%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مبانی برنامه نویسی: طراحی شی گرا (با زیرنویس فارسی AI)
Programming Foundations: Object-Oriented Design
کد محصول: FL10053-731735
لیندا _ آموزش مبانی برنامه نویسی: طراحی شی گرا (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Programming Foundations: Object-Oriented Design
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
56,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Olivia Chiu Stone - اوليويا چيو استون
تاریخ انتشار
1403/2/10
2024-04-29
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 42دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
49 ویدیو
حجم فایل‌ها
1080 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
18 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 296
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

همه نرم افزارهای خوب با طراحی عالی شروع می شوند. طراحی شی گرا به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های کاربردی را قبل از نوشتن یک خط کد برنامه ریزی کنند و ایده ها را به اجزای قابل استفاده مجدد و قابل نگهداری تقسیم کنند. این دوره بر مفاهیم اساسی تمرکز دارد و آنها را به روشی سرگرم کننده و تعاملی آموزش می دهد تا به شما کمک کند تا به سرعت مهارت های خود را توسعه دهید. تیم Olivia و Barron Stone شما را با مفاهیم و اصطلاحات - اشیا، کلاس ها، انتزاع، وراثت و موارد دیگر- که برای شروع به آن نیاز دارید آشنا می کنند. سپس نشان می‌دهند که چگونه می‌توان الزامات یک برنامه را برآورد، موارد استفاده را شناسایی کرد و کلاس‌ها را با استفاده از زبان مدل‌سازی جهانی (UML) ترسیم کرد. سپس طرح نهایی را می توان با استفاده از یکی از بسیاری از زبان های برنامه نویسی شی گرا مانند پایتون ، رابی ، جاوا، سی شارپ به کد ترجمه کرد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 اصول طراحی شی گرا را بیاموزید
01-02 آنچه باید بدانید

02 مبانی شی گرا
02-01 تفکر شی گرا
02-02 اشیاء
02-03 کلاس ها
02-04 انتزاع
02-05 کپسولاسیون
02-06 ارث
02-07 چند شکلی
02-08 تجزیه و تحلیل، طراحی و برنامه نویسی
02-09 زبان مدلسازی یکپارچه (UML)

03 الزامات
03-01 تعریف الزامات
الزامات FURPS 03-02
03-03 چالش: الزامات جوک باکس
03-04 راه حل: الزامات جوک باکس

04 موارد استفاده و داستان های کاربر
04-01 موارد استفاده
04-02 شناسایی بازیگران
04-03 شناسایی سناریوها
04-04 موارد استفاده از نمودار
04-05 داستان های کاربر
04-06 چالش: موارد استفاده جوک باکس
04-07 راه حل: موارد استفاده جوک باکس

05 مدل سازی دامنه
05-01 شناسایی اشیاء
05-02 شناسایی روابط طبقاتی
05-03 شناسایی مسئولیت های کلاس
05-04 کارت های CRC
05-05 چالش: مدل مفهومی جوک باکس
05-06 راه حل: مدل مفهومی جوک باکس

06 نمودارهای کلاس
06-01 ایجاد نمودارهای کلاس: ویژگی ها
06-02 ایجاد نمودارهای کلاس: رفتارها
06-03 تبدیل نمودارهای کلاس به کد
06-04 کلاس های نمونه
06-05 کلاس با سازنده های متعدد
06-06 ویژگی ها و روش های ایستا
06-07 چالش: نمودارهای کلاس جوک باکس
06-08 راه حل: نمودارهای کلاس جوک باکس

07 ارث و ترکیب
07-01 شناسایی موقعیت های ارثی
07-02 استفاده از وراثت
07-03 کلاس های انتزاعی و ملموس
07-04 رابط ها
07-05 تجمع
07-06 ترکیب
07-07 چالش: روابط کلاس جوک باکس
07-08 راه حل: روابط کلاس جوک باکس

08 توسعه نرم افزار
08-01 پشتیبانی OOP به زبان های مختلف
08-02 اصول کلی توسعه
08-03 تست نرم افزار
08-04 الگوهای طراحی

09 نتیجه گیری
09-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Learn object-oriented design principles
01-02 What you should know

02 Object-Oriented Fundamentals
02-01 Object-oriented thinking
02-02 Objects
02-03 Classes
02-04 Abstraction
02-05 Encapsulation
02-06 Inheritance
02-07 Polymorphism
02-08 Analysis, design, and programming
02-09 Unified modeling language (UML)

03 Requirements
03-01 Defining requirements
03-02 FURPS+ requirements
03-03 Challenge: Jukebox requirements
03-04 Solution: Jukebox requirements

04 Use Cases and User Stories
04-01 Use cases
04-02 Identifying the actors
04-03 Identifying the scenarios
04-04 Diagramming use cases
04-05 User stories
04-06 Challenge: Jukebox use cases
04-07 Solution: Jukebox use cases

05 Domain Modeling
05-01 Identifying the objects
05-02 Identifying class relationships
05-03 Identifying class responsibilities
05-04 CRC cards
05-05 Challenge: Jukebox conceptual model
05-06 Solution: Jukebox conceptual model

06 Class Diagrams
06-01 Creating class diagrams: Attributes
06-02 Creating class diagrams: Behaviors
06-03 Converting class diagrams into code
06-04 Instantiating classes
06-05 Class with multiple constructors
06-06 Static attributes and methods
06-07 Challenge: Jukebox class diagrams
06-08 Solution: Jukebox class diagrams

07 Inheritance and Composition
07-01 Identifying inheritance situations
07-02 Using inheritance
07-03 Abstract and concrete classes
07-04 Interfaces
07-05 Aggregation
07-06 Composition
07-07 Challenge: Jukebox class relationships
07-08 Solution: Jukebox class relationships

08 Software Development
08-01 OOP support in different languages
08-02 General development principles
08-03 Software testing
08-04 Design patterns

09 Conclusion
09-01 Next steps

 

مدرس: Olivia Chiu Stone - اوليويا چيو استون

تعداد دوره های آموزشی: 6

اولیویا چیو استون، همیشه علاقه شدیدی به یادگیری نحوه کار چیزها داشته‌ است. او مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی فیزیک از دانشگاه Queen's دریافت کرد و مدرک دکترای خود را در مهندسی مکانیک از دانشگاه مک گیل گرفت. بعد از دانشگاه، او چندین سال برنامه‌ نویسی در LabVIEW و #C به عنوان یک توسعه دهنده در ابزارهای ملی را ، پیش از تبدیل شدن به مدیر پروژه برای تیم توسعه NI VeriStand گذراند. خارج از کار، الیویا نسبت به آموزش و تشویق دانش آموزان مشتاق است و وقت خود را صرف پرورش نسل بعدی مهندسین می‌کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس