%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش کسب گواهی: (CompTIA Linux+ (XKO-004 (با زیرنویس فارسی AI)
Cert Prep: CompTIA Linux+ (XKO-004)
کد محصول: FL4919-2814172
لیندا _ آموزش کسب گواهی: (CompTIA Linux+ (XKO-004 (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Cert Prep: CompTIA Linux+ (XKO-004)
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
146,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز
تاریخ انتشار
1398/8/29
2019-11-20
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
9ساعت و 19دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
144 ویدیو
حجم فایل‌ها
1020 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
17 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 5500
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

آیا به دنبال نمایش مهارت لینوکس خود برای کارفرمایان بالقوه هستید؟ کسب گواهینامه +CompTIA Linux می‌تواند در اثبات تخصص شما بسیار موثر باشد. این گواهینامه محبوب و مبتنی بر شغل، حتی در بسیاری از کارفرمایان به عنوان یک نیاز اساسی برای سرورهای لینوکس مورد نیاز است. در این دوره، Grant McWilliams به شما کمک می‌کند تا برای قبولی در آزمون صدور گواهینامه CompTIA Linux+ certification exam: XKO-004 آماده شوید. این نسخه از آزمون در سال 2019 معرفی شد و جایگزین امتحانات LX0-103 و LX0-104 می‌شود. در طول این دوره، او بیش از هر یک از مباحث اصلی در امتحان XKO-004، از جمله پیکربندی، امنیت و عیب یابی می‌گذرد. در طول راه، او مراجع به دوره‌های متمرکز در کتابخانه ما را ارائه می‌دهد که پوشش عمیق‌تری از موضوعات تحت پوشش این امتحان را فراهم می‌کند.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( فایلهای زیر نویس جدا از فیلم است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 


00 مقدمه
___| 00_01 برای گواهینامه CompTIA Linux + آماده شوید
___| 00_02 آنچه باید بدانید
___| 00_03 درباره امتحان لینوکس + XKO-004
___| 00_04 نصب CentOS 7
___| 00_05
___| 00_06 نصب اوبونتو 19.04

01 سخت‌افزار سیستم
___| 01_01 روند لینوکس bootup را درک کنید
___| 01_02 Boot را وارد هدف اضطراری کنید
___| 01_03 هسته را به روز کنید
___| 01_04 ماژول‌های هسته را مدیریت کنید
___| 01_05 اتصالات شبکه زنده را پیکربندی کنید
___| 01_06 پیکربندی شبکه با استفاده از فایل‌ها در Enterprise Linux
___| 01_07 پیکربندی شبکه با استفاده از NetworkManager
___| 01_08 پیوند رابط را پیکربندی کنید

02 سیستم دیسک
___| 02_01 لیست، ایجاد و حذف پارتیشن‌ها روی دیسک‌های MBR و GPT
___| 02_02 پارتیشن‌ها را با استفاده از parting ایجاد کنید
___| 02_03 تغییر اندازه پارتیشن‌ها بدون از دست دادن داده ها
___| 02_04 مدیریت LVM و گروه‌های جلد
___| 02_05 جلوه‌های منطقی موجود را گسترش دهید
___| 02_06 حجم منطقی موجود را کاهش دهید
___| 02_07 یک حجم فیزیکی را جایگزین کنید
___| 02_08 سیستم فایل‌های EXT ایجاد کنید
___| 02_09 سیستم‌های فایل EXT را تعمیر کنید
___| 02_10 سیستم‌های فایل XFS را ایجاد و ترمیم کنید
___| 02_11 MDRAID یا DMRAID
___| 02_12 با استفاده از LVM یک RAID 5 ایجاد کنید
___| 02_13 ایجاد RAID با استفاده از mdadm
___| 02_14 تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی سیستم فایل EXT

03 مدیریت کاربران و نرم افزارها
___| 03_01 سیستم‌های مدیریت نرم‌افزار لینوکس
___| 03_02 نمای کلی YUM
___| 03_03 اطلاعات بسته را با RPM دریافت کنید
___| 03_04 مدیریت نرم‌افزار با YUM
___| 03_05 گروه‌های نرم‌افزاری را با YUM مدیریت کنید
___| 03_06 با مخازن YUM کار کنید
___| 03_07 اطلاعات بسته را با dpkg و APT دریافت کنید
___| 03_08 مدیریت نرم‌افزار با dpkg و APT
___| 03_09 با مخازن APT کار کنید
___| 03_10 نرم‌افزار را از منبع نصب کنید
___| 03_11 حسابهای کاربری لوکال را ایجاد و حذف کنید
___| 03_12 حساب‌های کاربری لوکال را تغییر دهید

04 زیرساخت‌ها و خدمات سرور
___| 04_01 نقش سرور را توضیح دهید
___| 04_02 مفاهیم ابری و مجازی‌سازی را با هم مقایسه کنید
___| 04_03 انواع هایپراویسورها
___| 04_04 اولیه‌سازی و ذخیره‌سازی میزبان مجازی
___| 04_05 ابزارهای مکان و تاریخ
___| 04_06 معرفی خدمات سیستمی
___| 04_07 وضعیت خدمات سیستمی را دریافت کنید
___| 04_08 خدمات سیستماتیک را مدیریت کنید
___| 04_09 خدمات سیستماتیک را پایدار کنید
___| 04_10 خدمات sysvinit را مدیریت کنید
___| 04_11 شغل‌های یک بار را با AT مدیریت کنید
___| 04_12 مشاغل مجدد کاربر را با cron مدیریت کنید
___| 04_13 مشاغل سیستم را با استفاده مجدد از طریق مجدد مدیریت کنید

05 GUI و Remote Access
___| 05_01 گزینه‌های دسک تاپ لینوکس را کاوش کنید
___| 05_02 دسترسی از راه دور GUI
___| 05_03 انواع سرورهای گرافیکی
___| 05_04 تغییر مسیر کنسول با حمل و نقل SSH 0p0o0r0t0

06 پرونده‌ها را ایجاد، اصلاح و تغییر مسیر دهید
___| 06_01 مسیرهای سیستم فایل را درک کنید
___| 06_02 0f0i0l0e0s0 و dirs ایجاد کنید
___| 06_03 0f0i0l0e0s0 و dirs را کپی کنید
___| 06_04 0f0i0l0e0s0 و diers را تغییر دهید و تغییر نام دهید
___| 06_05 0f0i0l0e0s0 و dirs را حذف کنید
___| 06_06 پیوندهایی به فایل‌ها و dirs ایجاد کنید
___| 06_07 مقدمه‌ای برای Vim
___| 06_08
___| 06_09 در Vim جستجو و جایگزین کنید
___| 06_10 لوله‌های نامگذاری شده و بدون نام
___| 06_11 از تغییر مسیر ورودی و خروجی استفاده کنید (، ، 2، و غیره)
___| 06_12 0f0i0l0e0s0 را با استفاده از Locate پیدا کنید
___| 06_13 یافتن فایل‌ها با Find
___| 06_14 برای تحلیل متن از grep و عبارات منظم استفاده کنید
___| 06_15 بایگانی پرونده ها
___| 06_16 فشرده‌سازی پرونده ها

07 فایل Security
___| 07_01 0f0i0l0e0 چیست؟
___| 07_02 صفت فایل را دریافت کنید
___| 07_03 ویژگی‌های گسترده را بدست آورید
___| 07_04 پرونده‌ها و حالت‌های دایرکتوری
___| 07_05 مالکیت پرونده
___| 07_06 مجوزها را با استفاده از روش عددی تنظیم کنید
___| 07_07 مجوزها را با استفاده از روش نمادین تنظیم کنید
___| 07_08 مجوزهای پیش فرض با استفاده از umask
___| 07_09 بیت‌های ویژه 0f0i0l0e0؛ SUID و SGID
___| 07_10 بیت‌های مخصوص دایرکتوری؛ SGID و Sticky
___| 07_11 لیست‌های کنترل دسترسی را بخوانید
___| 07_12 لیست‌های کنترل دسترسی را تنظیم کنید
___| 07_13 وراثت را با لیست‌های کنترل دسترسی پیش فرض پیکربندی کنید
___| 07_14 لیست‌های کنترل دسترسی را حذف کنید

08 کنترل اجباری Access
___| 08_01 SELinux فایل و متن فرآیند را لیست کرده و شناسایی کنید
___| 08_02 زمینه‌های پیش فرض SELinux فایل را بازیابی کنید
___| 08_03 از Booleans برای اصلاح رفتار SELinux استفاده کنید
___| 08_04 تشخیص نقض معمول خط مشی SELinux
___| 08_05 حفظ زمینه امنیتی هنگام مدیریت پرونده ها
___| 08_06 با استفاده از AppArmor

09 امنیت سیستم
___| 09_01 دسترسی و تأیید اعتبار را با استفاده از PAM پیکربندی کنید
___| 09_02 با استفاده از pam_tally2
___| 09_03 خط مشی پیش فرض رمز عبور را تغییر دهید
___| 09_04 حساب‌های کاربر را قفل کرده و سن پستی را تغییر دهید
___| 09_05 اجرای صفحه کلید SSH برای تأیید اعتبار
___| 09_06 دسترسی با استفاده از بسته‌های TCP را انکار کنید
___| 09_07 دسترسی به کنسول‌های TTY را محدود کنید
___| 09_08 خلاصه بهترین شیوه‌های امنیتی

10 فایروال لینوکس
___| 10_01 فایروال‌های لینوکس را با هم مقایسه و تضاد کنید
___| 10_02 برای فیلتر کردن بسته‌ها از firewalld استفاده کنید
___| 10_03 از مناطق فایروال استفاده کنید
___| 10_04 برای NAT از Firewalld استفاده کنید
___| 10_05 قوانین پویا ایجاد کنید

11 ورود به سیستم
___| 11_01 فایل‌های ورود به سیستم سیستم را پیدا و تفسیر کنید
___| 11_02 خواندن ژورنال سیستم
___| 11_03 فیلترهای Rsyslog
___| 11_04 اقدامات Rsyslog
___| 11_05 چرخش پرونده‌های ورود به سیستم

12 نسخه پشتیبان، بازیابی و فشرده‌سازی فایل ها
___| 12_01 پشتیبان تهیه و بازیابی یک سیستم فایل EXT
___| 12_02 بایگانی فایل‌ها با tar و cpio
___| 12_03 فشرده‌سازی پرونده ها

13 نظارت بر سیستم
___| 13_01
___| 13_02 فرآیندهای سیستم را تجزیه و تحلیل کرده و بهینه‌سازی کنید
___| 13_03 عیب یابی برنامه‌ها و سخت افزار
___| 13_04 عیب یابی مشکلات مشتری DNS

کنترل نسخه 14
___| 14_01 نصب Git در Fedora CentOS
___| 14_02 پیکربندی Git
___| 14_03 ایجاد مخزن 0l0o0c0a0l0
___| 14_04 مرتب‌سازی و افزودن پرونده ها
___| 14_05 ایجاد شعب
___| 14_06 شاخه‌های ادغام
___| 14_07 ایجاد مخزن GitHub
___| 14_08 مخزن مخزن از راه دور GitHub
___| 14_09 0p0u0s0h0 را به یک مخزن از راه دور دریافت کنید

15 اتوماسیون و برنامه نویسی
___| 15_01 چه چیزی باعث می‌شود اسکریپت پوسته اسکریپت پوسته شود
___| 15_02 استدلالهای مثبت
___| 15_03 گلوب کردن پرونده
___| 15_04 کارتهای وحشی
___| 15_05 دامنه متغیر باش
___| 15_06 درحال خروج از STDOUT و STDERR
___| 15_07 داده‌ها را به یک اسکریپت وارد کنید
___| 15_08 جریان شرطی با اگر، پس اگر
___| 15_09 جریان شرطی با کیس
___| 15_10 شرایط عددی
___| 15_11 شرایط رشته
___| 15_12 شرایط پرونده
___| 15_13 برای حلقه
___| 15_14 در حالی که حلقه

16 ارکستر سیستم
___| 16_01 استفاده از سیستم‌های مدیریت پیکربندی
___| 16_02 زیرساخت‌ها و اتوماسیون ساخت

17 نتیجه گیری
___| 17_01 امتحان گرفتن



00 Introduction
___| 00_01 Prepare for the CompITA Linux+ certification
___| 00_02 What you should know
___| 00_03 About the Linux+ XKO-004 Exam
___| 00_04 CentOS 7 install
___| 00_05 CentOS 7 lab setup
___| 00_06 Ubuntu 19.04 install

01 System Hardware
___| 01_01 Understand the Linux bootup process
___| 01_02 Boot into the emergency target
___| 01_03 Update the kernel
___| 01_04 Manage kernel modules
___| 01_05 Configure live network connections
___| 01_06 Configure networking using files on Enterprise Linux
___| 01_07 Configure networking using NetworkManager
___| 01_08 Configure interface bonding

02 Disk Systems
___| 02_01 List, create, and delete partitions on MBR and GPT disks
___| 02_02 Create partitions using parted
___| 02_03 Resize partitions without losing data
___| 02_04 Manage LVM volumes and Volume Groups
___| 02_05 Extend existing logical volumes
___| 02_06 Reduce existing logical volumes
___| 02_07 Replace a physical volume
___| 02_08 Create EXT filesystems
___| 02_09 Repair EXT filesystems
___| 02_10 Create and repair XFS filesystems
___| 02_11 MDRAID or DMRAID
___| 02_12 Create a RAID 5 using LVM
___| 02_13 Creating RAIDs using mdadm
___| 02_14 Back up and restore an EXT filesystem

03 Manage Users and Software
___| 03_01 Linux software management systems
___| 03_02 YUM overview
___| 03_03 Get package information with RPM
___| 03_04 Manage software with YUM
___| 03_05 Manage software groups with YUM
___| 03_06 Work with YUM repositories
___| 03_07 Get package information with dpkg and APT
___| 03_08 Manage software with dpkg and APT
___| 03_09 Work with APT repositories
___| 03_10 Install software from source
___| 03_11 Create and delete local user accounts
___| 03_12 Modify local user accounts

04 Server Infrastructure and Services
___| 04_01 Explain server roles
___| 04_02 Compare cloud and virtualization concepts
___| 04_03 Types of hypervisors
___| 04_04 Virtual host initialization and storage
___| 04_05 Locale and date tools
___| 04_06 Introduction to systemd services
___| 04_07 Get systemd service status
___| 04_08 Manage systemd services
___| 04_09 Make systemd services persistent
___| 04_10 Manage sysvinit services
___| 04_11 Manage one-time jobs with AT
___| 04_12 Manage reoccurring user jobs with cron
___| 04_13 Manage reoccurring system jobs with cron

05 GUI and Remote Access
___| 05_01 Explore Linux desktop choices
___| 05_02 GUI remote access
___| 05_03 Graphical server types
___| 05_04 Console redirection with SSH port forwarding

06 Create, Modify, and Redirect Files
___| 06_01 Understand file system paths
___| 06_02 Create files and dirs
___| 06_03 Copy files and dirs
___| 06_04 Move and rename files and dirs
___| 06_05 Remove files and dirs
___| 06_06 Create links to files and dirs
___| 06_07 An introduction to Vim
___| 06_08 Edit text in Vim
___| 06_09 Search and replace in Vim
___| 06_10 Named and unnamed Pipes
___| 06_11 Use input-output redirection (>, >>, , 2>, etc.)
___| 06_12 Find files using Locate
___| 06_13 Finding files with Find
___| 06_14 Use grep and regular expressions to analyze text
___| 06_15 Archive files
___| 06_16 Compress files

07 File Security
___| 07_01 What is a file
___| 07_02 Get file attributes
___| 07_03 Get extended attributes
___| 07_04 File and directory modes
___| 07_05 File ownership
___| 07_06 Set permissions using numeric method
___| 07_07 Set permissions using symbolic method
___| 07_08 Default permissions using umask
___| 07_09 Special file bits; SUID and SGID
___| 07_10 Special directory bits; SGID and Sticky
___| 07_11 Read access control lists
___| 07_12 Set access control lists
___| 07_13 Configure inheritance with default access control lists
___| 07_14 Delete access control lists

08 Mandatory Access Control
___| 08_01 List and identify SELinux file and process context
___| 08_02 Restore SELinux default file contexts
___| 08_03 Use Booleans to modify SELinux behavior
___| 08_04 Diagnose routine SELinux policy violations
___| 08_05 Maintaining security context when managing files
___| 08_06 Using AppArmor

09 System Security
___| 09_01 Configure access and authentication using PAM
___| 09_02 Using pam_tally2
___| 09_03 Change default password policies
___| 09_04 Lock user accounts and change password aging
___| 09_05 Implementing SSH keypairs for authentication
___| 09_06 Deny access using TCP Wrappers
___| 09_07 Restrict access to TTY consoles
___| 09_08 Summarize security best practices

10 Linux Firewalls
___| 10_01 Compare and contrast Linux firewalls
___| 10_02 Use firewalld for packet filtering
___| 10_03 Use firewalld zones
___| 10_04 Use firewalld for NAT
___| 10_05 Create dynamic rules

11 System Logging
___| 11_01 Locate and interpret system log files
___| 11_02 Reading the system journal
___| 11_03 Rsyslog filters
___| 11_04 Rsyslog actions
___| 11_05 Rotating log files

12 Backup, Restore, and Compress Files
___| 12_01 Backup and restore an EXT filesystem
___| 12_02 Archiving files with tar and cpio
___| 12_03 Compressing files

13 System Monitoring
___| 13_01 Monitor the network and remediate
___| 13_02 Analyze system processes and optimize
___| 13_03 Troubleshoot applications and hardware
___| 13_04 Troubleshoot DNS client issues

14 Version Control
___| 14_01 Installing Git on Fedora CentOS
___| 14_02 Configuring Git
___| 14_03 Creating a local repository
___| 14_04 Committing and adding files
___| 14_05 Creating branches
___| 14_06 Merging branches
___| 14_07 Creating a GitHub repository
___| 14_08 Cloning a remote GitHub repository
___| 14_09 Get and push to a remote repository

15 Automation and Scripting
___| 15_01 What makes a shell script a shell script
___| 15_02 Positional arguments
___| 15_03 File globbing
___| 15_04 Wildcards
___| 15_05 Bash variable scope
___| 15_06 Outputting to STDOUT and STDERR
___| 15_07 Pipe data into a script
___| 15_08 Conditional flow with if, then if
___| 15_09 Conditional flow with case
___| 15_10 Numeric conditions
___| 15_11 String conditions
___| 15_12 File conditions
___| 15_13 For loop
___| 15_14 While loop

16 System Orchestration
___| 16_01 Utilize configuration management systems
___| 16_02 Infrastructure and build automation

17 Conclusion
___| 17_01 Taking the exam

مدرس: Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز

تعداد دوره های آموزشی: 37

گرنت مک ویلیامز مشاور کامپیوتر، سخنگوی عمومی، نویسنده فنی، استاد و توسعه دهنده نرم افزار است که تخصص او لینوکس و open source است. او 15 سال مدرس کالج بوده است و در bellevue، Shoreline community college و Edmonds Community college تدریس می کند. او همچنین آماده کننده آموزش سفارشی و برنامه آموزشی برای بویینگ، پاناسونیک، thales و 500 شرکت خوش شانس دیگر است. آموزش او روی open source و تکنولوژی های لینوکس متمرکز است. شرکت مشاوره او، Sound Linux Training and Counsulting و در ساخت راه حل ها با استفاده از تکنولوژی open source تخصص دارد و 25 سال است که در این بیزنس بوده است. این تکنولوژی ها شامل "سیستم های سرگرمی در پرواز" بر مبنای لینوکس وسکوهای Xen hypervisor سایز خیلی بزرگ تعبیه شده-نزدیک هم، همچنین کنترل امنیت فیزیکی و مجازی آسمان، تجهیزات الکترونیکی آزمایش نفوذ هستند.موضوعات سخنرانی های عمومی او شامل LinuxCon( نیواورلینز، 2013)، Xen Project User Summit(نیویورک، 2014) و LinuxFest Northwest ( بلینگهام، آفریقای غربی، 2004-2011). موفقیت های ویرایش و نگارش فنی او شامل نوشتن مستند سازی و man pages برای Citrix XenServer از طریق پروژه Xenapi Admin است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس