و ویرایش دنباله ها، کار با فریم های کلیدی و جلوه های بصری و موارد دیگر است. این دوره عالی برای کاربران خودآموخته و کاربرانی است که می خواهند مهارت های خاصی را بیاموزند.
نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویسها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :
[FARSI]
01 مقدمه
01-01 آنچه در این دوره خواهید آموخت
01-02 استفاده از فایل های تمرین
02 وارد کردن رسانه به یک پروژه
02-01 چگونه فیلم یا صدا را به Adobe Premiere Pro وارد کنم؟
02-02 چگونه یک فایل لایه لایه فتوشاپ را به Adobe Premiere Pro وارد کنم؟
02-03 چگونه می توانم کلیپ های آفلاین را در Adobe Premiere Pro دوباره پیوند دهم؟
02-04 چگونه می توانم یک آهنگ اسکرچ برای دنباله خود در Adobe Premiere Pro بگیرم؟
02-05 چگونه می توانم یک کلیپ در پروژه Adobe Premiere Pro خود پیدا کنم؟
02-06 چگونه با مواد صوتی همگام سازی شده کار کنم؟
02-07 چگونه می توانم یک مصاحبه طولانی را به کلیپ های کوچکتر تقسیم کنم؟
03 کار با دنباله ها
03-01 چگونه آهنگها را در یک دنباله نامگذاری و سازماندهی کنم؟
03-02 چگونه یک دنباله الگو را تنظیم کنم؟
03-03 چگونه کلیپ ها را در یک توالی مرتب کنم؟
03-04 چگونه می توانم از لایه های تنظیم برای اعمال یک افکت در چندین کلیپ در یک دنباله Adobe Premiere Pro استفاده کنم؟
03-05 چگونه میتوانم آهنگ را در Adobe Premiere Pro با ریتم ویرایش کنم؟
03-06 چه زمانی باید از Nesting برای سازماندهی کلیپ ها در یک دنباله Adobe Premiere Pro استفاده کنم؟
03-07 چگونه می توانم چند کلیپ را گروه بندی کنم؟
03-08 چگونه می توانم ویرایش را با ویرایش های Tops و Tails افزایش دهم؟
03-09 چگونه می توانم یک ویرایش جایگزین در Adobe Premiere Pro انجام دهم؟
03-10 چگونه می توانم شکاف ها را در یک دنباله Premiere Pro شناسایی و ببندم؟
04 کار با صدا در Adobe Premiere Pro؟
04-01 چگونه می توانم صدا را در چندین کلیپ در Adobe Premiere Pro عادی کنم؟
04-02 چگونه می توانم نویز پس زمینه را در یک کلیپ در Adobe Premiere Pro حذف کنم؟
04-03 چگونه می توانم به طور خودکار سطوح موسیقی را در Adobe Premiere Pro ترکیب کنم؟
04-04 چگونه می توانم صدای صدای انسان را در Adobe Premiere Pro بهبود بخشم؟
04-05 چگونه می توانم موسیقی را در Adobe Premiere Pro مرور و پیدا کنم؟
04-06 چگونه می توانم یک فیلتر صوتی را برای کل یک آهنگ در Adobe Premiere Pro اعمال کنم؟
05 کار با فریم های کلیدی و سرعت در Adobe Premiere Pro
05-01 چگونه می توانم یک شی را در Adobe Premiere Pro متحرک کنم؟
05-02 چگونه می توانم سرعت و سهولت یک لایه را اصلاح کنم تا طبیعی تر به نظر برسد؟
05-03 چگونه می توانم سطوح صدا را با فریم های کلیدی در Adobe Premiere Pro ترکیب کنم؟
05-04 چگونه می توانم فریم های کلیدی را در Adobe Premiere Pro کپی و جایگذاری کنم؟
05-05 چگونه می توانم سرعت یک کلیپ را تغییر دهم؟
05-06 چگونه می توانم از جلوه های حرکت آهسته با سرعت متغیر استفاده کنم؟
06 جلوه های بصری در Adobe Premiere Pro
06-01 چگونه می توانم یک افکت را در Adobe Premiere Pro کپی و جایگذاری کنم؟
06-02 چگونه می توانم از حالت های ترکیبی در Adobe Premiere Pro استفاده کنم؟
06-03 چگونه می توانم فیلم لرزان را در Adobe Premiere Pro تعمیر کنم؟
06-04 چگونه می توانم در Adobe Premiere Pro یک ظاهر فیلم ایجاد کنم؟
06-05 چگونه می توانم مواد صفحه سبز را در Adobe Premiere Pro کلید بزنم؟
06-06 چگونه می توانم جلوه ای را در Adobe Premiere Pro بپوشانم؟
07 درجه بندی رنگ
07-01 چگونه می توانم دو کلیپ را در Adobe Premiere Pro مطابقت دهم؟
07-02 چگونه می توانم یک عکس تیره را در Adobe Premiere Pro برطرف کنم؟
07-03 چگونه می توانم یک عکس با نوردهی بیش از حد را در Adobe Premiere Pro برطرف کنم؟
07-04 چگونه می توانم یک عکس شسته شده را در Adobe Premiere Pro تعمیر کنم؟
07-05 چگونه تعادل رنگ سفید را در Adobe Premiere Pro برطرف کنم؟
07-06 چگونه می توانم فقط یک رنگ را در یک کلیپ در Adobe Premiere Pro تنظیم کنم؟
07-07 چگونه می توانم یک LUT سفارشی را در Adobe Premiere Pro بارگیری کنم؟
07-08 چگونه می توانم یک LUT سفارشی را در Adobe Premiere Pro ذخیره کنم؟
07-09 چگونه می توانم یک پنجره برقی یا وینیت در Adobe Premiere Pro ایجاد کنم؟
08 Adobe Premiere Pro و After Effects
08-01 چگونه می توانم فیلم را از Adobe Premiere Pro به After Effects ارسال کنم؟
08-02 چگونه می توانم یک کلیپ توالی را با یک ترکیب افترافکت جایگزین کنم؟
08-03 چگونه می توانم از پیوندهای پروژه برای اتصال Adobe Premiere Pro و After Effects استفاده کنم؟
08-04 چگونه یک پروژه After Effects را به Adobe Premiere Pro وارد کنم؟
08-05 چگونه می توانم از دستور Render and Replace استفاده کنم؟
09 فیلم کوتاه کردن
09-01 چگونه می توانم یک ویرایش ریپل در Adobe Premiere Pro انجام دهم؟
09-02 چگونه می توانم یک ویرایش چرخشی در Adobe Premiere Pro انجام دهم؟
09-03 چگونه می توانم یک ویرایش برگه در Adobe Premiere Pro انجام دهم؟
09-04 چگونه می توانم یک ویرایش اسلاید در Adobe Premiere Pro انجام دهم؟
09-05 چگونه می توانم یک ویرایش تقسیم در Adobe Premiere Pro انجام دهم؟
10 عنوان و متن
10-01 چگونه می توانم متن را در Adobe Premiere Pro اضافه کنم؟
10-02 چگونه می توانم متن را در Adobe Premiere Pro متحرک کنم؟
10-03 چگونه می توانم یک انیمیشن افتر افکت اضافه کنم؟
10-04 چگونه می توانم از MOGRT برای صرفه جویی در زمان استفاده کنم؟
11 رندر و صادرات
11-01 چگونه یک دنباله Adobe Premiere Pro را رندر کنم؟
11-02 چگونه می توانم صادرات از Adobe Premiere Pro را سرعت بخشم؟
11-03 چگونه دنباله Adobe Premiere Pro خود را صادر کنم؟
11-04 چگونه می توانم به صورت دسته ای از Adobe Premiere Pro صادر کنم؟
12 نتیجه گیری
12-01 مراحل بعدی
[ENGLISH]
01 Introduction
01-01 What youll learn in this course
01-02 Using the exercise files
02 Importing Media into a Project
02-01 How do I import footage or audio to Adobe Premiere Pro?
02-02 How do I import a layered Photoshop file to Adobe Premiere Pro?
02-03 How do I relink offline clips in Adobe Premiere Pro?
02-04 How do I capture a scratch track for my sequence in Adobe Premiere Pro?
02-05 How can I find a clip in my Adobe Premiere Pro project?
02-06 How do I work with synced sound material?
02-07 How can I split a long interview into smaller clips?
03 Working with Sequences
03-01 How do I name and organize tracks in a sequence?
03-02 How do I set up a template sequence?
03-03 How do I rearrange clips in a sequence?
03-04 How do I use adjustment layers to apply an effect across multiple clips in an Adobe Premiere Pro sequence?
03-05 How can I edit to the beat of the music in Adobe Premiere Pro?
03-06 When should I use nesting to organize clips in an Adobe Premiere Pro sequence?
03-07 How can I group multiple clips?
03-08 How can I speed up editing with Tops and Tails edits?
03-09 How do I do a replace edit in Adobe Premiere Pro?
03-10 How do I spot and close gaps in a Premiere Pro sequence?
04 Working with Audio in Adobe Premiere Pro?
04-01 How can I normalize the volume on several clips in Adobe Premiere Pro?
04-02 How can I remove background noise in a clip in Adobe Premiere Pro?
04-03 How can I automatically mix music levels in Adobe Premiere Pro?
04-04 How can I improve the sound of a human voice in Adobe Premiere Pro?
04-05 How can I browse and find music in Adobe Premiere Pro?
04-06 How do I apply an audio filter to an entire track in Adobe Premiere Pro?
05 Working with Keyframes and Speed in Adobe Premiere Pro
05-01 How can I animate an object in Adobe Premiere Pro?
05-02 How can I refine the velocity and ease of a layer to make it look more natural?
05-03 How can I mix volume levels with keyframes in Adobe Premiere Pro?
05-04 How can I copy and paste keyframes in Adobe Premiere Pro?
05-05 How can I change the speed of a clip?
05-06 How can I use variable speed slow motion effects?
06 Visual Effects in Adobe Premiere Pro
06-01 How can I copy and paste an effect in Adobe Premiere Pro?
06-02 How can I use blending modes in Adobe Premiere Pro?
06-03 How can I fix shaky footage in Adobe Premiere Pro?
06-04 How can I create a film look in Adobe Premiere Pro?
06-05 How can I key green screen material in Adobe Premiere Pro?
06-06 How can I mask an effect in Adobe Premiere Pro?
07 Color Grading
07-01 How can I match two clips in Adobe Premiere Pro?
07-02 How can I fix a dark shot in Adobe Premiere Pro?
07-03 How can I fix an overexposed shot in Adobe Premiere Pro?
07-04 How can I fix a washed out shot in Adobe Premiere Pro?
07-05 How do I fix white balance in Adobe Premiere Pro?
07-06 How can I adjust just one color in a clip in Adobe Premiere Pro?
07-07 How can I load a custom LUT in Adobe Premiere Pro?
07-08 How can I save a custom LUT in Adobe Premiere Pro?
07-09 How can I create a power window or vignette in Adobe Premiere Pro?
08 Adobe Premiere Pro and After Effects
08-01 How can I send footage from Adobe Premiere Pro to After Effects?
08-02 How can I replace a sequence clip with an After Effects composition?
08-03 How can I use project links to connect Adobe Premiere Pro and After Effects?
08-04 How do I import an After Effects project to Adobe Premiere Pro?
08-05 How can I use the Render and Replace command?
09 Trimming Footage
09-01 How do I do a ripple edit in Adobe Premiere Pro?
09-02 How do I do a rolling edit in Adobe Premiere Pro?
09-03 How do I do a slip edit in Adobe Premiere Pro?
09-04 How do I do a slide edit in Adobe Premiere Pro?
09-05 How do I do a split edit in Adobe Premiere Pro?
10 Titling and Text
10-01 How can I add text in Adobe Premiere Pro?
10-02 How can I animate text in Adobe Premiere Pro?
10-03 How can I add an After Effects animation?
10-04 How can I use a MOGRT to save time?
11 Rendering and Exporting
11-01 How do I render an Adobe Premiere Pro sequence?
11-02 How can I speed up exporting from Adobe Premiere Pro?
11-03 How do I export my Adobe Premiere Pro sequence?
11-04 How can I batch export from Adobe Premiere Pro?
12 Conclusion
12-01 Next steps
ریچارد هرینگتون یک کارشناس ویدئوی دیجیتالی، مربی، سخنران، و نویسنده می باشد. او به عنوان یک کارشناس ویدئوی دیجیتالی و یک کارشناس تجاری حرفه ای تعلیم یافته، ریچ هرینگتون ، هر دو بعد مدیریت و خلاقِ صنعت ارتباطات بصری را درک می کند. وی بنیانگذار کمپانی ارتباطات بصری RHED Pixel در واشنگتن می باشد. او معلم دارای گواهینامه برای Adobe و Apple و یکی از اعضای National Association of Photoshop Professionals Instructor Dream Team می باشد. ریچ یک سخنران محبوب در مبحث ویدئوی دیجیتال است و به عنوان مدیر برنامه برای همایش هایی که میزبانشان National Aassociation of Broadcasters -NBA است، خدمت نموده است. وی همچنین نگارنده ی چندین کتاب در صنعت ویدئو که شامل : "راهنمای یک ویرایشگر در ادوبی پریمیر پرو "، "از سکون تا حرکت" و "فتوشاپ برای ویدئو" می باشد. به منظور کاوش منابع بیشتری برای حرفه ای های رسانه و نیز برای تماشای تعداد زیادی از پادکست های ریچ از RichardHarrington.com دیدن فرمایید.