%40 تخفیف  برای خرید  مسیرهای یادگیری

logo mix

آموزش کسب گواهی (CompTIA Linux+ (XK0-005 (با زیرنویس فارسی AI)
Cert Prep: CompTIA Linux+ (XK0-005)
کد محصول: FL9267-3094385
لیندا _ آموزش کسب گواهی (CompTIA Linux+ (XK0-005 (با زیرنویس فارسی AI) - Lynda _ Cert Prep: CompTIA Linux+ (XK0-005)
سطح متوسـط
زیرنویس انگلیسی
زیرنویس فارسی AI
174,000 تومان
اضافه به سبد خرید add_shopping_cart
تولید کننده محتوا
Lynda.com (Linkedin Learning)
تولید کننده زیرنویس فارسی
فارسی لینـدا FarsiLynda.com
مدرس
Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز
تاریخ انتشار
1402/2/29
2023-05-19
سطح آموزش
متوسط
زبان آموزش
انگلیسی
زیرنویس
فارسی و انگلیسی
نوع زیرنویس فارسی
ترجمه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
مدت زمان آموزش
12ساعت و 49دقیقه
تعداد ویدیو‌ها
179 ویدیو
حجم فایل‌ها
1770 مگابایت (دانلود با تعرفه داخلی)
زمان تقریبی دانلود فایل‌ها
30 دقیقه (با سرعت اینترنت 1 مگابایت در ثانیه)
تعداد بازدید : 1316
درباره تولید کننده

lynda1

 

Lynda Weinman

بسیاری لیندا واینمن را "مادر آموزش اینترنتی" لقب داده اند. وی که هم اکنون (2016) ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتیوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری ، حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.
ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده.

درک نیازی که هیچکس به آن پاسخ نداده بود

وقتی در سال ۱۹۹۳ واینمن طراحی وب را اندک اندک فرا گرفته و قصد آموزش دادن آن را پیدا کرد، ابتدا به کتاب فروشی مراجع نمود و سعی کرد کتابی را به عنوان مرجع انتخاب و از روی آن به دانش آموزان خود درس بدهد. اما وی متوجه شد کتاب فروشی ها و کتابخانه ها تنها راهنماهایی بسیار فنی و پیچیده را ارائه می نمایند که درک شان برای افراد معمولی و با دانش متوسط تقریباً غیر ممکن محسوب می شود.

لیندا واینمن میگوید: به یاد می آورم که با خود فکر کردم شاید چنین کتابی هنوز وجود ندارد. بلافاصله از کتاب فروشی به خانه رفتم و ایده ی اولیه نوشتن آن را پیاده سازی کردم.

کمی بعد کتاب "طراحی گرافیک های تحت وب" که به باور بسیاری اولین کتاب ساده و قابل درک توسط عموم در رابطه با حرفه طراحی وب بود، توسط افراد بسیاری در سراسر دنیا به عنوان یک مرجع غیر فنی مورد استفاده قرار می گرفت و محبوبیتی غیر قابل باور به دست آورده بود.

درست در همان زمان و در سال ۱۹۹۵ واینمن آدرس ایمیل فردی را مشاهده نمود که به صورت debbie@debbie.com بود و مشتاق شد بداند آیا دامنه ی لیندا نیز برای ثبت کردن در دسترس قرار دارد یا خیر. وی این دامنه را خریداری و وبسایتی تحت آن راه انداخت تا از طریقش بتواند با دانش آموزان و همچنین خوانندگان کتاب خود ارتباط برقرار نماید.

lynda2

شروعی کوچک و توسعه ای آهسته و پیوسته

بعد از موفقیت کتاب واینمن همسر او، بروس هون (Bruce Heavin)، که در اصل موسس کمپانی لیندا نیز محسوب می شود، پیشنهاد داد در طول تعطیلات بهاره یکی از سالن های کامپیوتر دانشگاهی را اجاره نموده و در آن به مدت یک هفته دوره آموزش طراحی وب برگزار نمایند.
آنها این ایده را عملی کردند و سپس به منظور جذب افراد علاقه مند بنر تبلیغاتی را روی سایت لیندا قرار دادند. نه تنها ظرفیت کلاس یاد شده بسیار سریع پر گشت، بلکه افراد از گوشه و کنار دنیا و حتی مثلاً شهر وین برای حضور در آن ثبت نام نمودند.

اینکه تنها یک بنر در سایت خود قرار دهیم و سپس مردم از سراسر دنیا برای حضور در کلاس مان ثبت نام نمایند، باعث شده بود تا شوکه شویم.
آن کارگاه های یک هفته ای بسیار زود باعث شدند تا کسب و کار امروزی لیندا و همسرش پایه گذاری گردد. واینمن از درآمد حق امتیاز کتاب خود با ارزش ۲۰ هزار دلار استفاده کرد و مدرسه طراحی وبی را راه اندازی نمود که دوره هایش در هر ماه به سرعت پیش فروش شده و ظرفیت شان تکمیل می گشت. لیندا می گوید: "مشتریان زیادی وجود داشتند که مجبور بودیم به آنها نه بگوییم، زیرا ظرفیتی برای پذیرش شان وجود نداشت".

اوج گیری پس از بحران

کسب و کار لیندا پس از چند سال توانست ۳۵ فرصت شغلی را ایجاد و درآمدی ۳.۵ میلیون دلاری را فراهم کند. اما در سال ۲۰۰۱ و پس از انفجار حباب دات کام و حوادث مرتبط به یازده سپتامبر، تمایل افراد به یادگیری دروس طراحی وب کاهشی عجیب پیدا کرد، تا جایی که واینمن و همسرش در ادامه دادن مسیر مردد شده بودند.

کمپانی آنها دچار بحرانی جدی گشت، واینمن و هون ۷۵ درصد کارمندان خود را اخراج کردند و تنها ۹ نفر در استخدام شان باقی ماند. دفتر و مقر برگزاری دوره های لیندا نیز کوچک تر گشت و سعی را بر این گذاشتند تا واحد هایی با قیمت ارزان تر اجاره نمایند.

روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر.

خود واینمن در مورد آن ایام می گوید: "همه در حال نبرد برای بقا بودند و سعی می کردند سر خود را بالای آب نگه دارند. ما نیز وضعیتی مشابه را تجربه می کردیم و در نهایت درست همین زمان بود که تصمیم گرفتیم خدمات خود را به صورت کاملاً آنلاین ارائه نماییم."

روزگاری که ایده یاد شده شکل گرفت و سپس عملی گشت (ارائه خدمات به صورت آنلاین) تماشای فیلم بر روی کامپیوترها تازه در حال رواج یافتن بود. لیندا دات کام تصمیم گرفت در ازای سرویسی که ارائه می کند هزینه حق اشتراکی ۲۵ دلاری را به صورت ماهیانه دریافت نماید.

افراد اندکی از این راهکار استقبال کردند. واینمن می گوید: "درآمد مان به شدت افت کرده بود. روز های سیاهی بود و حتی خودم تردید داشتم که می توانیم این کسب و کار را ادامه دهیم یا خیر."

با تنها ۱۰۰۰ نفر پرداخت کننده حق اشتراک ماهیانه، بقای کمپانی به نظر بسیار سخت می رسید. ایجاد یک جامعه ی آنلاین زمان بر است و لیندا به خود امید می داد که آنها مسیر شان را عوض نکرده اند بلکه راهی تازه را شروع نموده اند پس باید صبر پیشه کنند. او توضیح می دهد که "همه چیز بسیار آهسته پیش رفت. ولی کم کم پرداخت حق اشتراک ماهیانه آنلاین رواج پیدا کرد و مقدار آن هر ساله چندین برابر شد".

در ۲۰۰۶ تعداد مشترکین به ۱۰۰.۰۰۰ نفر رسید و واینمن و همسرش ۱۵۰ کارمند خود را به همراه خانواده هایشان به دیزنی لند بردند تا موفقیت بزرگی که رقم خورده بود را جشن بگیرند.

lynda4

ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در زمان رشد

اینکه اعضا و کارمندان شرکت همانند یک خانواده با یکدیگر در تعامل باشند همواره برای لیندا حائز اهمیت بوده و او حتی همیشه تلاش داشته تا افراد تحت استخدام خود را با اسم کوچک بشناسد و صدا بزند. ولی رشد سریع کمپانی و رسیدن تعداد کارمندان به عدد ۵۰۰، رفته رفته چالش هایی تازه را پدید می آورد و سبب می گردد واینمن در ایده آل های خود بازنگری نماید.

وی می گوید: "چالش اصلی بر سر تعیین سمت و مقام افراد بود. اینکه با هر کس چه برخوردی باید صورت بگیرد. همه ی کسانی که رشدی سریع را در شرکت خود تجربه کرده اند می دانند که ایجاد سلسله مراتب تا چه حد اهمیت دارد."

در ۲۰۰۷ تصمیم بر این شد تا یک مدیرعامل جهت اداره ی بهتر مجموعه به آن اضافه گردد. به گفته ی خود لیندا "درست در همان زمان بود که او تصمیم گرفت در رفتارها و برخوردهای خود سیاست بیشتری داشته و بروکراتیک تر عمل نماید".

ایجاد فرهنگ سازمانی برای شرکتی با بیش از ۵۰۰ کارمند کاری بسیار دشوار خواهد بود ولی حتی آنچه از این مسئله نیز دشوارتر به حساب می آید پایه ریزی درست و مطابقت دادن افراد با فرهنگ یاد شده است. اینکار در زمانی که یک شرکت نوپا و کوچک محسوب می شود چندان سخت نیست و شاید ضروری هم نباشد ولی با رشد آن صورت پذیرفتنش الزام می یابد.

 پیش به سوی موفقیت

مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند.

در طی سال های اخیر کمپانی واینمن توسط افراد گوناگونی که در حرفه ی خود بهترین هستند دوره های آنلاین متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده نشان دهد این دوره های آنلاین راه و روش یادگیری را برای همیشه متحول کرده اند.

لیندا دات کام قالبی معین و کارآمد را برای دوره های آموزشی اش پدید آورده و سپس کوشش کرده تا از نظر موضوعی نیز در بین مطالب مورد تدریس خود تنوع ایجاد نماید. روزگاری در وب سایت مورد بحث تنها ۲۰ دوره آموزش ویدئویی آنلاین وجود داشت، اما اکنون این رقم به ۶۳۰۰ رسیده که شامل ۲۶۷.۰۰۰ ویدئوی آموزشی می گردد.

ارائه ی کتابخانه ای ویدئویی به جای اینکه از افراد درخواست شود تا در دوره هایی مشخص با روال معمول و پیوسته شرکت نمایند، عاملی بوده که سبب گشته شیوه ی آموزشی لیندا دات کام نسبت به سایرین کاملاً متفاوت گردد.

واینمن می گوید: "مدتی است که بسیاری تصور می کنند دوره های آموزش ویدئویی می توانند آینده آموزش به حساب بیایند. ما به خاطر همین تفاوت مان مورد توجه قرار داشته و تحت نظر سایرین هستیم".

lynda6

فروش به لینکدین Linked in

من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم.

واینمن زمانی که متوجه می شود لینکدین قصد خرید کمپانی اش را دارد، در ابتدا شوکه می گردد. او و همسرش هرگز به دنبال فروش شرکت خود و یافتن مشتری برای آن نبوده اند و البته در سن ۶۰ سالگی وی هنوز هم احساس می نموده که برای بازنشستگی بسیار زود است.

اما رفته رفته به این نتیجه می رسند که این فروش و ادغام دو کمپانی با یکدیگر احتمالاً امری منطقی و موثر خواهد بود. هر دو شرکت به نوعی تلاش داشته اند به افراد کمک کنند تا وضعیت شغلی خود را بهبود بخشند و احتمالاً در کنار یکدیگر بسیار بهتر از گذشته می توانند این هدف را محقق کنند.

واینمن می گوید: "بسیاری از مردم بر روی رقم معامله صورت پذیرفته تمرکز دارند و شاید این مسئله برای افرادی که با صنعت ما آشنا نیستند یک شگفتی محسوب شود. ولی خود من به شخصه بر روی اثری که از همکاری دو کمپانی با یکدیگر پدید می آید متمرکز هستم و اولین چیزی که در رابطه با این موضوع به ذهنم می رسد، میزان بزرگی این اثرگذاری است."

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی ، وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: "من نه چندان گنگ بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود."

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

فارسی لیندا

به دنبال تقویت دانش خود و به نمایش گذاشتن مهارت لینوکس خود برای کارفرمایان بالقوه هستید؟ دریافت گواهینامه +CompTIA Linux می تواند تا حد زیادی در اثبات تخصص شما کمک کند. این گواهینامه محبوب و مبتنی بر شغل حتی توسط بسیاری از کارفرمایان به عنوان یک نیاز پایه برای مدیریت سرورهای لینوکس مورد نیاز است. در این دوره، مربی Grant McWilliams به شما کمک می کند تا برای قبولی در آزمون گواهینامه (CompTIA Linux+ (XKO-005 آماده شوید. آخرین نسخه این آزمون در سال 2022 معرفی شد و جایگزین آزمون XKO-004 شد. در طول این دوره، او در مورد هر یک از موضوعات کلیدی تحت پوشش در آزمون XKO-005، از جمله راه اندازی، پیکربندی، مدیریت فایل، نگهداری سرور، امنیت، عیب یابی و غیره صحبت می کند. در طول مسیر، او به دوره‌های دیگر در کتابخانه یادگیری لینکدین اشاره می‌کند تا به شما کمک کند تا موضوعاتی که در آزمون تحت پوشش قرار می‌گیرند، متمرکزتر و عمیق‌تر پوشش دهید.

سطح آموزشی
خرید آنلاین و دانلود فوری
به همراه فایلهای تمرین
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس
ویدئوهای آموزشی با زیرنویس فارسی
کیفیت HD ویدئوهای آموزشی
قابل استفاده برای ناشنوایان
 
 
 

نمونه ویدیوی آموزشی ( زیرنویس‌ها جدا از ویدیو است و میتوانید آنرا نمایش ندهید ) :

 

[فارسی]

01 مقدمه
01-01 برای گواهی CompTIA Linux XKO-005 آماده شوید
01-02 آنچه باید بدانید
01-03 درباره امتحان Linux XKO-005

02 راه اندازی آزمایشگاه
02-01 توزیع های لینوکس را کاوش کنید
02-02 هاست را برای مجازی سازی آماده کنید
02-03 نصب لینوکس سازمانی
02-04 نصب اوبونتو
02-05 ابزارهای محلی و تاریخ

03 دستکاری فایل ها
03-01 درباره لینوکس شلز
03-02 درباره پایانه های لینوکس
03-03 از خط فرمان کمک بگیرید
03-04 سلسله مراتب سیستم فایل لینوکس را درک کنید
03-05 مسیرهای سیستم فایل را درک کنید
03-06 ایجاد فایل ها و dir
03-07 اطلاعاتی در مورد فایل ها دریافت کنید
03-08 کپی فایل ها و dir
03-09 انتقال و تغییر نام فایل ها و dir
03-10 حذف فایل ها و dir
03-11 پیوندهایی به فایل ها و آدرس ها ایجاد کنید
03-12 استفاده از تغییر مسیر ورودی-خروجی (>، >>، |، 2>)
03-13 برنامه ها را با لوله های نامدار و بدون نام وصل کنید
03-14 تغییر مسیر فایل و سه راه
03-15 فایل ها را با استفاده از Locate پیدا کنید
03-16 فایل ها را با Find پیدا کنید

04 پردازش فایل های متنی
04-01 با نانو آشنا شوید
04-02 مقدمه ای بر Vim
04-03 ویرایش متن در Vim
04-04 متن را در فایل ها با grep پیدا کنید
04-05 ویرایش متن با sed

05 فرآیند اولیه بوت
05-01 فرآیند راه اندازی لینوکس را درک کنید
05-02 بوت لودرها و منابع لینوکس
05-03 از دستورات GRUB2 استفاده کنید
05-04 نجات یک سیستم

06 نگهداری فرآیندها و خدمات سیستم
06-01 درباره فرآیندهای لینوکس
06-02 فرآیندها را با استفاده از ps نظارت کنید
06-03 فرآیندها را در زمان واقعی نظارت کنید
06-04 فرآیندها را مدیریت کنید
06-05 کارهای فرآیندی را مدیریت کنید
06-06 مقدمه ای بر خدمات systemd
06-07 وضعیت سرویس systemd را دریافت کنید
06-08 خدمات systemd را مدیریت کنید
06-09 خدمات systemd را پایدار کنید
06-10 مقدمه ای بر برنامه ریزی شغلی
06-11 کارهای یکبار مصرف با استفاده از at و دسته ای
06-12 درباره cronjobs
06-13 تایمرهای سیستمد
06-14 تجزیه و تحلیل فرآیندهای سیستم و بهینه سازی
06-15 عیب یابی برنامه ها و سخت افزار

07 پیکربندی اتصالات شبکه
07-01 مروری بر شبکه لینوکس
07-02 برای شبکه لینوکس آماده شوید
07-03 اتصالات شبکه زنده را پیکربندی کنید
07-04 اتصالات شبکه ذخیره شده را پیکربندی کنید
07-05 شبکه را با NetworkManager پیکربندی کنید
07-06 مشکلات سرویس گیرنده DNS را عیب یابی کنید
07-07 شبکه را نظارت و اصلاح کنید

08 مدیریت کاربران
08-01 نمای کلی کاربر و گروه
08-02 فایل حساب کاربری
08-03 فایل رمز کاربری
08-04 حساب ها و رمزهای عبور گروهی
08-05 ایجاد و حذف کاربران
08-06 حساب های کاربری را تغییر دهید
08-07 گروه ها را ایجاد و حذف کنید
08-08 کاربران را به گروه ها اختصاص دهید
08-09 تبدیل به یک کاربر فوق العاده شوید
08-10 امتیازات گروه را بالا ببرید
08-11 امتیازات را با استفاده از sudo بالا ببرید
08-12 کاربران sudo را مدیریت کنید

09 نگهداری ذخیره سازی
09-01 مروری بر سیستم ذخیره سازی لینوکس
09-02 برای نگهداری از انبار آماده شوید
09-03 ایجاد پارتیشن با استفاده از fdisk
09-04 ایجاد پارتیشن با استفاده از parted
09-05 حجم ها و گروه های حجم LVM را مدیریت کنید
09-06 حجم های منطقی موجود را گسترش دهید
09-07 حجم های منطقی موجود را کاهش دهید
09-08 سیستم های فایل EXT ایجاد کنید
09-09 فایل سیستم های EXT را تعمیر کنید
09-10 سیستم های فایل XFS را ایجاد و تعمیر کنید
09-11 MDRAID یا DMRAID؟
09-12 با استفاده از LVM یک RAID 5 ایجاد کنید
09-13 با استفاده از mdadm RAID ایجاد کنید
09-14 سیستم های فایل را در بوت نصب کنید
09-15 درایوها را با LUKS رمزگذاری کنید
09-16 عیب یابی سیستم های ذخیره سازی

10 پشتیبان گیری، بازیابی و فشرده سازی فایل ها
10-01 بایگانی فایل ها با tar و cpio
10-02 فایل ها را فشرده کنید
10-03 فایل ها را بین سیستم ها کپی کنید

11 نرم افزار را مدیریت کنید
11-01 مروری بر سیستم های مدیریت نرم افزار
11-02 مروری بر DNF
11-03 بسته های DNF را با نام دریافت کنید
11-04 در مورد بسته ها با DNF اطلاعات دریافت کنید
11-05 اطلاعات گروه های بسته را با DNF دریافت کنید
11-06 بسته ها را با DNF جستجو کنید
11-07 بسته ها را با DNF نصب و حذف کنید
11-08 گروه های بسته را با DNF نصب و حذف کنید
11-09 اطلاعات بسته را با RPM دریافت کنید
11-10 مخازن DNF را مدیریت کنید
11-11 به روز رسانی سیستم عامل را مدیریت کنید
11-12 هسته را به روز کنید
11-13 ماژول های هسته را مدیریت کنید
11-14 اطلاعات بسته را با dpkg و APT دریافت کنید
11-15 نرم افزار را با dpkg و APT مدیریت کنید
11-16 با مخازن APT کار کنید
11-17 نرم افزار را از منبع نصب کنید
11-18 درباره برنامه های sandboxed

12 امنیت فایل
12-01 فایل چیست؟
12-02 اطلاعاتی در مورد فایل ها دریافت کنید
12-03 درباره ویژگی های توسعه یافته
12-04 ویژگی های توسعه یافته را دریافت کنید
12-05 مروری بر مجوزهای لینوکس
12-06 حالت های فایل و دایرکتوری
12-07 مالکیت فایل
12-08 مجوزها با استفاده از روش عددی
12-09 مجوزها با استفاده از روش نمادین
12-10 مجوزهای اولیه با استفاده از umask
12-11 بیت فایل ویژه: SUID و SGID
12-12 بیت دایرکتوری ویژه: SGID و Sticky
12-13 نمای کلی لیست های کنترل دسترسی
12-14 لیست های کنترل دسترسی را بخوانید
12-15 لیست های کنترل دسترسی را تنظیم کنید
12-16 وراثت را با لیست های کنترل دسترسی پیش فرض پیکربندی کنید
12-17 لیست های کنترل دسترسی را حذف کنید
12-18 عیب یابی کنترل دسترسی

13 کنترل دسترسی اجباری
13-01 حالت های اجرایی و مجاز را برای SELinux تنظیم کنید
13-02 فایل SELinux و زمینه فرآیند را فهرست و شناسایی کنید
13-03 زمینه های فایل پیش فرض SELinux را بازیابی کنید
13-04 از booleans برای اصلاح رفتار SELinux استفاده کنید
13-05 نقض خط مشی های معمول SELinux را تشخیص دهید
13-06 زمینه امنیتی را هنگام مدیریت فایل ها حفظ کنید
13-07 از AppArmor استفاده کنید

14 امنیت سیستم
14-01 درباره ماژول های احراز هویت قابل اتصال
14-02 از شمارنده های ورود استفاده کنید
14-03 سیاست های رمز عبور پیش فرض را تغییر دهید
14-04 پیش فرض های حساب کاربری جهانی را ویرایش کنید
14-05 حساب های کاربری را قفل کنید و قدیمی شدن رمز عبور را تغییر دهید
14-06 بازنشانی رمز عبور اجباری
14-07 Secure Shell را پیکربندی کنید
14-08 مفاهیم PKI را کاوش کنید
14-09 احراز هویت مبتنی بر کلید را برای SSH پیکربندی کنید
14-10 داده تونل با SSH
14-11 بهترین شیوه های امنیتی را خلاصه کنید

15 فایروال لینوکس
15-01 فایروال های لینوکس را مقایسه و مقایسه کنید
15-02 از فایروال برای فیلتر کردن بسته ها استفاده کنید
15-03 از مناطق فایروال استفاده کنید
15-04 از فایروال برای NAT استفاده کنید

16 اتوماسیون و اسکریپت نویسی
16-01 چه چیزی یک اسکریپت پوسته را به پوسته اسکریپت تبدیل می کند؟
16-02 استدلال های موضعی
16-03 globbing فایل
16-04 عجایب
16-05 دامنه متغیر Bash
16-06 خروجی به STDOUT و STDERR
16-07 داده ها را در یک اسکریپت لوله کنید
16-08 جریان مشروط با if، then if
16-09 جریان مشروط با مورد
16-10 شرایط عددی
16-11 شرایط رشته
16-12 شرایط پرونده
16-13 برای حلقه
16-14 حلقه while

17 خودکارسازی مشاغل
17-01 مشاغل یکبار مصرف را با at مدیریت کنید
17-02 کارهای تکراری کاربر را با cron مدیریت کنید
17-03 کارهای سیستمی تکرار شونده را با cron مدیریت کنید
17-04 یک سیستم را برای استفاده از پروتکل زمان شبکه پیکربندی کنید

18 نسخه کنترل
18-01 با Git شروع کنید
18-02 فایل ها را متعهد و اضافه کنید
18-03 چرا شعبه؟
18-04 شعبه ایجاد کنید
18-05 شاخه ها را مقایسه، تغییر نام و حذف کنید
18-06 ادغام شعب
18-07 یک مخزن GitHub ایجاد کنید

19 تحقق محیط های مجازی و ابری
19-01 مفاهیم ابر و مجازی سازی را مقایسه کنید
19-02 انواع هایپروایزر
19-03 VM مقداردهی اولیه و ابزار
19-04 کانتینرها را کاوش کنید

20 ارکستراسیون سیستم
20-01 از سیستم های مدیریت پیکربندی استفاده کنید
20-02 نقش های سرور را توضیح دهید
20-03 زیرساخت و اتوماسیون ساخت
20-04 درباره استقرار برنامه
20-05 ارکستراسیون را کاوش کنید

21 نتیجه گیری
21-01 در امتحان شرکت کنید

[ENGLISH]

01 Introduction
01-01 Prepare for the CompTIA Linux+ XKO-005 Certification
01-02 What you should know
01-03 About the Linux+ XKO-005 exam

02 Lab Setup
02-01 Explore Linux distributions
02-02 Prepare the host for virtualization
02-03 Enterprise Linux install
02-04 Ubuntu install
02-05 Locale and date tools

03 Manipulating Files
03-01 About Linux Shells
03-02 About Linux Terminals
03-03 Get help on the command line
03-04 Understand the Linux Filesystem Hierarchy
03-05 Understand filesystem paths
03-06 Create files and dirs
03-07 Get information about files
03-08 Copy files and dirs
03-09 Move and rename files and dirs
03-10 Remove files and dirs
03-11 Create links to files and dirs
03-12 Use input-output redirection (>, >>, |, 2>)
03-13 Connect programs with named and unnamed pipes
03-14 File redirects and tees
03-15 Find files using Locate
03-16 Find files with Find

04 Processing Text Files
04-01 Get familiar with Nano
04-02 An introduction to Vim
04-03 Edit text in Vim
04-04 Find text in files with grep
04-05 Edit text with sed

05 Basic Boot Process
05-01 Understand the Linux bootup process
05-02 Linux boot loaders and sources
05-03 Use GRUB2 commands
05-04 Rescue a system

06 Maintaining Processes and System Services
06-01 About Linux processes
06-02 Monitor processes using ps
06-03 Monitor processes in real time
06-04 Manage processes
06-05 Manage process jobs
06-06 Introduction to systemd services
06-07 Get systemd service status
06-08 Manage systemd services
06-09 Make systemd services persistent
06-10 Introduction to job scheduling
06-11 One-time jobs using at and batch
06-12 About cronjobs
06-13 Systemd timers
06-14 Analyze system processes and optimize
06-15 Troubleshoot applications and hardware

07 Configuring Network Connections
07-01 Linux networking overview
07-02 Prepare for Linux networking
07-03 Configure live network connections
07-04 Configure saved network connections
07-05 Configure networking with NetworkManager
07-06 Troubleshoot DNS client issues
07-07 Monitor the network and remediate

08 Managing Users
08-01 User and group overview
08-02 User account file
08-03 User password file
08-04 Group accounts and passwords
08-05 Create and delete users
08-06 Modify user accounts
08-07 Create and delete groups
08-08 Assign users to groups
08-09 Become a super user
08-10 Elevate group privileges
08-11 Elevate privileges using sudo
08-12 Manage sudo users

09 Handling Storage
09-01 Linux storage system overview
09-02 Prepare for handling storage
09-03 Create partitions using fdisk
09-04 Create partitions using parted
09-05 Manage LVM volumes and volume groups
09-06 Expand existing logical volumes
09-07 Reduce existing logical volumes
09-08 Create EXT filesystems
09-09 Repair EXT filesystems
09-10 Create and repair XFS filesystems
09-11 MDRAID or DMRAID?
09-12 Create a RAID 5 using LVM
09-13 Create RAIDs using mdadm
09-14 Mount filesystems on boot
09-15 Encrypt drives with LUKS
09-16 Troubleshoot storage systems

10 Backup, Restore, and Compress Files
10-01 Archive files with tar and cpio
10-02 Compress files
10-03 Copy files between systems

11 Manage Software
11-01 Software management systems overview
11-02 DNF overview
11-03 Get DNF packages by name
11-04 Get info on packages with DNF
11-05 Get info on package groups with DNF
11-06 Search for packages with DNF
11-07 Install and remove packages with DNF
11-08 Install and remove package groups with DNF
11-09 Get package information with RPM
11-10 Manage DNF repositories
11-11 Manage OS updates
11-12 Update the kernel
11-13 Manage kernel modules
11-14 Get package information with dpkg and APT
11-15 Manage software with dpkg and APT
11-16 Work with APT repositories
11-17 Install software from source
11-18 About sandboxed applications

12 File Security
12-01 What is a file?
12-02 Get information about files
12-03 About extended attributes
12-04 Get extended attributes
12-05 Linux permissions overview
12-06 File and directory modes
12-07 File ownership
12-08 Permissions using numeric method
12-09 Permissions using symbolic method
12-10 Initial permissions using umask
12-11 Special file bits: SUID and SGID
12-12 Special directory bits: SGID and Sticky
12-13 Access control lists overview
12-14 Read access control lists
12-15 Set access control lists
12-16 Configure inheritance with default access control lists
12-17 Delete access control lists
12-18 Troubleshoot access control

13 Mandatory Access Control
13-01 Set enforcing and permissive modes for SELinux
13-02 List and identify SELinux file and process context
13-03 Restore SELinux default file contexts
13-04 Use booleans to modify SELinux behavior
13-05 Diagnose routine SELinux policy violations
13-06 Maintain security context when managing files
13-07 Use AppArmor

14 System Security
14-01 About pluggable authentication modules
14-02 Use login counters
14-03 Change default password policies
14-04 Edit global user account defaults
14-05 Lock user accounts and change password aging
14-06 Force password resets
14-07 Configure Secure Shell
14-08 Explore PKI concepts
14-09 Configure key-based authentication for SSH
14-10 Tunnel data with SSH
14-11 Summarize security best practices

15 Linux Firewalls
15-01 Compare and contrast Linux firewalls
15-02 Use firewalld for packet filtering
15-03 Use firewalld zones
15-04 Use firewalld for NAT

16 Automation and Scripting
16-01 What makes a shell script a shell script?
16-02 Positional arguments
16-03 File globbing
16-04 Wildcards
16-05 Bash variable scope
16-06 Output to STDOUT and STDERR
16-07 Pipe data into a script
16-08 Conditional flow with if, then if
16-09 Conditional flow with case
16-10 Numeric conditions
16-11 String conditions
16-12 File conditions
16-13 For loop
16-14 While loop

17 Automating Jobs
17-01 Manage one-time jobs with at
17-02 Manage reoccurring user jobs with cron
17-03 Manage reoccurring system jobs with cron
17-04 Configure a system to use Network Time Protocol

18 Version Control
18-01 Start with Git
18-02 Commit and add files
18-03 Why branch?
18-04 Create branches
18-05 Compare, rename, and delete branches
18-06 Merge branches
18-07 Create a GitHub repository

19 Realizing Virtual and Cloud Environments
19-01 Compare cloud and virtualization concepts
19-02 Types of hypervisors
19-03 VM initialization and tools
19-04 Explore containers

20 System Orchestration
20-01 Utilize configuration management systems
20-02 Explain server roles
20-03 Infrastructure and build automation
20-04 About app deployment
20-05 Explore orchestration

21 Conclusion
21-01 Take the exam

 

مدرس: Grant McWilliams - گرنت مگ ویلیامز

تعداد دوره های آموزشی: 37

گرنت مک ویلیامز مشاور کامپیوتر، سخنگوی عمومی، نویسنده فنی، استاد و توسعه دهنده نرم افزار است که تخصص او لینوکس و open source است. او 15 سال مدرس کالج بوده است و در bellevue، Shoreline community college و Edmonds Community college تدریس می کند. او همچنین آماده کننده آموزش سفارشی و برنامه آموزشی برای بویینگ، پاناسونیک، thales و 500 شرکت خوش شانس دیگر است. آموزش او روی open source و تکنولوژی های لینوکس متمرکز است. شرکت مشاوره او، Sound Linux Training and Counsulting و در ساخت راه حل ها با استفاده از تکنولوژی open source تخصص دارد و 25 سال است که در این بیزنس بوده است. این تکنولوژی ها شامل "سیستم های سرگرمی در پرواز" بر مبنای لینوکس وسکوهای Xen hypervisor سایز خیلی بزرگ تعبیه شده-نزدیک هم، همچنین کنترل امنیت فیزیکی و مجازی آسمان، تجهیزات الکترونیکی آزمایش نفوذ هستند.موضوعات سخنرانی های عمومی او شامل LinuxCon( نیواورلینز، 2013)، Xen Project User Summit(نیویورک، 2014) و LinuxFest Northwest ( بلینگهام، آفریقای غربی، 2004-2011). موفقیت های ویرایش و نگارش فنی او شامل نوشتن مستند سازی و man pages برای Citrix XenServer از طریق پروژه Xenapi Admin است.

جدیدترین آموزشهای مرتبط

تمامی زیرنویس‌های فارسی و مطالب ترجمه شده در سایت، بطور انحصاری متعلق به فارسی لینـدا بوده و هر گونه کپی‌ برداری و یا استفاده از آنها به هر شکلی در سایتها یا برنامه‌های دیگر پیگرد قانونی دارد
logo-samandehi
فارسی کلاس