%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش توسعه رابط کاربری گرافیکی پایتون با Tkinter (با زیرنویس فارسی AI)
Python GUI Development with Tkinter
جدید ( 29 روز قبل)
از پرفروش‌های چند ماه اخیر
کد محصول: FL9777-802858
لیندا _ آموزش توسعه رابط کاربری گرافیکی پایتون با Tkinter (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Python GUI Development with Tkinter
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
103,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Barron Stone - بارون استون
تاریخ انتشار
1402/11/13
جدید ( 29 روز قبل)
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
4ساعت و 56دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
47 ویدیو
حجم فایل‌ها
666 مگابایت (دانلود با تعرفه نیم بها)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
11 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 196
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

به نوشتن رابط های خط فرمان برای برنامه های خود پایان دهید. از Tkinter، بسته پایتون برای ایجاد عناصر رابط موضوعی با جعبه ابزار Tk GUI استفاده کنید. در این دوره آموزشی به Barron Stone بپیوندید تا محبوب‌ترین ویجت‌های Tk را مرور کند و به شما نشان دهد که چگونه ظاهر و رفتار آنها را متناسب با برنامه خود سفارشی کنید. بیاموزید که چگونه قرار دادن آن ویجت ها را در رابط کاربری گرافیکی مدیریت کنید و آنها را با کدهای رویداد محور به رفتار کاربر واکنش نشان دهید. فصل آخر شما را در تمام مراحل شروع تا پایان ساخت رابط کاربری برای یک برنامه می‌گذراند، بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه همه این تکنیک‌ها در یک سناریوی توسعه در دنیای واقعی کار می‌کنند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 یک رابط کاربری گرافیکی برای برنامه دسکتاپ پایتون خود ایجاد کنید
01-02 آنچه باید بدانید
01-03 استفاده از فایل های تمرین
به روز رسانی 01-04 2023

02 شروع به کار با پایتون و Tkinter
02-01 نصب پایتون 3 و Tcl/Tk برای ویندوز
02-02 نصب پایتون 3 و Tcl/Tk برای مک
02-03 سلام کردن به Tkinter

03 مفاهیم Tkinter
03-01 Tk و پس زمینه Tkinter
03-02 ایجاد و پیکربندی ویجت ها
03-03 مدیریت قرار دادن ویجت
03-04 مدیریت رویدادهای کاربر
03-05 بازبینی سلام، Tkinter!

04 ابزارک های اساسی
04-01 نمایش متن و تصاویر با برچسب
04-02 گرفتن ورودی با دکمه ها
04-03 ارائه انتخاب ها با دکمه های بررسی و دکمه های رادیویی
04-04 وارد کردن متن تک خطی با ویجت ورودی
04-05 انتخاب با Combobox و Spinbox
04-06 وارد کردن مقادیر و نمایش وضعیت با Scale و Progressbar

05 ابزارک های سازمانی
05-01 سازماندهی ویجت ها با فریم
05-02 ایجاد پنجره های سطح بالا اضافی
05-03 جداسازی ویجت ها در پنجره های قاب شده
05-04 گروه بندی ویجت ها در یک نوت بوک زبانه دار

06 ابزارک های پیشرفته
06-01 وارد کردن و نمایش چندین خط با ویجت Text
06-02 افزودن برچسب ها، علائم، تصاویر و ابزارک ها به ویجت متن
06-03 ساخت یک نمای درختی سلسله مراتبی
06-04 افزودن ستون ها و انتخاب موارد در Treeview
06-05 ساخت منوهای آبشاری
06-06 کشیدن یک خط اصلی روی بوم
06-07 ترسیم اشکال پیچیده روی بوم
06-08 پیوست کردن نوار پیمایش به ویجت ها
06-09 پیکربندی سبک های ویجت
06-10 درخواست کاربران با جعبه پیام و دیالوگ ها

07 مدیریت هندسه
07-01 با استفاده از Pack geometry manager
07-02 با استفاده از Grid geometry manager
07-03 با استفاده از مدیر هندسه مکان

08 رسیدگی به رویداد
08-01 پیکربندی فراخوان های فرمان
08-02 اتصال به رویدادهای صفحه کلید
08-03 اتصال به رویدادهای ماوس
08-04 اتصال به رویدادهای مجازی
08-05 اتصال به چندین رویداد

09 ساخت یک برنامه کاربردی
09-01 تعریف الزامات پروژه
09-02 برنامه ریزی طراحی
09-03 ایجاد ویجت ها
09-04 چیدمان از ویجت ها
09-05 اتصال به رویدادها
09-06 تکمیل رابط کاربری گرافیکی با سبک

10 نتیجه گیری
10-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Create a GUI for your Python desktop application
01-02 What you should know
01-03 Using the exercise files
01-04 2023 Update

02 Getting Started with Python and Tkinter
02-01 Installing Python 3 and Tcl/Tk for Windows
02-02 Installing Python 3 and Tcl/Tk for Mac
02-03 Saying hello to Tkinter

03 Tkinter Concepts
03-01 Tk and Tkinter background
03-02 Creating and configuring widgets
03-03 Managing widget placement
03-04 Handling user events
03-05 Revisiting Hello, Tkinter!

04 Basic Widgets
04-01 Displaying text and images with labels
04-02 Capturing input with buttons
04-03 Presenting choices with check buttons and radio buttons
04-04 Entering single-line text with the Entry widget
04-05 Making selections with the Combobox and Spinbox
04-06 Inputting values and displaying status with the Scale and Progressbar

05 Organizational Widgets
05-01 Organizing widgets with frames
05-02 Creating additional top-level windows
05-03 Separating widgets within paned windows
05-04 Grouping widgeting within a tabbed notebook

06 Advanced Widgets
06-01 Entering and displaying multiple lines with the Text widget
06-02 Adding tags, marks, images, and widgets to the Text widget
06-03 Building a hierarchical treeview
06-04 Adding columns and selecting items in the Treeview
06-05 Building cascading menus
06-06 Drawing a basic line on the Canvas
06-07 Drawing complex shapes on the Canvas
06-08 Attaching a scroll bar to widgets
06-09 Configuring widget styles
06-10 Prompting users with the Messagebox and dialogs

07 Geometry Management
07-01 Using the Pack geometry manager
07-02 Using the Grid geometry manager
07-03 Using the Place geometry manager

08 Event Handling
08-01 Configuring command callbacks
08-02 Binding to keyboard events
08-03 Binding to mouse events
08-04 Binding to virtual events
08-05 Binding to multiple events

09 Building an Application
09-01 Defining project requirements
09-02 Planning the design
09-03 Creating the widgets
09-04 Laying out of the widgets
09-05 Binding to events
09-06 Finishing the GUI with style

10 Conclusion
10-01 Next steps

 

مدرس: Barron Stone - بارون استون

تعداد دوره های آموزشی: 24

بارون استون یک مهندس برق با طیف وسیعی از تجربه از طراحی سخت‌افزار دیجیتال سطح پایین تا توسعه نرم‌افزار کاربردی سطح بالا است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه رایس و استادی علوم مهندسی برق را از موسسه فن‌آوری نیروی هوایی بدست آورد. او چندین سال را به عنوان مهندس کاربردها و مهندس بازاریابی محصول در National Instruments گذراند، جایی که او بازاریابی و محتوای آموزشی را برای استفاده از ابزارهای مدولار که مبتنی بر FPGA است ، توسعه داد. امروز بارون به عنوان افسری در نیروی هوایی ایالات‌متحده خدمت می‌کند.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس