%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش راهنمای کامل مبانی برنامه نویسی سی (با زیرنویس فارسی AI)
Complete Guide to C Programming Foundations
کد محصول: FL9932-4504398
لیندا _ آموزش راهنمای کامل مبانی برنامه نویسی سی (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Complete Guide to C Programming Foundations
سطح مقدماتی
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
117,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Dan Gookin - دان گوکين
تاریخ انتشار
1403/1/3
2024-03-22
سطح آموزش
مقدماتی
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
5ساعت و 52دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
137 ویدیو
حجم فایل‌ها
768 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
13 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 260
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

آیا می خواهید نحوه برنامه نویسی به زبان C را یاد بگیرید؟ در این دوره، خالق، معلم و نویسنده فناوری، مربی Dan Gookin، هر فردی را که علاقه مند به برنامه نویسی است، از ندانستن نحوه کدنویسی به توانایی توسعه برنامه های ساده می برد. این بررسی کامل از C به هر موضوع مربوط به کدنویسی که می‌خواهد عمیقاً در زبان فرو رود، می‌پردازد. او ذخیره سازی داده ها، ساختارها، اشاره گرها، عملیات فایل، تعامل با سیستم عامل و موارد دیگر را پوشش می دهد. چالش‌های مداوم در طول دوره بر روی یکدیگر ساخته می‌شوند و به برنامه نهایی می‌رسند، که شبیه‌سازی طراحی توپ لوتو است. به‌علاوه، او به شما نشان می‌دهد که چگونه آسیب‌پذیری‌هایی را که زبان C در برابر بهره‌برداری دارد، کاهش دهید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 شیرجه در C
01-02 پیکربندی و راه اندازی

02 C مبانی برنامه نویسی
02-01 اولین برنامه خود را کدنویسی کنید
چالش 02-02: کد خود را بنویسید
02-03 راه حل: کد خود را بنویسید
02-04 ورود به زبان C
02-05 بررسی ساختار کد
02-06 کار بر روی چرخه توسعه C
چالش 02-07: اشکالات را پیدا و برطرف کنید
02-08 راه حل: اشکالات را پیدا و رفع کنید
02-09 کاوش در پیش پردازنده
02-10 درک فایل های هدر و کتابخانه ها
02-11 افزودن نظرات
02-12 چالش فصل: ساختن پایه و اساس
02-13 راه حل فصل: ساختن شالوده

03 متغیرها و مقادیر
03-01 درک انواع داده های زبان C
03-02 اعلان متغیرها
03-03 کار با متغیرها
03-04 کاوش تابع printf().
03-05 با استفاده از ثابت ها
03-06 چالش: ایجاد متغیرها و ثابت ها
03-07 راه حل: ساخت متغیرها و ثابت ها
03-08 درک محدوده متغیر
03-09 ساخت انواع داده های جدید
03-10 تعیین کاراکترها و رشته ها
03-11 تعیین اعداد صحیح و واقعی
03-12 Typecasting یک متغیر
03-13 چالش فصل: اضافه کردن متغیرها و ثابت ها
03-14 حل فصل: اضافه کردن متغیرها و ثابت ها

04 اپراتورها و ریاضی
04-01 کار با عملگرهای ریاضی
04-02 چالش: کمی ریاضی انجام دهید
04-03 راه حل: مقداری ریاضی انجام دهید
04-04 استفاده از عملگرهای انتساب
04-05 رعایت ترتیب تقدم
04-06 چالش: سفارش را درست دریافت کنید
04-07 راه حل: سفارش را درست دریافت کنید
04-08 کار با اپراتورهای رابطه ای
04-09 استفاده از عملگرهای منطقی
04-10 درک عملگرهای بیتی
04-11 تغییر بیت
04-12 کاوش عملگرهای یکنواخت
04-13 چالش فصل: ریاضیات بیشتر
04-14 حل فصل: ریاضی بیشتر

05 تصمیمات و حلقه ها
05-01 تصمیم گیری
05-02 بررسی احتمالات
05-03 با استفاده از عملگر سه تایی
05-04 کار با ساختار سوئیچ کیس
05-05 چالش: یک مورد را انتخاب کنید
05-06 راه حل: یک مورد را انتخاب کنید
05-07 ایجاد یک حلقه for
05-08 راه اندازی حلقه while
چالش 05-09: چند متن را تکرار کنید
05-10 راه حل: مقداری متن را تکرار کنید
05-11 حلقه های تودرتو
05-12 شکستن یک حلقه
05-13 اجتناب از کلمه کلیدی goto
05-14 چالش فصل: تفسیر دستورات
05-15 راه حل فصل: تفسیر دستورات

06 توابع
06-01 درک توابع
06-02 ایجاد یک تابع
06-03 چالش: نوشتن یک تابع
06-04 راه حل: نوشتن یک تابع
06-05 برگرداندن یک مقدار از یک تابع
06-06 چالش: برگرداندن یک مقدار
06-07 راه حل: برگرداندن یک مقدار
06-08 ارسال آرگومان ها به یک تابع
06-09 چالش: پاس کردن مقادیر
06-10 راه حل: عبور مقادیر
06-11 با استفاده از آرگومان های تابع main().
06-12 حفظ مقادیر در یک تابع
06-13 ایجاد توابع بازگشتی
06-14 چالش فصل: توابع را بنویسید
06-15 حل فصل: توابع را بنویسید

07 آرایه ها و ساختارها
07-01 درک آرایه ها
07-02 کار با آرایه ها
07-03 چالش: ایجاد یک آرایه
07-04 راه حل: ایجاد یک آرایه
07-05 ارسال یک آرایه به یک تابع
07-06 کار با آرایه های چند بعدی
07-07 ساخت سازه
07-08 سازه های تودرتو
07-09 چالش: ساخت یک سازه
07-10 راه حل: ساخت سازه
07-11 قرار دادن ساختارها در یک آرایه
07-12 کار با ساختارها و عملکردها
07-13 چالش فصل: دستکاری یک ساختار
07-14 راه حل فصل: دستکاری یک سازه

08 شخصیت ها و رشته ها
08-01 استفاده از ورودی/خروجی تک کاراکتری
08-02 تست و تبدیل کاراکترها
08-03 چالش: کاراکتر ورودی/خروجی و تبدیل
08-04 راه حل: کاراکتر ورودی/خروجی و تبدیل
08-05 درک رشته ها در C
08-06 واکشی ورودی رشته
08-07 ارسال خروجی رشته
چالش 08-08: استفاده از متغیرهای printf
08-09 راه حل: استفاده از متغیرهای printf
08-10 کاوش توابع رشته
08-11 دستکاری رشته ها
08-12 چالش فصل: خواندن دستورات
08-13 راه حل فصل: خواندن دستورات

09 اشاره گر
09-01 درک اشاره گرها
09-02 استفاده از نشانگرها برای دستکاری داده ها
09-03 انجام ریاضی اشاره گر
09-04 مقایسه آرایه ها و اشاره گرها
09-05 چالش: خروجی یک رشته
09-06 راه حل: خروجی یک رشته
09-07 تخصیص فضای ذخیره سازی
09-08 کار با آرایه اشاره گر
09-09 استفاده از اشاره گر در ساختارها
09-10 چالش: تخصیص ساختارها
09-11 راه حل: تخصیص سازه ها
09-12 انتقال نشانگرها به توابع
09-13 بازگشت نشانگرها از یک تابع
09-14 چالش فصل: پردازش ورودی
09-15 راه حل فصل: ورودی پردازش

10 فایل ها و سیستم عامل
10-01 خواندن از روی یک فایل
10-02 نوشتن در یک فایل
10-03 چالش: نوشتن و خواندن فایل
10-04 راه حل: نوشتن و خواندن فایل ها
10-05 کار با داده های خام
10-06 استفاده از دسترسی تصادفی به فایل
10-07 چالش: به سوابق پایگاه داده دسترسی داشته باشید
10-08 راه حل: به سوابق پایگاه داده دسترسی داشته باشید
10-09 دستکاری فایل ها
10-10 کاوش در مسیر
10-11 خواندن یک دایرکتوری
10-12 دریافت اطلاعات فایل
10-13 چالش فصل: مدیریت فایل ها
راه حل فصل 10-14: مدیریت فایل ها

11 جالب و خارق العاده
11-01 تماس با سیستم عامل
11-02 انجام ریاضیات پیشرفته
11-03 کار با توابع زمان
11-04 ایجاد اعداد تصادفی
11-05 مرتب سازی داده ها
11-06 چالش فصل: مرتب سازی یک شبکه
11-07 راه حل فصل: مرتب سازی یک شبکه

12 نتیجه گیری
12-01 مراحل بعدی

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Diving into C
01-02 Configuration and setup

02 C Programming Fundamentals
02-01 Coding your first program
02-02 Challenge: Write your own code
02-03 Solution: Write your own code
02-04 Getting into the C language
02-05 Reviewing code structure
02-06 Working the C development cycle
02-07 Challenge: Find and fix the bugs
02-08 Solution: Find and fix the bugs
02-09 Exploring the preprocessor
02-10 Understanding header files and libraries
02-11 Adding comments
02-12 Chapter challenge: Building the foundation
02-13 Chapter solution: Building the foundation

03 Variables and Values
03-01 Understanding C language data types
03-02 Declaring variables
03-03 Working with variables
03-04 Exploring the printf() function
03-05 Using constants
03-06 Challenge: Making variables and constants
03-07 Solution: Making variables and constants
03-08 Understanding variable scope
03-09 Making new data types
03-10 Specifying characters and strings
03-11 Specifying integers and real numbers
03-12 Typecasting a variable
03-13 Chapter challenge: Adding variables and constants
03-14 Chapter solution: Adding variables and constants

04 Operators and Math
04-01 Working with math operators
04-02 Challenge: Do some math
04-03 Solution: Do some math
04-04 Using assignment operators
04-05 Obeying the order of precedence
04-06 Challenge: Get the order correct
04-07 Solution: Get the order correct
04-08 Working with relational operators
04-09 Using logical operators
04-10 Understanding bitwise operators
04-11 Shifting bits
04-12 Exploring unary operators
04-13 Chapter challenge: More math
04-14 Chapter solution: More math

05 Decisions and Loops
05-01 Making a decision
05-02 Exploring the possibilities
05-03 Using the ternary operator
05-04 Working with the switch-case structure
05-05 Challenge: Select an item
05-06 Solution: Select an item
05-07 Creating a for loop
05-08 Setting up a while loop
05-09 Challenge: Repeat some text
05-10 Solution: Repeat some text
05-11 Nesting loops
05-12 Breaking out of a loop
05-13 Avoiding the goto keyword
05-14 Chapter challenge: Interpreting commands
05-15 Chapter solution: Interpreting commands

06 Functions
06-01 Understanding functions
06-02 Creating a function
06-03 Challenge: Writing a function
06-04 Solution: Writing a function
06-05 Returning a value from a function
06-06 Challenge: Returning a value
06-07 Solution: Returning a value
06-08 Passing arguments to a function
06-09 Challenge: Passing values
06-10 Solution: Passing values
06-11 Using the main() functions arguments
06-12 Retaining values in a function
06-13 Creating recursive functions
06-14 Chapter challenge: Write the functions
06-15 Chapter solution: Write the functions

07 Arrays and Structures
07-01 Understanding arrays
07-02 Working with arrays
07-03 Challenge: Creating an array
07-04 Solution: Creating an array
07-05 Passing an array to a function
07-06 Working with multi-dimensional arrays
07-07 Building a structure
07-08 Nesting structures
07-09 Challenge: Constructing a structure
07-10 Solution: Constructing a structure
07-11 Putting structures into an array
07-12 Working with structures and functions
07-13 Chapter challenge: Manipulating a structure
07-14 Chapter solution: Manipulating a structure

08 Characters and Strings
08-01 Using single character I/O
08-02 Testing and converting characters
08-03 Challenge: Character I/O and conversions
08-04 Solution: Character I/O and conversions
08-05 Understanding strings in C
08-06 Fetching string input
08-07 Sending string output
08-08 Challenge: Using printf placeholders
08-09 Solution: Using printf placeholders
08-10 Exploring string functions
08-11 Manipulating strings
08-12 Chapter challenge: Reading commands
08-13 Chapter solution: Reading commands

09 Pointers
09-01 Understanding pointers
09-02 Using pointers to manipulate data
09-03 Doing pointer math
09-04 Comparing arrays and pointers
09-05 Challenge: Output a string
09-06 Solution: Output a string
09-07 Allocating storage
09-08 Working with a pointer array
09-09 Using pointers in structures
09-10 Challenge: Allocating structures
09-11 Solution: Allocating structures
09-12 Passing pointers to functions
09-13 Returning pointers from a function
09-14 Chapter challenge: Processing input
09-15 Chapter solution: Processing input

10 Files and the Operating System
10-01 Reading from a file
10-02 Writing to a file
10-03 Challenge: Writing and reading files
10-04 Solution: Writing and reading files
10-05 Working with raw data
10-06 Using random file access
10-07 Challenge: Access database records
10-08 Solution: Access database records
10-09 Manipulating files
10-10 Exploring the path
10-11 Reading a directory
10-12 Getting file information
10-13 Chapter challenge: Managing files
10-14 Chapter solution: Managing files

11 The Interesting and Extraordinary
11-01 Calling the operating system
11-02 Doing advanced math
11-03 Working with time functions
11-04 Creating random numbers
11-05 Sorting data
11-06 Chapter challenge: Sorting a grid
11-07 Chapter solution: Sorting a grid

12 Conclusion
12-01 Next steps

 

مدرس: Dan Gookin - دان گوکين

تعداد دوره های آموزشی: 23

دان گوکين نويسنده بيش از 120 عنوان است. او درباره تکنولوژي بيش از 20 سال است که مينويسد. دان ترکيبي از عشق خود به نوشتن ، با شيفتگي به جزئيات ، براي ايجاد کتابهايي است که آموزنده، سرگرم کننده و خسته کننده نيستند. از آنجا که عناوين 120 عنوان او داراي 12 ميليون نسخه چاپي هستند که به بيش از 30 زبان ترجمه شده‌اند ، دان مي‌تواند گواهي دهد که روش ساختش در کتاب‌هاي کامپيوتري به نظر کامل مي‌رسد . شايد معروف ترين عنوان او DOS For Dummies ، منتشر شده در سال 1991 باشد. اين کتاب به عنوان پرفروش ترين کتاب کامپيوتر در جهان تبديل شده بود، که در هر هفته کپي‌هاي بيشتري از مجله نيويورک‌تايمز منتشر مي‌کرد (هر چند به عنوان يک مرجع، مي تواند در ليست پرفروش NYT ذکر نشود). از آن کتاب به بعد ، کل سري کتابهاي "Dummies" را ايجاد کرد که پديده انتشار آن تا اين روز باقي مانده است. محبوب ترين عناوين دان شامل PCs For Dummies، Word For Dummies، Laptops For Dummies و Droid X For Dummies است. او همچنين وب سايت گسترده و مفيد www.wambooli.com را مديريت مي کند. دان داراي مدرک در ارتباطات / هنرهاي تجسمي از دانشگاه کاليفرنيا، سن ديگو است. در حال حاضر، او در شمال غربي اقيانوس آرام زندگي مي کند، جايي که در آن زمان با پسران خود در بازي‌هاي ويدئويي لذت مي‌برد در حالي که آن‌ها در حال تماشاي جنگل آرام آيداهو هستند .

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس