%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش مایا : رندر در آرنولد 6 (با زیرنویس فارسی AI)
Maya: Rendering in Arnold 6
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL4986-2814162
لیندا _ آموزش مایا : رندر در آرنولد 6 (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Maya: Rendering in Arnold 6
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
127,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Aaron F. Ross - آرون اف. راس
تاریخ انتشار
1398/9/27
2019-12-18
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
4ساعت و 14دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
57 ویدیو
حجم فایل‌ها
637 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
11 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 7948
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

این آموزش، بخشی از این مسیرهای یادگیری میباشد:

فارسی لیندا

آرنولد، موتور رندر باکیفیت در مایا است. با استفاده از این نیروی بی‌ رحمانه ردیاب اشعه مونت کارلو، ارائه واقع گرایانه کامپیوتر در مایا از همیشه راحت‌تر است. ارائه فیزیکی مبتنی بر Arnold با دقت نور را در دنیای واقعی شبیه‌سازی می‌کند، اما اجازه می‌دهد قوانین فیزیکی را زیر پا بگذارد تا به سبک‌های هنری دست یابد. این دوره مروری بر ویژگی‌های اساسی برای روشنایی، مواد و رندر در مایا با استفاده از آرنولد نسخه 6 می‌باشد.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 


00 مقدمه
___| 00_01 ارائه در مایا با آرنولد 6
___| 00_02 با استفاده از پرونده‌های تمرینی
___| 00_03 افزونه Arnold را به روز می‌کنید

01 مفهوم
___| 01_01 پیش نیازها؛ چه چیزی میخواهید بدانید
___| 01_02 معرفی آرنولد
___| 01_03 مفاهیم ارائه دهنده آرنولد

02 پردازش و تعامل
___| 02_01 ارائه نمای آرنولد
___| 02_02 با استفاده از Arnold RenderView
___| 02_03 تعامل با صحنه در RenderView
___| 02_04 تجزیه و تحلیل تفاسیر در RenderView
___| 02_05 در حال ذخیره عکس‌ها و پرونده‌های RenderView
___| 02_06 تنظیم کیفیت نمونه برداری
___| 02_07 کنترل عمق اشعه global 
___| 02_08 ارائه GPU

03 روشنایی محیط
___| 03_01 ایجاد aiSkyDomeLight
___| 03_02 نورپردازی مبتنی بر تصویر با aiSkyDomeLight
___| 03_03 نور روز با آسمان فیزیکی
___| 03_04 تنظیم دمای رنگ محیط
___| 03_05 با استفاده از چندین چراغ اسکیتوم
___| 03_06 بهبود نمونه‌های light 
___| 03_07 بهبود فضای داخلی اسکیتوم با درگاه light

روشنایی استودیو 04
___| 04_01 ایجاد چراغ منطقه مایا
___| 04_02 تنظیم منطقه نور ویژگی
___| 04_03 ایجاد نور منطقه دیسک آرنولد
___| 04_04 ارائه سطوح خود روشن
___| 04_05 تنظیم شکل node ویژگی‌های آرنولد
___| 04_06 با استفاده از منطقه نورها برای اضافه کردن نور از طریق ویندوز
___| 04_07 شدت فاصله را با فیلتر Light Decay کنترل کنید
___| 04_08 ایجاد یک چراغ جهت دار
___| 04_09 هنر هدایت نور خورشید با یک نور جهت دار
___| 04_10 تنظیم ویژگی‌های چراغ‌های نقطه‌ای کپی
___| 04_11 تمرکز شعاع لنز برای پرتو برخوردی

05 مواد و نقشه برداری
___| 05_01 ایجاد یک ماده aiStandardSurface
___| 05_02 رنگ پایه و زبری خاص
___| 05_03 نقشه برداری بافت با پرونده‌های bitmap
___| 05_04 ارائه سطوح فلزی با Metalness
___| 05_05 هندسه ماسک با نقشه تاری
___| 05_06 شفافیت و شکست با انتقال
___| 05_07 رنگ آمیزی شفافیت با عمق انتقال
___| 05_08 سایه زدن با انسداد محیط
___| 05_09 ساختن شبکه سایه انداز آرنولد
___| 05_10 ارائه رنگ راس با aiUserDataColor

06 دوربین
___| 06_01 کنترل قرار گرفتن در معرض دوربین
___| 06_02 تعادل رنگ سفید با فیلتر دوربین
___| 06_03 اعوجاج لنز با دوربین fisheye
___| 06_04 ارائه یک پانورامای کروی
___| 06_05 ارائه بوکه با عمق میدان
___| 06_06 فاصله فوکوس انیمیشن برای یک اثر تمرکز روی قفسه

07 ارائه
___| 07_01 بهینه‌سازی زمان ارائه با نمونه گیری تطبیقی
___| 07_02 ارائه دنباله تصویر
___| 07_03 تست رندر با سایه بان aiUtility
___| 07_04 تقسیم مش صاف در زمان ارائه
___| 07_05 با سایه بان جابجایی، یک سطح را تغییر دهید
___| 07_06 بهینه‌سازی زیر تقسیم در فضای شطرنجی 2D
___| 07_07 بهینه‌سازی زیربخش با جمع شدن فراست
___| 07_08 چشم انداز جوی با aiFog

08 نتیجه گیری
___| 08_01 مراحل بعدی



00 Introduction
___| 00_01 Rendering in Maya with Arnold 6
___| 00_02 Using the exercise files
___| 00_03 Updating the Arnold plugin

01 Concepts
___| 01_01 Prerequisites; what you need to know
___| 01_02 Introducing Arnold
___| 01_03 Arnold rendering concepts

02 Processing and Interactivity
___| 02_01 Arnold viewport rendering
___| 02_02 Using the Arnold RenderView
___| 02_03 Interacting with the scene in the RenderView
___| 02_04 Analyzing renderings in the RenderView
___| 02_05 Saving RenderView snapshots and files
___| 02_06 Tuning sampling quality
___| 02_07 Controlling global illumination ray depth
___| 02_08 Rendering on the GPU

03 Environment Lighting
___| 03_01 Creating an aiSkyDomeLight
___| 03_02 Image-based lighting with aiSkyDomeLight
___| 03_03 Daylighting with Physical Sky
___| 03_04 Setting color temperature of an environment
___| 03_05 Using multiple skydome lights
___| 03_06 Improving light samples
___| 03_07 Improving skydome interiors with light portals

04 Studio Lighting
___| 04_01 Creating a Maya area light
___| 04_02 Setting area light attributes
___| 04_03 Creating an Arnold disk area light
___| 04_04 Rendering self-illuminated surfaces
___| 04_05 Setting shape node Arnold attributes
___| 04_06 Using area lights for suffuse light through windows
___| 04_07 Control distance intensity with a Light Decay filter
___| 04_08 Creating a directional light
___| 04_09 Art directing sunlight with a directional light
___| 04_10 Adjusting attributes of duplicate spot lights
___| 04_11 Focusing lens radius for a collimated beam

05 Materials and Mapping
___| 05_01 Creating an aiStandardSurface material
___| 05_02 Base color and specular roughness
___| 05_03 Texture mapping with bitmap files
___| 05_04 Rendering metallic surfaces with Metalness
___| 05_05 Masking geometry with an opacity map
___| 05_06 Transparency and refraction with transmission
___| 05_07 Tinting transparency with transmission depth
___| 05_08 Shading with ambient occlusion
___| 05_09 Building an Arnold shading network
___| 05_10 Rendering vertex color with aiUserDataColor

06 Cameras
___| 06_01 Controlling camera exposure
___| 06_02 White balance with camera filtermap
___| 06_03 Lens distortion with fisheye camera
___| 06_04 Rendering a spherical panorama
___| 06_05 Rendering bokeh with depth of field
___| 06_06 Animating focus distance for a rack-focus effect

07 Rendering
___| 07_01 Optimizing render times with adaptive sampling
___| 07_02 Rendering an image sequence
___| 07_03 Test rendering with aiUtility shader
___| 07_04 Smooth mesh subdivision at render time
___| 07_05 Deform a surface with a displacement shader
___| 07_06 Optimizing subdivision in 2D raster space
___| 07_07 Optimizing subdivision with frustum culling
___| 07_08 Atmospheric perspective with aiFog

08 Conclusion
___| 08_01 Next steps

مدرس: Aaron F. Ross - آرون اف. راس

تعداد دوره های آموزشی: 31

آرون اف. راس ، یک متخصص 3D، تولید کننده ویدئو، نویسنده و مدرس است. آرون اف. راس ، تولید کننده ویدئو، نویسنده و معلم است. آرون ، ویدئو های کوتاه و انیمیشن کامپیوتری می سازد. کارهای وی در فستیوال های معتبر و رویدادهایی نظیر SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش در آمده است. طی سال ها ، وی به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تهیه کننده، تصویر بردار، مدل ساز سه بعدی کامپیوتر ، انیماتور، و طراح صدا به فعالیت پرداخته است. آرون در زمینه انیمیشن 3D متخصص است و در این زمینه سه کتاب به صورت مفرد و مشترک نوشته است. در سال 1999، وی تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 تدریس کورس های فشرده ی ، "توسعه حرفه ای Maya و 3ds Max" را آغاز کرد. در حال حاضر، یک وب سایت آموزشی به نام digigtalartsguild.com را برای هنرمندان 3D مدیریت میکند. آرون ، فوق لیسانس هنرهای زیبا در فیلم/ویدئو را از موسسه هنر کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از موسسه هنر شیکاگو دارد.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس