%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی (با زیرنویس فارسی AI)
Graphic Design Foundations: Typography
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL5244-106698
لیندا _ آموزش مبانی طراحی گرافیک: تایپوگرافی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Graphic Design Foundations: Typography
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
95,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Ina Saltz - اينا سالتز
تاریخ انتشار
1391/11/13
2013-02-01
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
2ساعت و 23دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
46 ویدیو
حجم فایل‌ها
862 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
14 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 7053
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

تایپوگرافی خوب می‌تواند قدرت فوق العاده‌ای به طراحی و پیام شما بیفزاید، خواه یک پروژه مبتنی بر چاپ یا صفحه باشد، یک گرافیک ثابت یا متحرک، گرافیکی سه بعدی یا 2 بعدی. این دوره شیوه‌های خوب تایپوگرافی را توضیح می‌دهد، به گونه‌ای که می‌توانید `چشم` را برای حروف ایجاد کنید و نحوه استفاده موثر از آن را بفهمید. نویسنده Ina Saltz طبقه‌بندی انواع (serif در مقابل sans serif، حروف نمایش در مقابل متن) را توضیح می‌دهد، نحوه اندازه گیری، اندازه و سازماندهی نوع و چگونگی تأثیر فاصله و تراز در طراحی شما. او همچنین نحوه استفاده از kerning، ردیابی، پیشرو و طول خط را توضیح می‌دهد و تاریخ و روندهای فعلی در تایپوگرافی را پوشش می‌دهد. این دوره اصول خوانایی و سازگاری را آموزش می‌دهد و نحوه انتخاب و طراحی با حروف باید در نظر گرفته شود.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

00 مقدمه
 _ | 00_01 خوش آمدید
 _ | 00_02 چرا تایپوگرافی خوب است
 _ | 00_03 قدرت نوع
 _ | 00_04 نظریه نسبیت تایپی
 _ | 00_05 از این دوره بیشترین بهره را ببرید

 01 تمایز تایپی
 _ | 01_01 سریف در مقابل sans serif
 _ | 01_02 نوع نمایش در مقابل نوع متن
 _ | 01_03 تاریخچه را تایپ کنید
 _ | 01_04 طبقه‌بندی نوع
 _ | 01_05 دسته بندی‌های دیگر
 _ | 01_06 دستورالعمل برای ترکیب فونت ها
 _ | 01_07 با استفاده از موارد

 02 زبان نوع
 _ | 02_01 آناتومی: قطعات و اشکال از نوع
 _ | 02_02 اندازه و اندازه گیری نوع
 _ | 02_03 خانواده‌ها را تایپ کنید: عرض، وزن و دامنه
 _ | 02_04 بررسی اصطلاحات نوع، بر اساس عملکرد
 _ | 02_05 کار با رنگ و وزن تنال: ورزش

 03 فاصله و تراز
 _ | 03_01 جفت هسته و هسته
 _ | 03_02 پیگیری و پیشرو
 _ | 03_03 بررسی تغییرات در ترازی نوع
 _ | 03_04 تأیید و توجیه
 _ | 03_05 ضرب، عجیب و غریب، و نگارشی معلق
 _ | 03_06 بهترین روشهای چاپی

 04 لمس کردن در طراحی
 _ | 04_01 از کجا نوع شروع می‌شود: علامت دست
 _ | 04_02 قسمت‌ها و شکل‌های مرتبط: شباهت‌های خانوادگی
 _ | 04_03 طراحی یک تایپ

 05 خوانایی و خوانایی
 _ | 05_01 چقدر خوانایی و خوانایی متفاوت است
 _ | 05_02 بررسی عوامل مؤثر بر خوانایی
 _ | 05_03 سلسله مراتب و عملکرد
 _ | 05_04 سلسله مراتب سیستماتیک
 _ | 05_05 پاراگراف‌ها، کلاه‌های افتادن و نقاط ورودی
 _ | 05_06 نفرت تایپی

 06 ترکیب تایپی
 _ | 06_01 مخالف نیروهای تایپوگرافی
 _ | 06_02 شبکه: ساختاری برای نوع نوع
 _ | 06_03 کنتراست و مقیاس

 07 با نوع فکر کردن
 _ | 07_01 بیانگر تایپی
 _ | 07_02 تأثیر عاطفی نوع
 _ | 07_03 نوع سه بعدی

 08 استفاده تخصصی
 _ | 08_01 کار با شماره
 _ | 08_02 شخصیت‌های خبره و نمادهای مقدماتی
 _ | 08_03 با استفاده از تایپوگرافی برای پیمایش محتوا
 _ | 08_04 استفاده از تایپوگرافی برای پیمایش محیط

 09 افکار نهایی
 _ | 09_01 مدیریت فونت‌ها و ساختن کتابخانه نوع خود
 _ | 09_02 توسعه چشم چاپی خود
 _ | 09_03 نقض قوانین
 _ | 09_04 بعدی

00 Introduction
_| 00_01 Welcome
_| 00_02 Why good typography matters
_| 00_03 The power of type
_| 00_04 The theory of typographic relativity
_| 00_05 Getting the most out of this course

01 Typographic Differentiation
_| 01_01 Serif vs. sans serif
_| 01_02 Display type vs. text type
_| 01_03 Type history
_| 01_04 Type classification
_| 01_05 Other type categories
_| 01_06 Guidelines for combining typefaces
_| 01_07 Using cases

02 The Language of Type
_| 02_01 Anatomy: Parts and shapes of type
_| 02_02 Size and measurements of type
_| 02_03 Type families: Widths, weights, and slopes
_| 02_04 Reviewing the terminology of type, based on function
_| 02_05 Working with color and tonal weight: Exercises

03 Spacing and Alignment
_| 03_01 Kerning and kerning pairs
_| 03_02 Tracking and leading
_| 03_03 Exploring variations in type alignment
_| 03_04 Hyphenation and justification
_| 03_05 Indents, outdents, and hanging punctuation
_| 03_06 Other typographic best practices

04 Touching on Type Design
_| 04_01 Where type begins: The mark of the hand
_| 04_02 Related parts and shapes: Family resemblances
_| 04_03 Designing a typeface

05 Legibility and Readability
_| 05_01 How legibility and readability differ
_| 05_02 Examining factors affecting legibility
_| 05_03 Hierarchy and functionality
_| 05_04 Systematized hierarchy
_| 05_05 Paragraphs, drop caps, and entry points
_| 05_06 Typographic abominations

06 Typographic Composition
_| 06_01 Opposing forces of typography
_| 06_02 The grid: A structure for containing type
_| 06_03 Contrast and scale

07 Thinking with Type
_| 07_01 Typographic expressiveness
_| 07_02 The emotional impact of type
_| 07_03 Three-dimensional type

08 Specialized Uses
_| 08_01 Working with numbers
_| 08_02 Expert characters and analphabetic symbols
_| 08_03 Using typography to navigate content
_| 08_04 Using typography to navigate the environment

09 Final Thoughts
_| 09_01 Managing fonts and building your type library
_| 09_02 Developing your typographic eye
_| 09_03 Breaking the rules
_| 09_04 What`s next

مدرس: Ina Saltz - اينا سالتز

تعداد دوره های آموزشی: 8

مدیر طراحی Former Time یعنی Ina Saltz ، کتاب می‌نویسد، خلق هنر می‌کند ، و در کالج شهر نیویورک تدریس می‌کند.
Ina Saltz یک کارگردان هنری، طراح، نویسنده، عکاس و پروفسور ( در کالج شهر نیویورک ) است که زمینه‌های تخصص آن‌ها تایپوگرافی و طراحی چاپ سردبیری است. او بیش از پنجاه مقاله در مورد طراحی و تایپوگرافی نوشته است ، در پنج کتاب ، به استیون هلر کمک کرده است و پانزده مقاله برای Phaidon's Archive of Graphic Design تهیه کرده است.
او به عنوان رئیس طراحی در مجله تایم ( International Editions )، مجله Worth، مجله گلف و دیگران خدمت کرده ‌است. او یکی از اولین کارگردانان هنری بود که روی پروژه Teletext شرکت Time کار می‌کرد. Ina به کرات درباره موضوعات مربوط به طراحی مجله و تایپوگرافی سخنرانی می‌کند و ریاست، و مدیر اجرایی، و چندین رقابت طراحی و تایپوگرافی مختلف را مورد قضاوت قرار می‌دهد. او یک عضو هیات‌ مدیره Type Directors Club است.
اینا نویسنده مجموعه‌ای از کتاب‌های Body Type ( تاتوهای چاپی ) و نیز " Typography Essentials: 100 Design Principles for Working With Type " است. او یکی از نویسندگان کتاب " Typography Referenced: A Comprehensive Visual Guide to the Language, History and Practice of Typography "، به عنوان یکی از بهترین 11 کتاب‌ مرجع سال 2012 توسط انجمن کتابخانه آمریکا نامگذاری شده است.
Ina در شهر نیویورک با شوهرش زندگی می‌کند. او هیچ حیوان خانگی یا خالکوبی ندارد، اما او typefaces مورد علاقه (Requiem, Bickham Script, and Franklin Gothic No. 2) و شخصیت‌های مورد علاقه (&, Q, Z, and R) را دارد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس